Bucureşti

articolul anterior articolul urmator

Oprescu le răspunde bicicliştilor: program-pilot de încurajare a transportului în comun, în centrul oraşului

1
24 Sep 2013 18:57:40
Autor: Cristina Răduţă, Ionut Ungureanu
Administraţia Străzilor a pornit un proiect pilot prin care transportul în comun este separat de trafic pe o bandă, prin stâlpi albi FOTO b365.ro
Administraţia Străzilor a pornit un proiect pilot prin care transportul în comun este separat de trafic pe o bandă, prin stâlpi albi FOTO b365.ro

În timp ce câteva mii de biciclişti au mărşăluit, sâmbătă, prin centrul oraşului cerându-i demisia primarului Sorin Oprescu pentru lipsa de interes în ceea ce priveşte încurajarea transportului alternativ, Administraţia Străzilor Bucureşti (ASB) se laudă că a amenajat o bandă specială pentru transportul în comun. Implementat pe doar 450 de metri, proiectul-pilot are doar trei luni pentru a-şi demonstra eficienţa.

Administraţia Străzilor din Bucureşti a lansat un proiect-pilot care va funcţiona până la sfârşitul anului şi prin care 450 de metri din Bulevardul Splaiul Independenţei, între Hanul lui Manuc şi Calea Victoriei, au fost separaţi de restul traficului prin amplasarea unor stâlpişori albi. Aceştia delimitează traseul autobuzelor RATB din zonă, respectiv cele de pe liniile 104, 123, 124 şi 385. 

„Scopul benzii trasate este acela de a creşte viteza autobuzelor, dar şi de verifica dacă mijloacele de transport în comun pot într-adevăr circula mai eficient dacă sunt separate de traficul maşinilor mici“, a declarat Carmen Dincă, purtătorul de cuvânt al ASB. Splaiul Independenţei este unul dintre cele mai aglomerate bulevarde din oraş, cu toatea acestea, lungimea pe care a fost amenajat proiectul-pilot nu depăşeşte 450 de metri, iar proiectul ar urma să dureze doar trei luni.

Cu toate acestea, autorităţile sunt de părere că experimentul va fi concludent chiar şi în acest condiţii. „Nu putem bloca tot Bucureştiul. Deocamdată desfăşurăm acest proiect pilot strict pe această bucată din bulevard, pentru că acolo traficul este intens şi, în acest fel, ne dăm seama dacă funcţionează sau nu. Ne dorim ca viteza autobuzelor care trec pe-acolo să fie mai mare decât deobicei. O să fie eficient, de ce să nu fie?“, a completat Carmen Dincă.

Pe aceeaşi temă:

Bicicliştii din Bucureşti: „Oprescu se pregăteşte de campania prezidenţială“. Cum explică aceştia accidentul de la marş

Protestul bicicliştilor şi pistele de pe şosea, dezbătute la Adevărul Live de la ora 13.00

FOTO Mii de biciclişti şi-au dat mâna cu cei care atacă proiectul „Roşia Montană”, în lanţul uman din jurul Parlamentului

VIDEO Şoferul care a intrat cu bolidul în protestatari, la marşul bicicliştilor, a depus plângere pentru distrugere. Doi manifestanţi au ajuns la spital

Oprescu a găsit soluţia: „Vom avea piste pentru biciclişti atât pe carosabil, cât şi pe trotuare“

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Utilizator Adevărul
24.09.2013, 19:18:24

Comentariu considerat abuziv.

Modifică Setările