Drobeta Turnu Severin ar putea avea primul resort plutitor de pe cursul Dunării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Încă un sezon estival ratat şi de vină nu este doar coronacriza. La Marea Neagră, bulgarii au reuşit să facă turism mai atractiv, iar cu Dunărea se pare că e la fel, de data aceasta, câştigătorii fiind sârbii.

Şi e normal ca străinii să ne ocolească - pe malul românesc al Dunării, totul arată dezolant, iar administraţiile dunărene sunt cel mult responsabile cu mizeria. Cele 18 porturi româneşti de pe Dunăre arată la fel ca în perioada comunistă şi sunt complet lipsite de infrastructură. Efectul? Au de zece ori mai puţini vizitatori decât cele ale vecinilor noştri.

Drept urmare, foarte puţine vapoare de croazieră opresc la noi (în dreptul localităţii Donji Milanovac, aflată  la 50 de kilometri distanţă de Porţile de Fier, opresc într-un sezon aproape 250 de vase de croazieră).

Şi mai trist este că potrivit Masterplanul de Transport al României, portul Drobeta Turnu Severin (la fel, aproape de Porţile de Fier) a fost upgradat încă din 2011 la rang de port de importanţă naţională, ceea ce înseamnă acces la mulţi bani europeni. A fost pierdut un deceniu de dezvoltare şi zeci de milioane de euro în trezorerie oraşului.

Candidatul PMP la Primăria Severin, Eduard Koler, vorbeşte în programul său electoral că are la cheie un proiect spectaculos pentru acea zonă. Poate fi o promisiune politicianistă, numai că ea vine totuşi dinspre un antreprenor cu investiţii deja în HoReCa în Drobeta şi care este creditat şi cu salvarea de la faliment a Severnav.

Revenind la proiect, este prezentat succint în program drept un resort plutitor cu mai multe componente – are un ponton de acostare, un hotel cu pisicină plutitoare şi cu toate facilităţile HoReCa cunoscute, plus un design futurist. Se va întinde pe aproape 200 de m de-a lungul malului şi poate fi mutat între oriunde pe cursul Dunării între localităţile Schela, Gura Văii şi Severin. Foarte important, fiind mobil reuşeşte să bypass-eze şi un blocaj juridic – portul Drobeta aparţine Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Giurgiu (există acum un litigiu care poate dura ani de zile pentru aducerea lui în subordinea Primăriei şi CJ locale).

Realizat de o echipă din Olanda, proiectul presupune o investiţie de până în 10 milioane de euro (bani din fonduri europene se spune în program) şi poate fi gata la cheie şi la ...cheu în opt luni. Practic, în sezonul viitor, Drobeta ar putea avea un punct de atracţie în plus amplasat în principal în portul său turistic. Dacă va fi un succes, poate fi exportat şi la Constanţa sau, de altfel, oriunde există un luciu de apă. Şi ar putea astfel întoarce soarta tristă a celor 18 porturi de pe traseul de 1.075 de kilometri cât are Dunărea de la intrarea în ţara până la vărsarea în mare.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite