Turnu-Severin

articolul anterior articolul urmator

Misiune pe Dunăre la minus 15 grade: „Avem parâmele îngheţate, se poate aluneca foarte uşor pe punte, trebuie mult mai multă grijă”

0
24 Jan 2016 14:26:23
Autor: Alexandra Georgescu
Şalupa de patrulare şi intervenţie a Poliţiei de Frontieră Mehedinţi se întoarce din  misiune. Din cauza frigului apa parcă clocoteşte
Şalupa de patrulare şi intervenţie a Poliţiei de Frontieră Mehedinţi se întoarce din  misiune. Din cauza frigului apa parcă clocoteşte

Încă o misiune încheiată cu bine pentru echipajul de pe şalupa de patrulare şi intervenţie a Poliţiei de Frontieră Mehedinţi. A fost un ger de crapă pietrele azi noapte, dar membrii echipajului au fost la datorie, pe Dunăre, la frontiera externă cu Serbia.

Agentul şef principal Daniel Ionaşcu (comandant), agent şef principal Victor Gherghescu, agent şef adjunct Sandi Burileanu, agent şef Constantin Pâlşu şi agent şef adjunct Laurenţiu Stuparu au plecat în misiune ieri, 23 ianuarie, la ora 12,00, în dreptul localităţii mehedinţene Hinova.  A fost o misiune de securizare a frontierei, de supraveghere a zonei, de monitorizare a traficului naval şi observarea evenimentelor din zona de competenţă. Misiunile se desfăşoară la frontiera externă cu Serbia, iar acestea au o importanţă deosebită având în vedere actualul context internaţional.

Duminică dimineaţă, la ora 10,00, după 22 de ore pe Dunăre, cei cinci poliţişti de frontieră-marinari au fost aşteptaţi de colegii de la nava- bază cu ceai fierbinte şi cafea. Se observă oboseala pe faţa lor, dar îşi salută prieteneşte colegii care au intrat duminică dimineaţă în tură. A fost una din cele mai friguroase nopţi din această săptămână, iar membrii echipajului au trebuit să facă faţă gerului năprasnic care îţi pătrunde în oase. Dacă în oraş temperatura a fost de minus 10 grade, pe Dunăre aceasta ajungea la minus 15 – 16 grade.

„Am ţinut piept frigului”

„Condiţiile sunt grele deoarece temperatura este foarte scăzută, am fost obligaţi să mergem cu ambele generatoare pornite ca să încălzim nava permament pentru a crea cât de cât o temperatură de 5 grade. Temperatura exterioară aseară la ora 0,00 era de minus 15 grade pe Dunăre. Am ţinut piept frigului şi misiunea fost îndeplinită cu succes. La un moment dat era linişte pe Dunăre, s-a lăsat o ceaţă groasă din cauza temperaturii scăzute şi a fost obligaţi să folosim aparatura electronică de supraveghere ca să monitorizăm traficul pentru că nu se mai vedea nimic”, povesteşte agentul şef adjunct Sandi Burileanu, care lucrează în poliţia de frontieră din anul 2001.

Pericolele de pe Dunăre

Este foarte greu să fii în acelaşi timp şi poliţist de frontieră şi marinar fiindcă viaţa este foarte dură pe fluviu în aceste momente. Faptul că este frig, trebuie de două ori să-ţi sporească atenţia fiindcă există posibilitatea să se rupă parâma pentru că pocneşte din cauza îngheţului, există riscul să aluneci la bordul navelor şi trebuie să te asiguri foarte bine. Şi sloiurile de gheaţă, care s-au format pe Dunăre sunt un alt pericol cu care se confruntă în aceste zile poliţiştii de frontieră marinari.

„Dacă ne lovim de un sloi de gheaţă poţi să dai gaură de apă la navă sau să loveşti motorul, depinde. Nu vezi sloiul, mai ales dacă acesta este între ape”, spune agentul şef Eugen Zanfir.

„Este foarte greu pe Dunăre, nu este vizibilitate, temperatura din oraş nu este aceeaşi cu cea de pe Dunăre. Apoi, mai sunt şi sloiurile de gheaţă din amonte şi ce mai scapă din hidrocentrală, pe care trebuie să le ocoleşti” zice  agent şef principal Ilie Grecu.

Coeziunea echipajului este foarte importantă fiindcă dacă membrii acestuia nu acţionează în acelaşi timp şi nu se înţeleg din priviri există riscul de a se produce accidente.

„Manevrele se fac mai greu din  cauza condiţiilor de tempertură, avem parâmele îngheţate, se poate aluneca foarte uşor pe punte, trebuie mult mai multă grijă, mult mai multă atenţie şi trebuie practic să fii calificat şi bine pregătit, ca să poţi să faci faţă. Vorbim de două meserii, dar în aceste situaţii cea mai importantă este cea de marinar, trebuie să o stăpâneşti bine şi mi se pare normal pentru că depindem unul de celălalt. Vrând nevrând echipajul trebuie să fie legat”, spune agentul şef principal Adrian Zamfir, un poliţist de frontieră marinar cu state vechi.

Componenta navală a Poliţiei de Frontieră Mehedinţi

La frontiera mehedinţeană îşi desfăşoară activitatea 105 poliţişti de frontieră marinari, care execută misiuni de supraveghere şi control a frontierei de stat pe fluviul Dunărea.

„În cadrul structurilor Poliţiei de Frontieră Mehedinţi funcţionează şi componenta navală, care are un rol determinant pentru executarea misiunilor pe timp de iarnă, mai ales în condiţiile de minus 15 – 20 de grade. Navele şi ambarcaţiile noastre fac faţă tuturor cerinţelor de asigurare şi securizare a frontierei de stat în zona de competenţă din Mehedinţi. Vreau să vă spun că în ultima perioadă, Poliţia de Frontieră din Mehedinţi a primit nave performante, a primit mijloace de bord care asigură o bună supraveghere a frontierei de stat, iar condiţiile de viaţă la bordul navelor s-au îmbunătăţit simţitor. Au aparatură modernă de supraveghere, aparatură modernă de încălzire la bordul navei, în plus de aceasta colegii mei poliţiştii de frontieră marinari au primit echipamente de protecţie, care îi asigură pe timpul excutărilor misiunilor în ger”, a declarat comisarul şef Valeriu Pera, purtătorul de cuvânt al Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Mehedinţi.

Pe lângă misiunile obişnuite privind contracararea fenomenului infracţional, nu de puţine ori s-a întâmplat ca poliţiştii de frontieră marinari să salveze de la moarte persoane care s-au aventurat pe Dunăre pe timp de furtună ori au avut probleme tehnice la ambarcaţiuni.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările