Turnu-Severin

articolul anterior articolul urmator

S-au stopat lucrările de reabilitare la Piciorul Podului lui Traian de la Drobeta

0
3 Jan 2018 13:37:35
Autor: Alexandra Georgescu
Piciorul Podului lui Traian de la Drobeta FOTO Alexandra Georgescu
Piciorul Podului lui Traian de la Drobeta FOTO Alexandra Georgescu

Consiliul Judeţean Mehedinţi a stopat lucrările de reabilitare a Piciorului Podului lui Traian din Drobeta Turnu Severin, care se efectuează în cadrul unui proiect mai amplu ce cuprinde şi Muzeul Regiunii Porţilor de Fier. Asta fiindcă între timp şi-a dat seama că este nevoie de noi studii tehnice.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean spun că aici s-au executat tot felul de lucrări de mântuială şi că la cuva în care se găseşte Piciorul s-au făcut modificări neautorizate, care au afectat edificiul.

„La momentul acesta pot să vă spun că am oprit lucrările pentru că în urma unor lucrări făcute anterior am constatat că sunt unele lucruri pe care proiectantul nu le-a prevăzut. Noi am lucrat doar la cuva în care se găseşte Piciorul. Această cuvă a fost confecţionată cu ani în urmă înainte de a se consulta specialişti în domeniul acesta şi au fost făcute nişte modificări neautorizate”, spune Ionică Negru, vicepreşedinte la CJ Mehedinţi.

A fost o construcţie grandioasă

Podul roman de la Drobeta Turnu Severin a fost una dintre cele mai grandioase construcţii de acest gen din întreaga antichitate, a fost construit în perioada dintre cele două războaie dacice cu scopul de a permite armatelor romane să treacă mult mai uşor peste fluviu în vederea supunerii teritoriilor de la nord de Dunăre, care aparţineau Regatului Dac, condus la acea vreme de regele Decebal.

Pentru construcţia acestui pod, romanii au folosit o gamă variată de materiale şi, bineînţeles, au făcut apel şi la o serie de tehnici cu care erau familiarizaţi. O serie de ingineri din legiunile romane au lucrat după planurile celebrului arhitect Apolodor din Damasc, reuşind să finalizeze această construcţie.

La ora actuală se păstrează din această construcţie un fragment al pilei pe malul Serbiei şi, resturile unei pile şi ale portalului pe malul românesc, la Drobeta.

În cadrul proiectului de reabilitare trebuiau executate o serie de lucrări pentru a înlocui acea cuvă de beton care protejează ruinele podului, o măsură tehnică luată de comunişti în anii 80, după construirea hidrocentralei de la Porţile de Fier I.

Înlocuirea acestei casete din beton care împrejmuieşte astăzi ruinele piciorului Podului lui Traian este mai mult decât necesară având în vedere că periodic, mai ales în anotimpurile ploioase, cuva este în permanenţă umplută cu apă provenită fie din infiltraţiile din Dunăre, fie din cauza apelor freatice care sunt foarte sus în această zonă.

Soluţiile tehnice care se vor lua ar trebui să stopeze aceste infiltraţii periculoase şi, totodată, să creeze posibilitatea ca vizitatorii să se poată apropia foarte mult de ruinele Piciorului Podului.
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii