Al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu va fi inaugurat peste o lună şi jumătate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cel de-al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu va fi inaugurat peste cel mult o lună şi jumătate FOTO Sever Gheorghe
Cel de-al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu va fi inaugurat peste cel mult o lună şi jumătate FOTO Sever Gheorghe

Al doilea pod al pasajului suprateran Mihai Bravu, lucrare de infrastructură care ar putea soluţiona problemele de trafic din patru cartiere ale Capitalei, a intrat pe ultima sută de metri, după cum a precizat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu. În cel mult o lună şi jumătate, cel de-al doilea pod al pasajului ar trebui să fie deschis circulaţiei.

„Ieri au început testele de încercări pentru viaduct şi pentru podul metalic. Atât viaductul, cât şi podul metalic vor fi încărcate cu diferite convoaie (încărcările cele mai defavorabile pentru pod) şi vor fi măsurate caracteristicile podului care trebuie să fie în limitele proiectului“, a precizat primarul general al Capitalei.

În acest moment, se circulă pe primul pod al pasajului suprateran, finalizat şi inaugurat în luna iunie a acestui an.

Costuri: 35 de milioane de euro

După finalizarea lucrărilor, Pasajul Mihai Bravu va avea două poduri paralele, câte unul pentru fiecare sens de circulaţie, peste Splaiul Unirii – râul Dâmboviţa şi, respectiv, peste intersecţia Prelungirea Şoselei Mihai Bravu – Calea Văcăreştilor. Fiecare pod va avea două benzi de circulaţie. Costurile pentru realizarea întregii lucrări de infrastructură se ridică la 155,7 milioane de lei, inclusiv TVA, adică aproximativ 35 de milioane de euro.

Primul pod (Calea Văcăreşti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 metri , iar cel de-al doilea pod – 687,70 metri ( Mihai Bravu-Calea Văcăreşti). Lăţimea celor două poduri este de 7,80 metri.

Potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, pasajul va fi traversat zilnic de peste 48.000 de maşini şi va rezolva problemele de circulaţie a patru mari cartiere, însumând peste 600.000 de locuitori: Berceni-Olteniţei, Balta Albă, Pantelimon şi Colentina. Concret, pentru a ajunge din cartierele din sudul Capitalei în cele din nord, sau invers, şoferii nu vor mai fi obligaţi să tranziteze centrul oraşului.

Potrivit edilului-şef al Capitalei, pasajul suprateran Mihai Bravu va ajuta, de asemenea, la descongestionarea traficului în zonele Brâncoveanu, Niţu Vasile, Bulevardul Berceni şi fosta Macaralei.

Întârzieri de peste un an

Deşi investiţia de la Pasajul Mihai Bravu a început în anul 2011, lucrările au fost oprite în anul 2012, după ce firma Romstrade, deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, câştigătoarea licitaţiei pentru construirea pasajului, a intrat în insolvenţă. Astfel, în decembrie 2012, contractul cu aceasta a fost reziliat, după ce municipalitatea plătise deja 37 de milioane de lei.

Timp de peste un an, lucrările au fost îngheţate, deoarece a fost necesară realizarea unei noi licitaţii. În urma acesteia, lucrările au fost atribuite unui nou constructor, reprezentat de asocierea italiană Astaldi Spa – Astalrom SA.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite