Igor Boţan: BOP nu este un verdict despre ceea ce se va întâmpla pe 20 mai

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Barometrul Opiniei Publice nu este un verdict despre ceea ce se va întâmpla pe 20 mai. Este o colecţie de indicatori care le spune oamenilor că în funcţie de cum vor proceda, aşa vor fi rezultatele. Declaraţia a fost făcută de directorul executiv al Asociaţiei pentru Democraţie Participativă ADEPT, Igor Boţan, în cadrul emisiunii „Important” de la postul de televiziune TVC21, transmite IPN.

„Barometrul de Opinie Publică măsoară şi optimismul social. Dacă oamenii spun că lucrurile merg într-o direcţie negativă, că anul curent trăiesc mai rău decât anul trecut şi dacă aşteaptă că anul viitor vor trăi mai rău decât în acest an, fiţi siguri că cea mai mare parte din cei indecişi se duc către opoziţie”, spune Igor Boţan.

Igor Boţan este de părere că rezultatele alegerilor locale noi din capitală au mare importanţă din perspectiva alegerilor parlamentare din toamnă.

„Rezultatele sunt interesante pentru că Chişinăul este cel mai informat centru urban din Republica Moldova, la fel ca şi Bălţiul. Şi din perspectiva celor 11 circumscripţii uninominale rezultatul contează foarte mult. Autorii modificării Codului Electoral trebuie să fie responsabili de acest rezultat”, a afirmat directorul executiv ADEPT.

Igor Boţan spune că pentru dânsul mai mult contează cine va lua primul loc în primul tur decât cine va ieşi învingător în turul doi.

Arcadie Barbăroşie, directorul executiv al Institutului de Politici Publice, susţine că perioada electorală nu este bună pentru cercetări sociologice pentru că au loc discuţii care ar putea uni sau dezbina alegătorii.

„Faptul că Silvia Radu ia 23%, Ion Ceban ia 30%, Andrei Năstase ia 15%, cu 20% indecişi, înseamnă mult, dar nu înseamnă totul. Ţinând cont de indecişi, aceasta înseamnă că Andrei Năstase şi Silvia Radu au şanse să mai culeagă voturi”, spune Arcadie Barbăroşie. Potrivit lui, în turul doi, procentul indecişilor creşte încă mai mult, de aceea nu se cunoaşte cu adevărat ce se va întâmpla atunci.

Totodată, Arcadie Barbăroşie susţine că IPP realizează Barometrul Opiniei Publice de două ori pe an, indiferent dacă este sau nu campanie electorală. Aceasta creează o bază de date pe parcursul anilor.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite