Când vom putea circula pe tronsonul Nuşfalău-Suplacu de Barcău. Termenul optimist lansat de ministrul Lucian Bode

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Contractul a fost semnat în comuna sălăjeană Marca FOTO Andreea Vilcovschi
Contractul a fost semnat în comuna sălăjeană Marca FOTO Andreea Vilcovschi

Contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului Nuşfalău – Suplacu de Barcău este cel de-al patrulea semnat în acest an pentru secţiuni din Autostrada Transilvania.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi cei ai companiei Nurol Insaat Ve Ticaret AS din Turcia  au semnat sâmbătă, 5 septembrie, în comuna Marca din judeţul Sălaj, contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului Nuşfalău – Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania.

La eveniment au participat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, precum şi primarul din Oradea, Ilie Bolojan.
"Trebuie să felicităm pe vecinii noştri maghiari pentru că au reuşit să traverseze Ungaria cu o autostradă de la vest la est. Noi nu suntem în această situaţie, trebuie să recunoaştem asta, şi asta este o consecinţă a faptului că din păcate, cu bune, cu rele, nu am reuşit în ultimii zeci de ani să facem ca autostrăzile să fie o prioritate reală pentru ţara noastră. Din cauza acestui fapt avem o întârziere în dezvoltare, pentru că întotdeauna, investiţiile urmează infrastructura. Austostrada este un proiect important pentru România, dar vital pentru judeţele din vestul ţării: Bihor, Sălaj, Maramureş, Satu Mare, Cluj. Sper ca în următorii ani să putem circula nu doar pe autostradă din partea de vest a României către Budapesta, Viena, Praga ori Berlin, ci să putem ajunge pe autostradă şi către capitala ţării noastră", a declarat edilul Oradiei.

Ministrul Lucian Bode a anunţat că niciun tronson din A3 nu mai este blocat, astfel că "sunt îndeplinite toate condiţiile pentru ca anul viitor, între Nădăşelu şi Biharia să se lucreze efectiv pe aproximativ 114 km de Autostradă, din care 42 km in judeţul Sălaj".

Tronsonul Nuşfalău – Suplacu de Barcău are o lungime totală de 13,55 km, valoarea contractului fiind de 384 de milioane de lei. Compania câştigătoare are la dispoziţie 24 de luni pentru a finaliza investiţia, şase luni fiind perioada de proiectare şi 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor. Acest tronson va avea un nod rutier la Nuşfalău, la intersecţia cu DN1 H, o parcare de scurtă durată pe ambele căi ale autostrăzii şi un punct de întreţinere. Ca lucrări de artă, vor exista patru pasaje peste autostradă şi opt poduri, pasaje şi viaducte pe autostradă.
Ministrul Transporturilor şi-a exprimat speranţa că firma constructoare va demara execuţia lucrărilor în primăvara anului viitor, iar cele "18 luni să fie comprimate", pentru ca la începutul lui 2022, acest tronson să fie dat în trafic.

Vă mai recomandăm:

Ministrul Transporturilor ameninţă: „Nu vor mai lucra pe niciun tronson de infrastructură din România“

Cine va construi tronsonul Nuşfalău-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania. Un kilometru va costa peste 28 milioane de lei

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite