Vaslui

articolul anterior articolul urmator

Lucrările la şoseaua de centură a Bârladului, în vizorul Parchetului European condus de Codruţa Kövesi

5
15 Sep 2021 18:30:50
Autor: Valentin Trufasu
FOTO arhivă Adevărul
FOTO arhivă Adevărul

Parchetul European investighează modul în care se realizează varianta de ocolire a Bârladului. Este vizat atât constructorul care execută lucrarea, cât şi mai mulţi oficiali locali implicaţi în realizarea cu fonduri europene a celui mai mare şi important obiectiv al municipiului Bârlad.

Suma pusă la bătaie de Uniunea Europeană pentru realizarea şoselei de ocolire a Bârladului este ameţitoare: 223.672.793.15 lei (inclusiv TVA), banii fiind asiguraţi prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Conform spuselor primarului municipiului Bârlad, Dumitru Boroş, s-ar fi executat până acum circa 35% din lucrările la varianta ocolitoare a oraşului. Modul cum se realizează lucrările nu pare să aibă loc aşa cum cer reglementările europene, dovadă că Parchetul European condus de Laura Codruţa Kövesi a demarat deja o investigaţie amănunţită în acest caz.

Procurorii europeni au suspiciuni că materialele folosite la lucrări sunt de proastă calitate. Aceştia verifică deja documentele de achiziţie şi de certificare a calităţii materialelor, precum şi existenţa unor eventuale declaraţii ori rapoarte privind calitatea acestora, depuse de către constructor, potrivit vremeanoua.ro.

Suspiciuni cu privire la calitatea materialelor

Parchetul European a cerut şi ajutorul DNA în acest caz. Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC) Vaslui a primit deja o adresă, prin care procurorii europeni cer efectuarea unui control asupra materialelor folosite la realizarea şoselei de centură de către specialiştii ISCR .

„În interesul soluţionării cauzei vă solicitam să efectuaţi un control amănunţit cu privire la respectarea normelor legale si tehnice si a Standardelor de Stat, in cadrul executării lucrărilor de realizare a terasamentelor şoselei de centura a Municipiului Bârlad, obiectiv la care se desfăşoară lucrări in cadrul proiectului intitulat «Varianta de ocolire Bârlad», finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, conform contractului de finanţare încheiat intre Compania Naţională de Administrare A Infrastructurii Rutiere S.A., în calitate de Beneficiar şi Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport. În mod concret, vă solicităm să verificaţi, în mod detaliat, dacă materialele folosite de către executantul lucrării pentru realizarea terasamentelor drumului respectă Standardele de Stat în ceea ce priveşte calitatea acestora (de exemplu, dacă acestea reprezintă argila prăfoasă/nisipoasă, care nu poate susţine eficient structura drumului), procedurile de punere în operă, existenţa documentelor de achiziţie şi de certificare a calităţii acestora, precum şi existenţa unor eventuale declaraţii ori rapoarte privind calitatea acestora, depuse de către constructor”, este solicitarea procurorului european Florin Bogdan Munteanu.

FOTO vremeanoua.ro

Ce criterii trebuie să respecte constructorul

Procurorul Florin Bogdan Munteanu vrea ca inspectorii în construcţii să verifice în special respectarea standardelor de calitate ce vizează straturile de formă din alcătuirea complexelor rutiere.

”Vă solicităm să aveţi în vedere, în special, verificarea respectării normelor impuse prin Regulamentele aprobate prin HG nr. 766 din 21 noiembrie 1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii, care obligă constructorul să achiziţioneze materiale care corespund criteriilor impuse de către Standardele de Stat, de exemplu; STAS 12253-84 care stabileşte condiţiile tehnice generale de calitate pe care trebuie să le îndeplinească straturile de formă din alcătuirea complexelor rutiere şi STAS 2914-84 care se referă la condiţiile generale de calitate pentru terasamentele drumurilor publice şi străzilor.”, a ţinut să precizeze procurorul Parchetului European.

FOTO vremeanoua.ro

Licitaţia organizată de CNAIR pentru execuţia lucrărilor la şoseaua de centură a Bârladului a fost câştigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Concept Infrastrade Logistic SRL Botoşani, iar proiectant este Search Corporation SRL Bucureşti. Termenul de execuţie a variantei ocolitoare a Bârladului este sfârşitul anului 2022.

Drept la replică din partea constructorului SC Tehnic Asist SRL

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

Record într-un dosar de corupţie. O sută de termene în şase ani, fără o sentinţă

Fost inspector şcolar, achitat de acuzaţiile de corupţie după şapte ani de procese. Probele-cheie au fost anulate

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

Maximilian Musat
15.09.2021, 18:35:08

Sa se ocupe sectia speciala ,lor le manaca si soarecii din farfurii,sunt tare vigilenti !

+6 (8 voturi)
Decebal Burebista
15.09.2021, 18:36:01

Care e problema??nu a ajuns spaga unde trebuie??

-5 (13 voturi)
d cioc
15.09.2021, 19:09:07

sa verifice !! sa verifice toate banditismeke pe care le fac partidu si secu ! sa verifice spagile primite in diverse forme de catre toti judecatorii, premarii, ministrii, parlamentarii pana si popii au primit ! sa verifice zic ! jos comunismul! MONARHIA SALVEAZĂ ROMÂNIA!

Gigi Kent
15.09.2021, 19:44:31

In mod sigur este vorba de materiale de proastă calitate. Kodrula lui Sepepilă știe cel mai bine cum se procedează, doar așa a făcut și Bebe Kovesi. Porțiunile de autostradă construite cu materialele vândute de el au luat-o la vale.

-5 (9 voturi)
T. Timisorean
15.09.2021, 20:36:03

Pai bine procurorul trebuie sa verifice calitatea materialelor? Astia de la Compania Nationala chiar asa stau numai in birouri? Nu ar trebui sa fie un inspector de la ei pe teren in fiecare saptamana, luna sa faca verificari? Unul specializat pe constructii? Un diriginte de santier platit gras sa verifice si sa aiba puterea sa opreasca lucrarile pe loc. Unde traim? Eu intotdeauna am spus ca la contractele cu statul este cel mai mare furt din Romania, miliarde de euro anual se fura.

-7 (11 voturi)
Modifică Setările