Bulevardul Buzeşti-Berzei, deschis pe un tronson

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un prim tronson al Bulevardului Buzeşti-Berzei, cuprins între străzile Ştirbei Vodă şi Vasile Pârvan, a fost deschis azi circulaţiei de autorităţi.

Un prim tronson al Bulevardului Buzeşti-Berzei, cuprins între străzile Ştirbei Vodă şi Vasile Pârvan, a fost deschis azi circulaţiei de autorităţi.

„Am reuşit să terminăm acest segment, cu toate vicisitudinile financiare şi cu toată răutatea celor care nu doresc să se facă acest bulevard. Când va fi gata, acest bulevard va avea aproape 11 kilometri şi va face legătura nordului cu sudul, se va termina la Gara Progresu. Viitoarea etapă este pătrunderea pe sub dealul Parlamentului. Sperăm ca peste puţin timp să dăm drumul şi la primul tronson dintre Piaţa Victoriei şi Occidentului”, a spus Sorin Oprescu, primarul Capitalei, cu ocazia inagurării.

Oprescu a mai arătat că realizarea acestui tronson a fost mai dificilă deoarece a fost necesară şi înlocuirea reţelelor de utilităţi, care nu mai fuseseră schimbate de mai mult de 100 de ani. Totodată, primarul Capitalei a mai precizat că bulevardul, care se doreşte a fi o alternativă la Calea Victoriei, nu va fi unul de viteză, ci va ajuta la fluidizarea traficului. În ceea ce priveşte finalizarea primei etape a proiectului, Oprescu şi-a exprimat speranţa că acesta ar putea avea loc în luna martie a anului trecut, fiind condiţionată de obţinerea autorizaţiei pentru tronsonul cuprins între Calea Griviţei şi strada Mircea Vulcănescu. Referitor la Hala Matache, primarul Capitalei a declarat că nu a fost încă identificată o soluţie viabilă. Totodată, Oprescu a afirmat că prima etapă a proiectului este întârziată cu opt luni ca urmare a contestaţiilor înregistrate.

Mădălin Dumitru, şeful Direcţiei Generale Infrastructură şi Servicii Publice din Primăria Capitalei, a declarat că, potrivit estimărilor, tronsonul dintre Piaţa Victoriei şi Occidentului va fi deschis până la sfârşitul acestui an, cel dintre Occidentului şi Calea Griviţei în două luni, iar cel dintre Mircea Vulcănescu şi Virgiliu înainte de primăvară. Totodată, Dumitru a mai apreciat că prima etapă ar putea fi gata în cel mult şase luni de la data obţinerii ultimului aviz.

Bulevardul Berzei-Buzeşti-Uranus va avea câte două benzi pe sens, cu trotuare cu o lăţime cuprinsă între trei şi cinci metri şi cu două linii de tramvai. În zonele cu lăţime de cinci metri vor exista şi spaţii verzi de doi metri.

Proiectul are trei etape. Prima etapă vizează porţiunea cuprinsă între Piaţa Victoriei şi Vasile Pârvan, a doua pe cea dintre Vasile Pârvan şi Piaţa George Coşbuc, iar a treia, segmentul Piaţa George Coşbuc – Gara Progresu. Prima etapă a fost împărţită în cinci tronsoane: Piaţa Victoriei – Occidentului, Occidentului – Calea Griviţei, Calea Griviţei – Mircea Vulcănescu, Mircea Vulcănescu – Piaţa Virgiliu şi Piaţa Virgiliu – Vasile Pârvan.

Prima etapa a bulevardului a început cu amenajarea străzii Berzei de la Piaţa Victoriei până la strada Occidentului, unde linia de tramvai este finalizată în proportie de 90 la sută, iar strada în proportie de 85 la sută, rămânând nerealizată zona de racordare cu al doilea tronson, care în momentul de faţă este blocat, nefiind definitivată soluţia pentru trama stradală în zona Halei Matache.
De asemenea, a trebuit înlocuit canalul colector (vechi de o sută de ani), între strada Cobălcescu până la Calea Griviţei. În acest moment, au fost finalizate lucrările între Calea Plevnei şi Ştirbei Voda, iar între Ştirbei Vodă şi Mircea Vulcănescu se lucrează la reţelele edilitare. Costul pentru prima etapă, care includ construcţia şi montajul, este de 130.698.505 lei.

Etapa a doua a proiectului prevede realizarea unei noi străzi, strada gara de Nord, în zona intersecţiei Berzei cu Vulcănescu. Noua arteră va ieşi direct în strada Ministerului, în faţa Gării de Nord, lângă Ministerul Transporturilor. De asemenea, în zona intersecţiei bulevardului cu strada Izvor va fi construit un tunel subteran pe sub Dealul Parlamentului. Tunelul va ieşi în Uranus, imediat după subtraversarea bulevardului 13 Septembrie, şi va uşura ieşirea către zona de sud, sud-est, potrivit Primăriei Capitalei. Din cauză că nu a fost aprobată de organele abilitate soluţia tehnică de realizare a tunelului subteran pe sub Dealul Parlamentului, nu a fost demarată procedura de atribuire pentru etapa a doua.


București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite