Program unic de gestionare a dosarelor în instanţele de judecată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO pexels.com
FOTO pexels.com

Gestionarea dosarelor şi cererilor de judecată va putea fi efectuată doar prin Programul integrat de gestionare a dosarelor. Deputaţii au votat în lectură finală un proiect care prevede modificări şi completări legislative în acest sens, transmite IPN.

Potrivit proiectului, Programul integrat de gestionare a dosarelor este unic pentru toate instanţele de judecată şi este parte componentă a Sistemului informaţional judiciar. Utilizarea acestuia va fi obligatorie pentru toate instanţele de judecată. Gestiunea Programului şi asigurarea controlului asupra funcţionalităţii acestuia se va efectua de către Agenţia de administrare a instanţelor judecătoreşti.

Alte prevederi vizează activitatea Inspecţiei Judiciare, care este un organ specializat independent al Consiliului Superior al Magistraturii. Acesta urmează a fi constituit din şapte inspectori-judecători, care vor dispune de autonomie funcţională. Durata mandatului de inspector-judecător se propune a fi de şase ani, pentru un singur mandat. Candidatul pentru această funcţie nu trebuie să fi exercitat funcţia de judecător pe parcursul ultimilor trei ani.

O altă completare vizează absolvenţii Institutului Naţional al Justiţiei. Astfel, cei care vor activa în funcţia de judecător, procuror sau altă funcţie publică mai puţin de trei ani de la numire, vor fi obligaţi să restituie bursa achitată pe perioada studiilor la această instituţie.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite