Un nou proiect de informare privind DCFTA, lansat la Chişinău. Acesta prevede investiţii de aproape 2 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un nou proiect al Uniunii Europene, pentru asigurarea vizibilităţii şi comunicării acţiunilor de implementare a Acordului de Asociere/Zona de Liber Schimb Aprofundat şi Cuprinzător (AA/DCFTA) a fost lansat astăzi, 7 noiembrie, la Chişinău. Proiectul va dura doi ani şi prevede investiţii de 1,9 milioane de euro, transmite IPN.

Ministrul Economiei, Octavian Calmâc, a declarat în cadrul evenimentului că la nivel sectorial, la nivelul agentului economic, dar şi la nivelul investitorilor mari sau mici s-a vorbit puţin despre avantajele DCFTA. De aceea, nu au putut utiliza la maximum avantajele care le sunt oferite. 

„Sunt convins că acest proiect de vizibilitate şi comunicare va atinge toate sectoarele economiei naţionale, cu o prestaţie activă şi diseminare a informaţii la acest subiect. Vor fi date explicaţii tematice sectoriale, astfel încât toţi să găsească răspunsuri la întrebările lor, să vadă pe exemple concrete care sunt avantajele şi posibilităţile pieţei de desfacere a Uniunii Europene şi ale cooperării industriale pe această platformă. Acordul de Asociere acoperă totul, cu excepţia unor aspecte politice ce ţin de aspiraţiile Republicii Moldova de a fi parte a UE”, a spus Octavian Calmâc.

Prezentă la evenimentul de lansare a proiectului, comisarul european pentru comerţ, Cecilia Malmström, a remarcat că UE a devenit cea mai importantă piaţă de desfacere a Moldovei. Comunitatea oamenilor de afaceri cunoaşte oportunităţile, dar nu întotdeauna le poate accesa pentru că unele cerinţe tehnice nu sunt atât de clare. 

„De exemplu, companiile mici nu tot timpul au resurse pentru a angaja o persoană care să intre pe site şi să verifice legislaţia, să înţeleagă toate cerinţele. Ceea ce am înţeles noi este că oamenii au nevoie de acces la mai multă informaţie. Acest proiect include comunicări despre DCFTA pentru publicul larg, dar pentru a comunica acest lucru avem nevoie de istorii adevărate, antreprenori, nu doar în Chişinău, dar şi în ţară, care pot să-şi spună povestea lor de succes şi să spună singuri care au fost avantajele”, a specificat Cecilia Malmström.

Printre acţiunile care vor fi întreprinse pe parcursul a doi ani în cadrul proiectului au fost menţionate: oferirea de informaţii şi asistenţă prin ODIMM şi MIEPO, organizarea de evenimente de instruire privind informaţiile şi serviciile pe care le oferă DCFTA, dar şi peste 40 de ateliere de lucru şi sesiuni de instruire privind accesarea, evaluarea periodică şi adaptarea serviciilor în funcţie de necesităţile beneficiarului.

Pe parcursul a trei ani de implementare a DCFTA, exporturile în UE au înregistrat o dinamică pozitivă. Comerţul cu UE a contribuit cu 7,2% la creşterea exporturilor Republicii Moldova, iar 1360 companii autohtone (60% din numărul total de companii exportatoare) exportă în UE. Exporturile moldoveneşti pe piaţa europeană au atins cota de 64%. În acelaşi timp, importurile din UE în Republica Moldova constituie 50%.

Republica Moldova



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite