Bucureştiul are în 2015 un buget de 4,2 miliarde de lei. Lista celor mai importante lucrări finanţate în acest an

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Consilierii generali au votat bugetul Bucureştiului
Consilierii generali au votat bugetul Bucureştiului

Luni seară, Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat bugetul Primăriei Capitalei pentru anul 2015. Anul acesta, Bucureştiul are 4,2 miliarde de lei.

Pentru acest an a fost apobată finanţarea continuării unor lucrări începute anii trecuţi, aprobându-se, de asemenea, şi începerea unor noi proiecte.

„Bugetul aprobat vizează finanţarea lucrărilor necesare dezvoltării oraşului, dar şi asigurarea funcţionării lui, de la întreţinerea străzilor, până la iluminatul public. O mare componentă a bugetului o reprezintă protecţia socială. Subventia la energia termică şi la transportul în comun a fost majorată pentru 2015. 

Am avut grijă însă să alocăm şi banii necesari întreţinerii celor 19 spitale aflate în administrarea Primăriei Municipiului Bucureşti, dar şi pentru modernizarea acestora, precum şi pentru construirea de noi grădiniţe şi asigurarea continuităţii activităţii Direcţiei de Asistenţă Socială. 

Bugetul aprobat vizează continuarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a teatrelor, dar şi susţinerea actului cultural, în perspectiva candidaturii Bucureştiului la Capitala Culturală Europeană 2021“, a declarat primarul Sorin Oprescu. Printre cele mai importante proiecte care au primit bani în acest an se numără:

Pasajul subteran Piaţa Presei – 45,8 milioane de lei

Lucrările la acest pasaj se apropie de final, iar edilul-şef susţin că noul pasaj va avea rolul de a fluidiza circulaţia pe cele două direcţii predominante (Kiseleff şi Mărăşti), cu reducerea timpilor de aşteptare. Lucrarea este realizată în proporţie de 80%. 

Penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel - autostrada Bucureşti - Piteşti – 80 de milioane de lei

Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1-Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod hobanat. Podul va avea o lungime de 235,2 metri şi o lăţime totală de 13,9 metri  (trei benzi de circulaţie rutieră).

 În acest moment, bulevardul Iuliu Maniu preia circa 80%  din traficul provenit din A1, la care se adaugă şi traficul local, foarte intens, cauzat de aglomerarea urbană din zonă, după cum precizează Sorin Oprescu.

„Această lucrare va fluidiza traficul pe această arteră, scăzând astfel timpul de deplasare. Va face posibilă realizarea de benzi proprii pentru mijloacele de transport în comun. Până acum s-a executat 6% din lucrare“, susţine edilul-şef.

Supralărgire Fabrica de Glucoză – 55 de milioane de lei

Şi acest proiect a primit bani, iar municipalitatea susţine că lucrările de pe Fabrica de Glucoză sunt foarte importante în condiţiile „necesităţii asigurării capacităţii de circulaţie în zonă, în vederea preluării traficului de pe viitoarea conexiune cu autostrada A3“. Proiectul prevede lărgirea străzii Fabrica de Glucoză de la două benzi la patru benzi. 

Străpungere Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu – 70 de milioane de lei

Aceasta lucrare este executată în proporţie de 55%. Ca parte componentă a inelului median, străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu asigură descărcarea traficului de pe artera Vitan- Bârzeşti, şi odată cu finalizarea A3 va asigura dirijarea traficului către zona de sud a oraşului.

Arena multifuncţională – 17,5 milioane de lei

Proiectul consta în construirea unei arene multifuncţionale la nivelul standardelor internaţionale. După finalizarea lucrărilor, noua sală polivalentă va putea să găzduiască competiţii europene şi mondiale pentru diferite discipline sportive. Sala va avea 12.000 de locuri. 

Patinoarul – 8,4 milioane de lei

Vechiul patinoar Flamaropol va fi demolat, iar în locul lui se va ridica o construcţie ultramodern, după cum promite Oprescu. Noua clădire va avea un patinoar olimpic,  o sală de sport pentru desfăşurarea sporturilor de echipă şi un bazin de înot. 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite