A început febra consultărilor. Ghid practic

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
politist trafic circulatie foto eduard enea

Săptămâna trecută, Preşedintele dădea termen societăţii civile să-şi desemneze reprezentanţi pentru consultări până la miezul nopţii. Aşa cum a afirmat, instituţia prezidenţială tocmai descoperise „un nou actor”: societatea civilă.

În această dimineaţă, am primit un mesaj din partea Primăriei Municipiului Bucureşti în care se dă termen asociaţiilor ca, până pe data 12 noiembrie 2015, să propună subiecte de discuţii pe tema „Trafic Urban, Transport Public si Alternativ”.

În decembrie 2014, mi s-a propus (şi am acceptat) să fac parte din echipa care realizează Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucuresti-Ilfov, ca expert infrastructură biciclete.  Imediat, cu sprijinul voluntarilor şi partenerilor, asociaţia OPTAR a început informarea şi consultarea cetăţenilor. De precizat că aceste intâlniri nu le înlocuiesc pe cele pe care Primăria era/este obligată să le organizeze cu cetăţenii, partidele politice şi instituţiile. Până acum, Primăria Municipiului Bucureşti şi Consiliul Judeţean Ilfov n-au organizat nicio întâlnire de informare cu cetăţenii şi nu există nicio informaţie privind începerea consultărilor. Şi mai grav este faptul că toate documentele publice rezultate în cadrul proiectului nu sunt puse la dispoziţia cetaţenilor, aşa cum este normal.

În aceste condiţii, în perioada decembrie 2014 - noiembrie 2015, am solicitat de 3 ori Preşedintelui României să-şi asume rolul de mediator pe acest subiect foarte important. Nu am primit niciun răspuns referitor la vreo implicare sau neimplicare a Preşedintelui, cu toate că în cele mai mari oraşe din România se realizează Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă, cu nerespectarea principiului abordării participative.

În schimb, asociaţia OPTAR a creat condiţiile pentru a permite cât mai multor persoane să participe şi să propună idei pe tema de care ne ocupăm: infrastructura pentru biciclete din Bucureşti şi Ilfov. Chiar dacă munca noastră este susţinută prin voluntariat, am putut acoperi în întregime cererile venite din partea cetăţenilor, toţi cei care s-au înscris pe liste putând participa la aceste întâlniri.

Consultările au fost transmise on-line, atunci când am avut la dispoziţie tehnica necesară (oferită de voluntari).

Pentru a permite cât mai multor persoane să se implice, am pus la dispoziţie un formular on-line. Cei care vor să contribuie cu noi propuneri, o pot face accesând acest link. Vă rugăm să citiţi prima dată propunerile care s-au făcut deja. Toate propunerile fezabile se vor regăsi în documentul ce va fi înaintat echipei care realizează Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucuresti-Ilfov.

Pentru cei care vor să propună subiecte pe tema propusă de Primăria Capitalei, deschidem acest nou formular. Vă rugăm să-l completaţi până pe data 12 noiembrie 2015, ora 8 (dimineata), pentru a ne rămâne timp să finalizăm documentul pe care-l vom transmite către Primărie.

De remarcat faptul că funcţionarii din Primăria Capitalei tocmai au aflat despre metodele ”moderne” de decongestionare a traficului, neştiind că transportul public este tot transport alternativ. Am păstrat numele formularului aşa cum l-am primit de la Primărie, ca să nu-i debusolăm complet: ”Trafic Urban, Transport Public si Alternativ”.

Marian Ivan
membru fondator al OPTAR


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite