Cifrele oficiale arată că în Bucureşti există câte o maşină la doi oameni, fără a fi luate în calcul şi maşinile care vin din afara oraşului. Amenajarea parcărilor de tip park&ride sunt soluţia pentru un oraş mai puţin poluat şi aglomerat, după cum povesteşte Ion Dedu, directorul Direcţiei de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei.
Acesta este motivul pentru care în următoarea perioadă în Bucureşti vor începe lucrările la două astfel de parcări. Una dintre ele va fi construită la capătul şoselei Pantelimon, iar a doua pe Bulevardul Aerogării. Printre avantajele construirii unor parcări de tip park&ride, pe lângă descongestionarea traficului şi reducerea poluării, se numără şi reducerea parcărilor ilegale.
„Maşinile care vin în oraş, în afara faptului că poluează şi aglomerează circulaţia, conduc şi la înmulţirea parcărilor ilegale“, susţine Dedu. Totodată, directorul Direcţiei de Infrastructură a declarat că se gândeşte la o abordare regională prin care problemele de trafic să fie rezolvate în mod eficient. „În fiecare zi, intră şi ies din Bucureşti sute de mii de maşini din cauza faptului că sistemul de transport public regional este neatractiv“, susţine directorul din Primărie.
Acesta precizează că abordarea regională, poate chiar naţională, este soluţia cea mai bună care poate fi posibilă cu ajutorul unor asocieri între autorităţile locale, în care „Primăria Municipiului Bucureşti să fie un vârf de lance în schemă“.
Singura parcare din Bucureşti de tip park&ride nu este funcţională
Singura parcare de tip park&ride care a fost construită în Capitală funcţiona în zona Păcii, dar reprezentanţii Primăriei Sectorului 6 spun că în acest moment nicio astfel de parcare nu se află în administrarea autorităţii publice locale.
Deşi a fost inagurată în urmă cu patru ani, parcarea de la Păcii a fost închisă, după cum declară reprezentanţii Primăriei Sectorului 6 într-un răspuns solicitat de reporterii „Adevărul“. „Parcarea de la Păcii a fost deschisă în anul 2010, însă actualmente nu mai este funcţională deoarece contractul dintre autoritatea locală şi persoana privată care deţine terenul s-a încheiat“.
Park&ride în Pantelimon
În următoarea perioadă, vor începe lucrările la parcarea de tip park&ride de la capătul şoselei Pantelimon, care va avea 400 de locuri. „Constructorul are tot ce îi trebuie. Etapa premergătoare ţine de mutarea unei fântânii arteziene care se află pe acel amplasament“, a declarat Ion Dedu, directorul Direcţiei de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei.
Simularea nod intermodal în faţa magazinului Cora din Pantelimon FOTO HotNews
Construirea parcării subterane de tip park&ride a fost cuplată cu lucrările de reabilitare de pe şoseaua Iancului şi şoseaua Pantelimon, costurile lucrărilor ridicându-se la suma de 294 de milioane de lei. „Lucrările cuprind modernizarea şoselei Iancului, de la Pierre de Coubertin până la Mihai Bravu, incluzând spaţiile verzi, linia de tramvai, strada, mobilierul urban şi unele utilităţi“, spune Dedu.
De asemenea, acesta precizează că la Cora Pantelimon va fi amenajat un terminal modal cu pasaje subterane.
Terminal multimodal la Străuleşti
Şi în zona Străuleşti urmează să fie construită o parcare de tip park&ride, imediat după ce depoul Magistralei 4 de metrou va fi gata. Parcarea va avea trei etaje supraterane, urmând să fie gata la sfârşitul anului viitor sau începutul lui 2016, după cum spune Ovidiu Arghiroiu, proiectantul lucrărilor.
200 de locuri de parcare pe Bulevardul Aerogării
Primăria Capitalei va demara lucrările de construcţie pentru o altă parcare de tip park&ride pe Bulevardul Aerogării, în apropierea Aeroportului Băneasa. Potrivit lui Ion Dedu, parcarea va avea o capacitate de 200 de locuri şi va fi construită pe două, respectiv patru nivele.
„Va avea între două şi patru etaje, este o parcare mai specială, într-o parte are două etaje, în cealaltă patru“, precizează Dedu, adăugând că construirea parcării face parte din lucrările de modernizare de pe Bulevardul Aerogării. „Parcarea vine la pachet cu modernizarea Bulevardului Arogării, iar preţul întregii se ridică la circa 40 de milioane de lei fără TVA“, a declarat, pentru Adevărul, Dedu.
Pe aceeaşi temă:
O maşină, la doi bucureşteni. Cum arată parcul auto din Capitală
Adauga Comentariu
Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos
Varianta 1
Autentificare cu contul adevarul.ro
Varianta 2
Autentificare cu contul de Facebook
1 Comentariu
Sortare: Cronologic · Dupa popularitate
Daca Dedu, directorul Direcţiei de Infrastructură din Primaria Generala a Bucurestiului a declarat ca „Maşinile care vin în oraş, în afara faptului că poluează şi aglomerează circulaţia, conduc şi la înmulţirea parcărilor ilegale“, inseamna ca este dus cu pluta. Care parcari ilegale? Daca drumul public nu are semnul de "Oprire interzisa" sau "Stationare interzisa" pot lasa fara grija masina pe dreapta, fara sa fie parcare ilegala. Cand o ajunge Bucurestiul precum Toronto, unde daca vrei sa iesi in down town trebuie neaparat sa o bagi intro parcare (care costa ceva dolari, nu gluma), va mai curge ceva apa pe Dambovita. Din oricare directie as intra in Bucuresti pot gasi o gramada de strazi unde pot lasa masina pe dreapta fara sa incalc vreo reglementare a primariei. Iar daca nu se poate pe artera principala, fac dreapta pe prima straduta si se rezolva problema, numai blocuri sa nu fie in zona, ca asa de destepti au fost arhitectii romani ca le-au facut foarte apropiate, de nu ai loc de parcare. Aceleasi blocuri le-am vazut si in Bratislava, dar erau mult mai rare, slovacii le-au construit din 3 in 3 fata de romani, intre blocuri fiind spatii verzi uriase fata de ce este in Bucuresti.