UPDATE Fostul director al CFR Marfă şi alţi 20 de inculpaţi din dosarul „vagoane la fier vechi”, reţinuţi pentru 24 de ore

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Retineri CFR Marfa FOTO Constantin Duma
Retineri CFR Marfa FOTO Constantin Duma

Unsprezece persoane au fost reţinute până acum în dosarul privind vânzarea la fier vechi a 2.450 de vagoane de către CFR Marfă, la un preţ subevaluat, audierile la sediul DIICOT Timişoara fiind în desfăşurare la ora transmiterii acestei ştiri. Două maşini cu angajaţi ai CFR Marfă, inclusiv cu funcţii de conducere, care urmează să fie audiaţi de către procurori, au ajuns de la Bucureşti la Timişoara în jurul orei 23.00.

UPDATE: Procurorii DIICOT au reţinut 21 de persoane acuzate în dosarul care vizează vânzarea ilegală a aproape 2.500 de vagoane de tren la fier vechi. Printre cei reţinuţi este şi fostul director al CFR Marfă, Mihai Crăciun. Cei 21 de inculpaţi vor fi prezentaţi instanţei cu propunerea de arestare preventivă. 

Potrivit unor surse din rândul anchetatorilor, până la ora transmiterii acestei ştiri unsprezece persoane au fost reţinute în urma audierilor de la sediul DIICOT Timişoara, în dosarul în care mai mulţi angajaţi ai CFR Marfă sunt cercetaţi într-un dosar privind vânzarea vagoanelor de marfă la fier vechi, la preţ subevaluat.

Printre cei reţinuţi se află membri din conducerea comisiilor de casare, precum şi din conducerea sucursalei CFR Marfă, din Timişoara.

La audieri au sosit, la sediul DIICOT Timişoara, în cursul nopţii de miercuri, două maşini cu angajaţi ai CFR Marfă de la Bucureşti, unii dintre aceştia inclusiv cu funcţii de conducere.

Persoanele sosite de la Bucureşti miercuri noaptea au spus că nu stiu de ce au fost aduse la audieri.

Conform surselor citate, urmează ca în noaptea de miercuri spre joi să sosească o a treia maşină de la Bucureşti. Astfel, susţin sursele citate, vor fi aduşi la Timişoara directorul CFR Marfă, Mihuţ Constantin Crăciun, dar şi reprezentanţi ai firmei REMAT din Călăraşi, care avea contract cu CFR Marfă pentru casarea vagoanelor de tren.

Potrivit DIICOT, în cursul anului 2016, la nivelul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ” S.A s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC REMAT SA Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate.

Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri Bucureşti, în baza procedurii de licitaţie deschisă iniţiată de S.N.T.F.M. ”CFR MARFĂ” S.A a  2.450 de vagoane pe roţi, la preţ de fier vechi, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deşeu fier vechi greu” şi “deşeu fier vechi special” (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară.

"Manopera frauduloasă a fost premeditată de factorii de decizie din cadrul S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A în conivenţă cu reprezentanţii SC REMAT SA Călăraşi. S-a constatat că, deşi oferta de vânzare iniţiată de S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A pe Bursa de Mărfuri viza cantitatea generică de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu ofertantul SC REMAT SA Călăraşi a menţionat vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane. Preţul de achiziţie a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru deşeu fier vechi greu era de 175,88 euro/tonă, iar pentru “deşeu fier vechi special” (oţel) era de 218,90 euro/ tonă", spun procurorii DIICOT.

Potrivit acestora, primul nivel al grupului infracţional organizat a fost constituit din conducerea executivă a societăţii S.N.T.F. MARFĂ ”C.F.R. MARFĂ” S.A, compusă din directorul general Mihuţ Constantin Crăciun, directorul operaţiuni dezvoltare Daniel Ciobanu, directorul Departamentului Vânzări-Trafic Eugen Tudor, directorul economic-financiar Pavel Bărculeţ, managerul juridic Silviu Valeriu Costea, directorul Trafic Constantin Alupoaie, directorul vagoane Florin Enache, şeful Biroului Urmărire Contracte Mariana Căpăţână şi şeful Serviciului Exploatare Vagoane George Niculescu.

Aceştia au iniţiat vânzarea la Bursa de Mărfuri a celor 2.450 de vagoane la preţ de fier vechi, prin subevaluarea lor şi obţinerea unui preţ mai mic decât valoarea reală, mai spune DIICOT. 

Al doilea palier al grupului infracţional organizat a fost reprezentat de către funcţionarii din cadrul sucursalelor S.N.T.F. MARFĂ ”C.F.R. MARFĂ” S.A. Timişoara, Braşov, Iaşi, Galaţi, Craiova, Cluj şi Constanţa, iar al treilea palier al grupului infracţional organizat a fost constituit din reprezentanţii S.C. REMAT S.A.Călăraşi, beneficiara contractului.

Cele 2.450 de vagoane supuse casării însumează 35.002,12 tone de oţel şi 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantităţi care au fost menţionate în documentele încheiate ca fier vechi, mai precizează sursa citată.

În acest dosar au fost făcute 63 de percheziţii în Bucureşti şi în nouă judeţe, în total, 40 de persoane urmând să fie duse la audieri la DIICOT Timişoara.

Timişoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite