Bucureşti

articolul anterior articolul urmator

Blestemele liniei 41: cinci oameni au murit loviți de tramvaiul groazei în ultimii zece ani

0
12 May 2012 11:00:17
Autor: Diana Toea

Din 2002, de când tramvaiul 41 a fost modernizat și transformat în metrou ușor, nenorocirile s-au ținut lanț în București. Chiar în ziua inaugurării, o garnitură a lovit un copil de zece ani care a murit după două săptamâni de suferințe.

După primul accident au mai urmat alte patru decese și cel mai grav dezastru rutier din istoria Capitalei, care s-a petrecut pe 10 mai 2012 și s-a soldat cu aproape 100 de răniți, dintre care cinci s-au aflat în stare foarte gravă.

Traseul tramvaiului 41 a fost construit în perioada comunistă pentru a lega cartierele Ghencea, Drumul Taberei, Militari și Crângași de nordul Capitalei. Linia pe care circulă garniture este lungă de aproape 11 kilometri și a fost modernizată în 2002, transformând tramvaiul în metrou ușor.

Problemele au început chiar înainte ca metroul ușor din linia 41 să fie dat în folosință. Încă de la probe, actualul președinte, pe atunci primar, a așteptat trei ore într-o stație pentru a testa „cel mai mare proiect de investiții al Capitalei” după 1989. Traian Băsescu, însoțit de jurnaliști, a așteptat tramvaiul timp de trei ore la capătul Bulevardului Ghencea, din cauza unor probleme la instalația electrică.

În aceeași zi, tot din cauza problemelor cu tensiunea electrică la linia de metrou uşor, un cablu de pe marginea străzii a luat foc, fapt care a determinat oprirea temporară a iluminatului public în zonă.

Trei victime în primul an

În ziua inaugurării a avut loc şi primul accident. Un tramvai a lovit un copil pe Podul Grant. Cel mic traversa podul împreună cu bunica lui, care îl ţinea de mână, când metroul ușor l-a lovit pe copil din lateral. Puştiul de zece ani a fost dus de urgenţă la spital şi a fost operat, însă după două săptămâni de suferinţe a murit.

În 17 iunie 2003, tramvaiul terorii a face a doua victimă. Un tânăr este accidentat mortal de o garnitură în apropiere de strada Turda din sectorul 1. Băiatul a vrut să traverseze, dar a văzut tramvaiul venind şi s-a răzgîndit. El s-a oprit însă înainte de a sări gardul de siguranţă, rezemându-se de acesta. În momentul în care tramvaiul a ajuns în dreptul lui, din cauza curenţilor de aer, gardul a început să se balanseze, iar tânărul a fost lovit de tramvai și și-a pierdut viața.

După încă o lună, a treia persoană moare călcată de tramvaiul 41. O pensionară din Bucureşti a fost accidentată de tren în timp ce încerca să traverseze liniile şi strada în zona Piaţa Crângaşi. Femeia, în vârstă de 69 de ani, a traversat pe roşu către Piaţa Crângaşi, dar a fost lovită în plin de tramvai, murind pe loc.

După trei accidente mortale în mai puţin de un an de la inaugurarea liniei de metrou uşor 41, autorităţile Capitalei au anunţat, în 5 august 2003, că vor lua măsuri pentru siguranţa pietonală. Printre măsurile propuse atunci au fost instalarea a încă 17 semafoare pietonale, dintre care 12 în intersecţii, precum şi lărgirea cu până la doi metri a unor peroane. De asemenea, s-a impus și o limită de viteză a tramvaielor de 30 de kilometri pe oră.

Ultimul accident, catastrofa de la Lujerului

A fost liniște pe linia 41 în următorii patru ani. Acalmia a fost spulberată în 16 martie 2007, când un bărbat de 60 de ani a fost lovit de un metrou ușor în staţia din zona Pieţei Drumul Taberei.

Nici un an mai târziu, la începutul lui 2008, un alt tramvai ucigaș a deraiat în apropiere de Piaţa Moghioroș, pe sensul de mers spre Ghencea, traficul în zonă fiind blocat timp de peste jumătate de oră.

În 20 martie 2008, un alt bărbat moare călcat de un tramvai 41. Tânărul de 30 de ani a fost lovit de un tren care ieşea din Pasajul Lujerului. Bărbatul încerca să traverseze strada către şoseaua Virtuţii.

Tot în Pasajul Lujerului, pe 10 mai 2012, a avut loc cel mai grav accident rutier din istoria Capitalei, care s-a soldat cu peste 90 de victime. Un tramvai 41 a rămas blocat pe șine în curba din pasaj, al doilea a reușit să oprească la timp în spatele primului, însă cea de-a treia garnitură nu a reuşit să frâneze şi le-a lovit violent pe celelalte două.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările