Bucureşti

articolul anterior articolul urmator

Când va fi gata calea ferată Gara de Nord Aeroportul Otopeni şi cât de aproape de clădiri este proiectată FOTO

9
4 Jun 2020 08:11:34
Autor: Afrodita Cicovschi

Apropierea nefiresc de mare pe anumite porţiuni dintre calea ferată care face legătura dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni nu a ţinut prea mult timp în loc lucrările de construcţie. Oficialii aeroportului au publicat deja fotografiile care arată stadiul lucrărilor.

Deşi iniţial proiectul a tot fost promis că va fi gata în luna iunie, la timp pentru campionatul European de fotbal Euro 2020, procesele iniţiate de proprietari ai clădirilor pe lângă care trece calea ferată au dus la amânarea deschiderii, promisă de autorităţi pentru data de 26 august.
 
În toamna anului trecut, mai mulţi proprietari aflaţi pe traseul căii ferate Gara de Nord Otopeni au cerut în instanţă suspendarea exproprierilor, unul dintre ei reclamând că trenul va trece la câţiva metri prin faţa geamului de la etajul casei unde locuieşte.
 
 
 
Acum, după mai bine de o jumătate de an de când a început acest scandal - care de altfel nu a împiedicat demararea lucrărilor -, CNAB a publicat fotografii care reflectă stadiul lucrărilor.
 
Şi din acestea se poate vedea cât de apropiată este calea ferată de clădirile de locuit, aşa cum se poate observa şi în proiectul iniţial pe care-l vedeţi mai sus.
 
 
 
Traseul linie Gara de Nord - Otopeni va avea 19,1 km şi trenurile ar trebui să-l parcurgă în 21 minute.
 
 
Pe proiect s-a lucrat intens pe tronsoanele cuprinse între terminalul Sosiri al Aeroportului Henri Coandă şi DN1, respectiv între Telekom Arena şi halta Odăile. Nu s-a lucrat câteva luni bune pe tronsonul de mijloc care a fost blocat în Justiţie de o contestaţie depusă de reprezentanţii hotelului Vienna House şi o persoană fizică, proprietara unei case din zonă. Lucrurile s-au deblocat în urma unui protocol semnat în martie şi acum au început lucrările la ridicarea pilonilor pentru viaduct.


 
 
Contractul pentru acest proiect a fost semnat cu asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH pentru 398 milioane lei fără TVA. CFR a semnat în iunie 2019 contractul la sediul Ministerului Transporturilor.
 
Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o staţie supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.
 
Contractul avea oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie).
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

9 Comentarii

Musceleanu
4.06.2020, 08:50:18

Desigur Aeroportul Otopeni avea nevoie de un system de transport public de foarte mult timp dar toti stim ca conceptia aeroportului nu a fost nici-o data stiintifica /arhitecturala ci s-a construit in etape cu conceptii diferite. Priviti la TOATE cladirile construite in perioada 1930-1942 si o sa vedeti viziounea arhitectilor si calitatea constructiei . Stilul bombistic comunist a urmat ca ' andrumare' a savantilor tovarasi si asa am ramas cu aceasta conceptie ... De ce sa nu invatam de la alte constructii internationale ca cele de la Copenhaga sau Schiphol - Olanda unde functionalitate, bun gust si calitate se gaseste din belsug ... Din nou avem probleme mari cu planificarea URBANIZARII in toata tara !!

+1 (1 vot)
Constantine Constantine
4.06.2020, 09:57:45

Ramine faptul ca va exista o legatura feroviara directa de la aeroportul Otopeni. In ce priveste pe cei care si-au construit case in zona, ar trebui intrebati primarii Otopenilor cum au instrainat terenurile extravilane (adica pe ce spaga) in scop de constructii. Pe acolo cu ani in urma mergeau ciobanii cu oile.

+3 (3 voturi)
mihai radu
4.06.2020, 11:41:22

Musceleanu,acum 30 de ani acolo nu exista nicio clădire,cu atât mai puțin în perioada 1930-42,toată zona era pustie,iarna te mâncau lupii !

+1 (1 vot)
miron miron
4.06.2020, 11:51:56

Avem si ceva noroc. campinatul European de fotbal va fi amant, asa ca nu mai conteza cand va fi gata tronsonul de calea ferata.

mihai radu
4.06.2020, 12:39:38

Ba avem noroc cu carul,să sperăm că vara viitoare va fi bine !

+1 (1 vot)

Vezi toate comentariile (9)