Asociaţia de Proprietari - între furnizor şi restanţier

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţia de proprietari, fie mică, fie mare, nu este ruptă de realitatea social economică din ţară şi reacţionează în consecinţă. Având în vedere că nu se mai zăreşte luminiţa de la capătul tunelului, asociaţiile de proprietari se confruntă cu o situaţie nemaiîntâlnită.

Furnizorii de utilităţi ameninţă cu sistarea utilităţilor datorită marilor restanţe acumulate la plata facturilor pe de o parte, iar pe de altă parte asociaţia nu reuşeşte să încaseze de la proprietari în integralitate şi la timp cotele de întreţinere afişate.

Astfel că, asociaţia de proprietari este prinsă între furnizor care nu mai are răbdare şi dispune sistarea furnizării de utilităţi, făcând aplicarea prevederilor contractului de furnizare semnat cu asociaţiile de proprietari şi restanţierii asociaţiei care nu fac altceva decât să îngroape şi mai mult, din punct de vedere financiar, asociaţia. Din păcate cu fiecare lună catre trece restanţierii sunt tot mai mulţi.

Culmea este că atât furnizorul cât şi asociaţia se agită fiecare să-şi recupereze creanţele, scoţând tot arsenalul la bătaie: furnizorul cu somaţii, ordine de sistare, cereri de chemare în judecată iar asociaţia cu adrese, rugăminţi, şedinţe de Comitet si Adunări Generale, medieri şi în cele din urmă cereri de chemare în judecată; restanţierul în tot acest timp rămâne pasiv, indiferent, sfidător.

Pe lângă arsenalul de acţiuni menţionate mai sus, pe piaţa din domeniu a mai apărut câte o noutate pentru fiecare parte implicată: furnizorul ameninţă (nu în scris) cu sistarea şi blocarea scurgerilor (după ce vom obţine mai multe informaţii revenim, măsura fiind fără precedent) iar asociaţia de proprietari taie alimentarea restanţierului de la reţeaua de apă caldă şi apă rece (părţi comune a asociaţiei). Cu alte cuvinte, după respectarea procedurii prealabile, asociaţia de proprietari sistează a mai furniza apă rece şi apă caldă unui apartament care are debite către asociaţie determinându-l astfel să plătească. Demersul s-a materializat în mai multe asociaţii.

Evident că dacă cei care conduc asociaţiile de proprietari nu gestionează bine toate aceste probleme la care se adaugă şi anunţatele (şi neanunţatele) majorări la preţurile utilităţilor, se vor găsi în situaţia de a nu mai putea onora o factură, care va produce penalităţi mai apoi două facturi ….. facturi neachitate la doi furnizori şi aşa se poate ajunge la intrarea asociaţiei în incapacitate de plată.

Este clar. Asociaţia nu mai are nici rabdare şi nici înţelegere. La fel de clar este că dacă nu va exista o implicare mai mare a proprietarilor în alegerea organelor de conducere, în viitorul nu prea îndepărtat, gestionarea financiară a asociaţiilor va deveni o misiune grea, care din păcate se repetă lună de lună. 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite