Paşii care trebuie urmaţi pentru a intra în şomaj tehnic. Cine şi cum trebuie să facă demersurile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca vin cu precizări referitoare la şomajul tehnic şi etapele necesare a fi parcurse pentru încasarea şomajului tehnic.

 Angajatorul, şi nu angajaţii, va face toate demersurile privind şomajul tehnic şi se va adresa AJOFM pe raza căruia îşi are sediul social pentru a primi fondurile necesare plăţii indemnizaţiilor de şomaj tehnic destinate angajaţilor.

Etapele pe care angajatorii le vor parcurge în acest sens sunt:

Etapa 1. Suspendarea contractelor individuale de muncă ale salariaţilor, în conformitate cu dispoziţiile art. 52, alin. (1), lit. (c din Legea nr. 53/2003- Codul Muncii şi operarea acestora în REVISAL;

Etapa 2. Obţinerea Cerificatului de situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiie, Energiei şi Mediului de Afaceri;

Etapa 3. – Solicitarea indemnizaţiei de şomaj tehnic, prin depunerea la AJOFM Vaslui a documentelor la adresa de email: vaslui@anofm.gov.ro
 
Documenetele se depun începând cu data de 01 aprilie 2020 pentru perioada 16-31 martie 2020 şi 01 mai 2020 pentru perioada 01-16 aprilie 2020.

Indemnizaţia se solicită lunar, doar pentru perioada suspendării contractului de muncă ulterior datei de 16.03.2020 (angajatori cu certificat de urgenţă de TIP 1- ALBASTRU), respectiv ulterior datei de 21.03.2020 (angajatori cu certificat de urgenţă de TIP 2- GALBEN).

Plata aferentă indemnizaţiilor, pentru şomajul tehnic al angajaţilor, se face in contul angajatorului, în cel mult 30 de zile de la data solicitării. Angajatorul va achita contribuţiile aferente indemnizaţiilor şi va face plăţile în contul angajaţilor.

De prevederile de mai sus beneficiază salariaţii angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiţii:

a) întrerup activitatea total sau parţial în baza deciziilor emise de autorităţile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgenţă decretate,  si depun la AJOFM  de care aparţin următoarele documente, în format electronic:
- certificat de situaţie de urgenţă TIP 1 – Albastru, eliberat on-line de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediul de afaceri de pe platforma: http://prevenire.gov.ro
- cerere tipizată –Anexa 1 din OUG nr. 30/2020;
-lista cu persoanele ce intra în şomaj tehnic – Anexa 3 din OUG nr. 30/2020
b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 şi nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaţilor lor urmare a scăderii încasărilor cu un procent de minimum 25% faţă de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020. Aceşti angajatori pot beneficia de şomaj tehnic pentru cel mult 75% din numărul salariaţilor şi vor depune la AJOFM Vaslui pe adresa vaslui@anofm.gov.ro următoarele documente:
- certificat de situaţie de urgenţă TIP 2 – Galben, eliberat on-line de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediul de afaceri de pe platforma: http://prevenire.gov.ro
- cerere tipizată –Anexa 2 din OUG nr. 30/2020;
- lista cu persoanele ce intra în şomaj tehnic – Anexa 3 din OUG nr. 30/2020

 
 

Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite