Administraţia Firea a mai picat un test

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Administraţia din Paris a interzis traficul motorizat individual, pe o perioada limitată, pe 650 km de străzi, ca măsură de descurajare a utilizării excesive a deplasărilor motorizate în oraş.
Administraţia din Paris a interzis traficul motorizat individual, pe o perioada limitată, pe 650 km de străzi, ca măsură de descurajare a utilizării excesive a deplasărilor motorizate în oraş.

Probabil, unii dintre voi aţi auzit despre faptul ca in Europa se sărbătoreşte Săptămâna Europeana a Mobilităţii. Nu ştiu câţi înţeleg ce este mobilitatea şi de ce are nevoie de o săptămâna pentru a se discuta despre ea în toată Europa.

Dar, chiar dacă nu ştiţi aceste lucruri, e bine să ştiţi că toate oraşele lumii au (avut) probleme de trafic. Diferenţa dintre oraşele civilizate şi Bucureşti o reprezintă faptul că administraţiile locale de acolo au o viziune şi chiar iau măsuri pentru a reduce efectele traficului motorizat individual.

În Bucureşti, am avut atât de mulţi primari fără viziune, încât, în mai puţin de două decenii, oraşul a devenit cea mai congestionata şi poluată capitală europeană.

Să fie clar! Nu este o întâmplare! Este un efect al lipsei de viziune a administraţiei!

Cunoscând problemele oraşului şi declaraţiile făcute de noua administraţie, am vrut să testez dacă există o diferenţă între declaraţii şi fapte. Aşa că, pe 9 septembrie 2016, am depus la Primăria Capitalei o notificare pentru organizarea unei adunări publice. Am notificat că, în data 24 septembrie 2016, între orele 9.30 şi 15.30, Bulevardul Pavel Dimitrievici Kiseleff să devină „pietonal”, între Arcul de Triumf şi Piaţa Victoriei.

Adunarea publică face parte din seria de evenimente dedicate Săptămânii Europene a Mobilităţii şi se va desfăşura sub deviza „Copiii au voie să deseneze cu cretă pe asfalt: Bucureşti, oraş pentru oameni”.

Mai multe detalii despre eveniment puteţi citi aici

Chiar dacă ieri am avut discuţii aprinse la Primăria Capitalei, de mult nu am mai participat la o întâlnire cu membrii comisiei pentru adunări publice unde să nu se ţipe la mine. Totuşi, notificarea mea a fost “respinsă”, decizia aparţinând viceprimarului Aurelian Bădulescu. 

Sa fie clar! Legea privind organizarea adunărilor publice specifică în ce condiţii ar putea fi interzisă o adunare publică. Iar în discuţiile de ieri nu a fost invocat vreun argument legal.

Aşa cum am spus şi ieri, dar şi în titlu, notificarea adunării publice a fost un test. Un test pe care administraţia Firea l-a picat. În timp ce administraţiile capitalelor europene iau măsuri tot mai drastice împotriva utilizării exagerate a deplasărilor individuale motorizate în interiorul oraşelor, iată că administraţia din Bucureşti nu s-a dovedit capabilă, nici măcar cu ocazia Săptămânii Europene a Mobilităţii, să facă un pas, cât de mic.

Şi pentru că ieri, la Primărie, am adus ca argumente ceea ce se întâmplă în Paris, azi am fost curios să văd care este comunicarea administraţiei de acolo pe acest subiect.

Am găsit pe site-ul primăriei din Paris anunţul că... ţineţi-vă bine!!!... în această perioadă, pe 650 de km de străzi din Paris, adică 45% din oraş, sunt interzise deplasările motorizate individuale, cu excepţia riveranilor. La întrebarea legitimă „dar noi cum ne deplasăm prin oraş?”, cetăţenii Parisului sunt îndemnaţi să meargă pe jos, cu bicicleta sau să utilizeze transportul public. La rândul lui, transportul public are limită de viteze de 20 km/h.

Da, toate aceste informaţii le găsiţi pe site-ul primăriei Parisului. Acum, vă rog să intraţi pe site-ul pmb.ro

Ce ziceţi? Oare este clar că există o diferenţă de viziune între cele două administraţii? Şi aş vrea să precizez că Parisul nu este printre capitalele europene care să se fi remarcat prin acţiuni constante de gestionare a deplasărilor individuale motorizate. În schimb, recunoaşte greşelile şi încercă să repare.

În Bucureşti... Doamne-ajută! Dar nu vă aşteptaţi să rezolve El problema traficului. Eventual, ar putea să ofere mai multă înţelepciune administraţiei.

Până când vom vedea că se întâmplă asta, vă rog să nu uitaţi că puteţi contribui la transferul de înţelepciune către administraţie participând la protestul de sâmbătă, 24 septembrie, ora 14.30. Detalii aici.

Marian Ivan - membru fondator OPTAR

-----------------------------------------------------------------

Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite