„Bushub“, afacerea a trei bucureşteni care vor să introducă internet gratuit în mijloacele de transport în comun din Capitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În urmă cu câteva luni, trei tineri din Bucureşti s-au gândit să pună pe picioare propria afacere şi au ajuns la concluzia că cel mai potrivit ar fi să introducă internet gratuit în mijloacele de transport în comun. Investiţia se ridică la circa 5.000 de euro, iar afacerea ar putea să fie sustenabilă dacă 5% din pasageri s-ar conecta la viitoarea reţea.

Alex Costea, Dragoş Ion şi Alex Cobre sunt trei tineri din Capitală, absolvenţi ai Academiei de Ştiinţe Economice, s-au gândit să îşi dezvolte propria afacere prin care să-i ajute şi pe bucureştenii care circula zi de zi cu mijloacele de transport în comun. Tinerii s-au gândit să facă o reţea de internet la care să aibă acces toţi cei care călătoresc cu autobuzele şi tramvaiele bucureştene.

5.000 de euro

Alex Costea povesteşte că în urma unor discuţii pe care le-a avut cu reprezetanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) au făcut şi primele teste cu un model wireless. Tânărul spune că pentru început s-a gândit alături de prietenii săi să investească în jur de 5.000 de euro pentru a pune pe picioare prima etapă din afacerea lor.

„Ne-am gândit la RATB penteu că anul sunt foarte mulţi călători, iar în mijloacele de transport în comun nu există internet. Dacă 5% dintre cei care călătoresc cu mijloacele de transport în comun s-ar conecta la net afacerea ar fi sustenabilă“, spune Alex Costea.

Alex povesteşte că în prima parte a proiectul atât el cât şi ceilalţi doi parteneri de afacere şi-au propus să introducă internet pe crica 10-14 linii de autobuz, iar profitul pe care îl vor obţine să-l investească pentru acoperirea unei arii extinse din Bucureşti.

„În primul rând ne-am gândit să introduc internet pe liniile pe care se află şcoli, licee, universităţi. Este vorba despre un public căruia ne adresăm şi care are nevoie de acest serviciu“, precizează Alex.

Călătorii şi RATB-ul nu plătesc nimic

Proiectul gândit de cei trei tineri funcţionează simplu şi din toată această afacere „toată lumea are de câştigat“, după cum precizează chiar ei. Atât călătorii, cât şi reprezentanţii regiei de transport nu sunt nevoiţi să plătească nimic în plus pentru a se conecta la internet.

„În momentul în care călătorul se conectează, pe ecran îi apare o reclamă care durează cinci secunde. Aşa este susţinut proiectul nostru“, după cum precizează Alex. De asemenea, acesta a declarat că în viitor are de gând să dezvolte alături de colegii săi o aplicaţie care să îi ajute pe bucureşteni să vadă în cât ajunge în staţie autobuzul pe care îl aşteaptă sau care sunt rutele cele mai potrivite pentru el.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite