Bucureşti

articolul anterior articolul urmator

8000 de roţi

3
25 Mar 2013 23:50:41
Marian Ivan
Cei care renunţă la maşină în favoarea bicicletei eliberează traficul rutier.
Cei care renunţă la maşină în favoarea bicicletei eliberează traficul rutier.

Am plecat de-acasă cu gândul că dintre cei peste 3500 de înscrişi pe facebook ca participanţi la marşul biciclistic, cu noroc, vor veni 2000. Asta pentru că bicicliştii bucureşteni sunt o comunitate destul de separată pe grupuleţe, iar orgoliile sunt pe măsură.

Iată totuşi că OPTAR şi CBB  (Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti) au reuşit să transmită un mesaj corect, la care au rezonat mai mult de 4000 de oameni, adica peste 8000 de roţi, cum ar spune un prieten de-al meu (sic!).

Scriu acum pentru cele care n-au ajuns astăzi la marşul ciclistic “Nu vrem piste pe trotuar”, că voi restul, care aţi fost azi în Parcul Izvor, ştiţi deja ce nebunie frumoasă a fost acolo. În primul rând, nu vă puteţi închipui ce înseamnă peste 4000 de biciclete mărşăluind încet pe Splaiul Independenţei. Nici eu n-am putut. Dacă stăm pe loc, unul lângă altul, ne întindem între pod Grozăveşti şi pod Eroilor sau trecem timp de 12 minute prin faţa unei camere de filmat, iar asta pe o şosea de 3 benzi, numai ale noastre.

Ce s-a întâmplat la protestul de sâmbătă

Pe scurt, am pedalat din parcul Izvor, pe Splaiul Independenţei, până în Regie, podul de la Politehnică, apoi ne-am oprit pentru 10 minute în faţa Primăriei pentru a ne striga dorinţele de piste pe carosabil. Ştiam cu toţii că în clădirea cu geamuri negre, impersonale, nu e nimeni, însă protestul trebuia făcut ca la carte. Oprescu sau cineva din staff-ul lui n-au catadicsit să ne bage în seamă, dar sunt sigură că vor fi informaţi ce şi cum s-a strigat. Întoarcerea în Parcul Izvor, ca dealtfel tot traseul, a fost fără incidente şi asta pentru că CBB a avut o echipa minunată de voluntari care au patrulat pe toată lungimea coloanei. Factorul cel mai important a fost totuşi oprirea totală a traficului auto, că altfel ar fi fost haos de-a dreptul. În afară de o soferiţă stresată, n-am văzut şoferi exasperaţi că aşteaptă trecerea bicicletelor, iar asta e un semn de normalitate.

Cine a fost la marş

…dar cine n-a fost?! Ca întotdeauna, simt că scopul secundar al marşului, dar poate mai important decât cel oficial, este să mă întâlnesc cu oameni dragi biciclişti, amici, prieteni pe care nu apuc să-i văd decât foarte rar. Şi când atât de mulţi oameni se întâlnesc la un loc, se creează o energie extraordinară, pe care o simţi şi te face mândru sau măcar bucuros că faci parte din ceva important. Mi-a plăcut să văd părinţi cu copii, ataşaţi în fel şi chip, de la port-bebe la rulotă.

Concluzii

Atât discuţiile directe ale Asociaţiilor care sprijină mersul pe bicicletă cu primarul Oprescu, cât şi protestul de sâmbătă, poate nu vor avea ca rezultat rapid realizarea unei infrastructuri sigure pentru biciclişti, însă cu siguranţă  conduc la o mare campanie de conştientizare: BICICLIŞTII FAC PARTE DIN TRAFIC!

Articolul a fost preluat de pe blogul SkirtBike


Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

salad fingers
27.03.2013, 11:53:49

Trăiesc într-o ţară cu foarte mulţi sportivi amatori, fiecare şcoală are terenul de rugby, soccer, gaelic footbal. Şi unde bicicleta este un mod de trai, în pofida vremii foarte capricioase. majoritatea drumurilor sunt foarte înguste, dar, oriunde unde a fost posibil în oraşe, piste de biciclete există. Toate pe carosabil, dar şi unele pe trotuare unde acestea sunt mai late. oricum ele sunt respectate cu sfinţenie şi de către automobilişti dar şi de către pietoni. În general bicicliştii sunt foarte respectaţi. În locuri unde nu se poate depăşi în deplină siguranţă, maşinile fac coadă în spatele biciclistului, am constatat eu însumi coyi de 20-30 de maşini în urma unui biciclist. În România, când ieşeam pe şosea era o adevărată ruletă rusească. Nu odată am fost nevoit să sar de pe bicicletă din cauza unor idioţi de şoferi. Alţii găseau de cuviinţă să arunce cu câte o doză de bere în tine, să te înjure sau să te scuipe. Eram depăşit la milimetru de către camionagii în viteză, care mai şi considerau necesar să te claxoneze când erau în dreptul tău. Aici nu te claxonează nimeni indiferent de viteza cu care mergi, nu te înjură nimeni. Este pur şi simplu vorba de nivel de civilizaţie, nimic altceva...

+3 (3 voturi)
STEFAN MATEI
27.03.2013, 19:22:55

automobilistii se injura se bat intre ei,cum sa respecte astia bikerii,respectul fata de celalalt vine de la sine daca ai fost educat,nu poti face altuia ce tie nu iti place,pune-te in locul celuilalt si vezi altfel lucrurile,intelegere fata de ceillalti,cred ca nu e greu

+3 (3 voturi)
Radu Marian
28.03.2013, 09:02:56

Pas cu pas putem schimba mentalitatea bizonilor care sunt la volan, pistele de bicicleta reprezinta o alternativa la decongestionarea traficului in Bucuresti si calea spre normalitate si civilizatie intr-o tara europeana . Bicicleta reprezinta o realitate necesara pe care o regasim in peisajul tuturor oraselor civilizate . Astept cu nerabdare urmatorul pas sau urmatoarea intalnire . O zi buna!

+1 (1 vot)
Modifică Setările