Anastasia susţine dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anastasia are 25 de ani şi tocmai se pregăteşte să pedaleze vreo 7000 km prin Europa însoţită de Diesel, câinele său. În timpul acestei călătorii, s-a gândit să strângă fonduri pentru a sprijini două cauze: una a asociaţiei OPTAR şi una a asociaţiei Kola Kariola.

În cazul în care vreţi să donaţi pentru pregătirea unui Ghid de realizare a infrastructurii pentru biciclete în România, nu uitaţi să precizaţi că donaţia este pentru asociaţia OPTAR. Pentru că sunt activităţi pe care nu le putem acoperi prin muncă voluntară, ajutorul ei este binevenit. Cei care vor să doneze pot accesa pagina de pe site-ul Anastasiei.

De ce este nevoie de un Ghid de realizare a infrastructurii pentru biciclete?

În România, zeci de mii de persoane îşi pun tot mai des problema de a se deplasa cotidian cu bicicleta în mediul urban. Însă, pentru asta au nevoie de o infrastructură pe care să se simtă în siguranţă. Până acum, infrastructura pusă la dispoziţie de autorităţile locale a stârnit râsul peste tot în lume.

Bucureşti Timişoara Craiova      

La sfârşitul anului trecut, asociaţia OPTAR s-a adresat Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) pentru a colabora pentru elaborarea şi adoptarea unui Normativ de realizare a infrastructurii pentru biciclete în România. Pe lângă faptul că vor fi prezentate criterii clare pe care trebuie să le îndeplinească infrastructura pentru biciclete, un astfel de document are putere de lege, devenind obligatorie respectarea standardelor de calitate prevăzute.

Pe 6 iunie 2016, OPTAR si MDRAP au semnat un protocol de colaborare pentru întocmirea unui astfel de document.

În mod normal, un astfel de document se realizează din bani publici, prin respectarea etapelor prevăzute de lege. Din cauza proceselor birocratice dificile, OPTAR împreună cu reprezentanţii ministerului au stabilit să se aibă în vedere neimplicarea fondurilor publice, deoarece este varianta cea mai ieftină şi cea mai rapidă. Dovada care stă la baza acestei solicitări este licitaţia organizată de Primăria Municipiului Bucureşti, care a încercat să realizeze un „Studiu privind elaborarea unui normativ local pentru amenajarea căilor proprii de circulaţie a bicicletelor în Municipiul Bucureşti”. Proiectul a avut o valoarea estimată (fără TVA) de 450.000 RON. Nu s-a prezentat nimeni la licitaţie, proiectul fiind blocat.

În schimb, asociaţia OPTAR a propus ca documentul să se facă din sponsorizări, donaţii şi voluntariat. În acest fel, se reduce cu minim 12 luni timpul necesar realizării documentului. De asemenea, estimăm costuri mult mai mici decât valoarea alocată de Primăria Capitalei.

Până acum, niciun sponsor n-a fost interesat să susţină cheltuielile necesare întocmirii documentului. În schimb, Anastasia a dorit să se implice şi să susţină promovarea proiectului în încercarea de a încuraja donatorii să contribuie la îmbunătăţirea infrastructurii pentru biciclete din România.

Precizez că voluntarii lucrează la document, pregătind primul draft al Normativului.

Puteţi urmări călătoria Anastasiei pe site, Facebook şi Instagram.

Marian Ivan
Membru cofondator OPTAR
-------------------------------------

Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.
Daca nu locuieşti în Bucureşti, dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.
Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut!
Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite