Bucureşti

articolul urmator

(Şi) Nicuşor Dan vrea să reinventeze roata

35
15 Jan 2021 13:33:28
Marian Ivan
"Tu esti traficul!" - foto: Cristian Vasile
"Tu esti traficul!" - foto: Cristian Vasile

Joi, 14 ianuarie, în prima conferinţă de presă pe 2021, noul Primar General al Bucureştiului a afirmat că „parcarea împreuna cu deşeurile şi cu termoficarea sunt cele mai mari trei probleme ale Bucureştiului“.

Totuşi, în primele 75 de zile de mandat noul primar General n-a avut timp să deschidă o cale de comunicare cu cetăţenii pe niciuna dintre aceste 3 probleme majore. La fel ca primarii anteriori, Nicuşor Dan vine în faţa cetăţenilor (presei, de fapt) cu „soluţii“, crezând că „dezbatere“ este acel proces în care se discută acte normative.

Am ascultat conferinţa de joi şi mi s-a confirmat ceea ce ştiam din 28 noiembrie 2020: Primarul General încearcă să reinventeze roata.

Pe 28 noiembrie 2020, într-o conferinţă de presă, Nicusor Dan a afirmat ca „în ceea ce priveşte maşinile parcate ilegal, nu este un susţinător al sancţionării oamenilor - cu excepţia celor care parchează pe treceri de pietoni, staţii STB, câtă vreme nu se rezolvă problema locurilor de parcare şi a transportului public“ - sursa: Hotnews.

Principala soluţie oferită: ridicarea a 50-60.000 de maşini abandonate.

Pentru mine a fost evident de atunci că merge pe o cale greşită.

Am „lucrat“ cu 60 de maşini atunci când a trebuit să realizez fotografia „Tu eşti traficul“. Erau maşini înscrise în circulaţie, fiecare având şofer. Am avut la dispoziţie suficient spaţiu în jur… dar nu a fost o misiune uşoară. (vezi video mai jos)

Ei bine, Nicuşor Dan îşi propune sa facă acelaşi lucru, dar cu 60.000 de maşini nefuncţionale. 

Rog pe fiecare dintre voi să facă mici calcule:

Cât timp credeţi că durează procedurile birocratice pentru ridicarea unei singure maşini şi care sunt resursele umane şi materiale necesare?

Cât timp credeţi că durează ridicarea unei maşini abandonate, transportul şi depozitarea ei?

Care sunt resursele umane şi materiale pentru transportul unei maşini nefuncţionale?

De cât spaţiu este necesar pentru depozitarea unei maşini, inclusiv căile de acces în spaţiul de depozitare?

Ei bine, înmulţeşte cu 60.000 toate resursele de mai sus, adaugă apoi costurile de administrare a depozitului/depozitelor şi o sa înţelegi de ce era evident că ridicarea maşinilor abandonate nu are vreo legătură cu vreo eventuală soluţie pentru eliberarea străzilor.

Şi, ca să fie şi mai clar acest lucru, trebuie aflat că în perioada 2016 - 2019* s-au înmatriculat în Bucureşti, în medie în fiecare an, aproximativ 50.000 de autoturisme. (*încă nu sunt date pentru 2020)

Aşadar, în timp ce administraţia va investi resurse importante pentru eliminarea a 60.000 de maşini abandonate, ne vom trezi că la sfarsitul anului Capitala va fi exact în aceeaşi situaţie ca la începutul anului (în ceea ce priveşte parcul auto). Asta doar dacă acţiunea reuşeşte, pentru ca în cazul unui eşec va fi şi mai greu.

De fapt, în conferinţa de joii, primarul părea să-şi dea seama că nu a luat în considerare implicaţiile „soluţiei“:

“Să ridicăm maşinile abandonate, să vedem unde le ducem.” - citat din Nicuşor Dan, 14 ianuarie 2021

În opinia mea, principala greşeală a Primarului General este faptul ca nu înţelege exact ce înseamnă „dezbatere“. Are încredere în „echipa lui“ şi nu admite ca ar putea exista şi soluţii mai bune.

De ce nu vedem maşini abandonate în Viena, Paris sau Londra? Şi dacă există modele care funcţionează, de ce fiecare nou primar din Bucureşti simte nevoia să facă experimente doar pentru că nu are curaj să comunice cu cetăţenii?

Şi nu vorbim doar despre trafic/parcări. Sunt sigur că aceeaşi situaţie poate fi întâlnită şi în problema deşeurilor şi a termoficării. Doar că, în privinţa traficului există deja un document aprobat şi obligatoriu: Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). Un document despre care Nicuşor Dan nu a vorbit deloc. 

În schimb, încearcă să reinventeze roata, la fel ca Firea, ignorând măsurile prioritare din PMUD. Acest stil de lucru nu face decât să ducă la o risipire extraordinară de resurse, fără însă să ducă la rezolvarea problemei. De exemplu, cu toate că susţine că a avut „o discuţie cu primarii“ pe subiectul parcărilor, iată că efectele nu sunt vizibile, fie pentru ca nu a comunicat clar, fie pentru ca nu a comunicat care este viziunea. În continuare primăriile de sector lucrează la propriile regulamente de parcare, cheltuind (irosind) importante resurse umane şi materiale. Este vina tuturor celor 7 primari faptul că nu cunosc prevederile PMUD, dar în primul rând a lui Nicuşor Dan.

Iar din toată această poveste pierdem toţi.

În lipsa dezbaterilor, nu-mi rămâne să fac decât ce făceam şi pe vremea lui Firea (şi Oprescu): să aflu din comunicările publice care sunt intenţiile administraţiei, să mă crucesc şi apoi să critic.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

35 Comentarii

Utilizator Adevărul
15.01.2021, 13:58:10

Comentariu considerat abuziv.

Iulian Arion
15.01.2021, 15:13:49

Astazi aniversam nasterea lui Mihai Eminescu de la 15 Ianuarie 1850. Este unul dintre creatorii limbii Române. Este si ziua culturii,tot in cinstea poetului.

-5 (25 voturi)
Iulian Arion
15.01.2021, 15:17:08

Problema traficului auto in marile orase se rezolva prin adoptarea legii care sa interzica accesul in orase a autovehiculelor sub norma de poluare Euro 4. Interdictia trebuie sa vizeze si autobuzele, vehiculele militare, pompieri, salvare etc. Romania este penalizata zilnic prin procedura de infringement pentru poluarea excesiva a cetatenilor. Zeci de mii de copii se imbolnavesc de astm si alte afectiuni din cauza poluarii si nespalarii strazilor in orase. AFARA CU RABLELE DIN ORAS!

-6 (22 voturi)
Iulian Arion
15.01.2021, 15:20:22

Trebuie interzise vehiculele cu motor in doi timpi: mopede, ATV etc Sunt cele mai poluante din cauza arderii incomplete in amestec cu ulei a combustibilului. Autoturismele voluminoase (gipanele) trebuie taxate anual cu cel putin 10 000 lei. Daca ai bani de gipan care polueaza, distruge asfaltul si ocupa doua locuri de parcare, ai bani si pentru taxe. Cu banii din taxe, sa cumpere autobuze electrice (baterii)

-8 (22 voturi)
Iulian Arion
15.01.2021, 15:21:35

Ideea ca rezolvarea problemelor o poate face un om este eronata si denota mentalitate de sluga: sa vina un domn iluminat sa ne scoata din intuneric!

-8 (14 voturi)

Vezi toate comentariile (35)

Modifică Setările