Mărturii de nuntă şi botez făcute din miere delicioasă, noul trend în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Banalele bombonele oferite ca mărturii invitaţilor de la nunţi şi botezuri nu mai reprezintă un dar de actualitate. Locul lor este luat, tot mai des, de alt gen de mărturii, iar din fericire unele încurajează producţia locală, având la bază produse naturale, tradiţionale.

Mărturiile oferite invitaţilor de la nunţi şi botezuri nu mai pot să fie simple obiecte, prin care să bifezi o componentă a evenimentului, ci trebuie să conţină amprenta protagoniştilor principali. Aşa au apărut mărturiile personalizate cu miere şi mesaje special ticluite de mâna de oameni care lucrează pentru o întreprindere socială de pe Valea Barcăului, din Sălaj. ”Mărturiile dulci au început să fie un trend mai ales la nunţi, dar şi la botezuri, în primul rând pentru că sunt altceva decât tradiţionala pălincă, prăjiturile sau bombonelele care se dau în mod obişnuit”, explică Alin Prunean, cel care se ocupă de coordonarea activităţii întreprinderii sociale.

Mărturiile dulci de nuntă sau de botez, personalizate, au intrat în oferta micii făbricuţe de pe Valea Barcăului din această vară, iar pentru că cei de acolo ne-au obişnuit cu combinaţii care de care mai interesante şi gustoase, ele nu puteau lipsi nici din delicatele cadouri. Aşa se face că în borcănelele de sticlă invitatul nu va găsi doar miere aurie, adunată de la apicultorii tradiţionali din zonă, ci combinaţii cu gust şi cu semnificaţie. ”Pentru nunţi, cea mai cerută este mierea cu nucă, pentru că nucile au fost considerate, practic, dintotdeauna, mai ales în Europa sudică, un simbol al norocului. În America, ele sunt şi astăzi însemne ale fericirii, dragostei, sănătăţii şi norocului”, explică antreprenorul.

Sunt şi clienţi care preferă mierea cu prune, iar pentru botezuri, cea mai populară combinaţie este cea în care regăsim mierea alături de cacao. Dincolo de combinaţia din interiorul borcanului, ceea ce personalizează cadoul pentru invitaţi este mesajul înscripţionat pe recipient. Cele mai folosite sunt  "Miere bună pentru începuturi dulci", "Miere cu alune pentru începuturi bune" sau, pentru cei ce optează pentru mesaje în limba engleză, "Love is sweet, take a treat”.

De pe Valea Barcăului, în Europa

Mica întreprindere socială a fost deschisă la Valcău de Jos în toamna anului 2011, după ce Fundaţia Agapis, al cărei director este Alin Prunean, a câştigat un proiect în acest sens finanţat de Ministerul Muncii. Scopul demersului era de a asigura câteva locuri de muncă persoanelor din sat, dar şi de a-i ajuta pe apicultorii locali să-şi vândă mierea. La scurt timp, întreprinzătorul a înţeles că nu este suficient să ai un produs bun şi natural pentru a avea şi desfacere, ci trebuie să facă producătorul primul pas. Aşa a ajuns mierea de pe Valea Barcăului să fie promovată la cel mai înalt nivel, fiind prezentă, în produsul ”The Art of DAR”, la SIAL - Paris 2012, cel mai mare târg internaţional de produse alimentare.

Mierea a ajuns şi în atenţia Casei Regale Britanice, însuşi Prinţul Charles fiind atras de produsele de aici şi de poveştile ce stau în spatele lor. Nu în ultimul rând, la promovarea mierii au contribuit şi combinaţiile inedite propuse de producător: miere cu hribi, miere cu chilli, miere cu cafea şi multe altele. O parte dintre ineditele produse se vând în magazine din Europa.

Vă mai recomandăm:

FOTO Mierea din Sălaj atrage Casa Regală britanică. Prinţul Charles vine în vizită pe Valea Barcăului

FOTO Cum să faci bani dintr-o tradiţie veche de zeci de ani. Lecţia de afaceri a sătenilor din Valcău

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite