Ce-a mai promis Firea

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Pentru
mine, consultarea publică nu este o sintagmă. Pentru mine, consultarea publică
este un mod de viaţă, un mod de a fi” – Gabriela Firea, Primar General (iunie 2016)
„Pentru mine, consultarea publică nu este o sintagmă. Pentru mine, consultarea publică este un mod de viaţă, un mod de a fi” – Gabriela Firea, Primar General (iunie 2016)

Cine urmăreşte comunicatele primăriei, unde obligatoriu trebuie să fie şi o poză cu doamna Firea la prim-plan, ar putea crede că acolo se munceşte. De fapt, după ce a „ratat” întâlnirea de la Ministerul Mediului, doamna primar a trimis un comunicat prin care se justifica prin faptul că nu-şi vede capul de câte probleme are de rezolvat.

Totuşi, ce ştiu bucureştenii despre cum se lucrează în primărie? Ce a mai comunicat administraţia, pe lângă pozele colorate şi textele pompoase? Nimic?!?

În ziua în care a depus jurământul (23 iunie 2016), Gabriela Firea, fără să fie obligată, a făcut următoarea declaraţie: 

„Pentru mine, consultarea publică nu este o sintagmă. Pentru mine, consultarea publică este un mod de viaţă, un mod de a fi” – Gabriela Firea, Primar General

Totuşi, consultarea publică nu este un mod de viaţă pentru doamna primar, deoarece, în cele 82 de zile de mandat, Primăria Capitalei n-a organizat nicio consultare publică, chiar dacă Bucureştiul abundă de probleme.

Aşa cum s-a procedat şi în cazul primarilor precedenţi, organizatorii Marşului Bicicliştilor au depus la Primăria Capitalei o invitaţie la dialog pentru a discuta despre problemele cetăţenilor, cele nominalizate în notificarea marşului de protest ce va avea loc în data 24 septembrie 2016.

Până astăzi, Primăria Capitalei nu a răspuns petiţiei, cu toate că termenul legal a expirat de aproape 8 săptămâni. Precizez că nici primarii Oprescu Sorin, Ştefănel Dan Marin şi Sava Răzvan nu au răspuns vreodată invitaţiilor la dialog înregistrate la Primăria Capitalei.

Din declaraţia de astăzi a doamnei Firea, am aflat că, din lipsă de timp, doamna primar a anulat o întâlnire cu ministrul Mediului pe tema problemelor de mediu ale Capitalei. În aceeaşi declaraţie se afirmă că Primarul General a demarat proiectul realizării pistelor de biciclete, care se află în acest moment în desfăşurare.

Prin această declaraţie se confirmă modul de lucru haotic din Primăria Capitalei şi lipsa de transparenţă pe care doamna Firea o condamna atunci când lucra în presă.

Din păcate, problema poluării aerului în Bucureşti este reală şi gravă, lucru care a determinat Comisia Europeană să înceapă procedurile de infringement împotriva României, considerându-se că administraţia locală nu îşi protejează cetăţenii de poluarea cu particule fine.

Conform unor declaraţii făcute de medici realizatorilor emisiunii „În premieră” (Antena 1), în Bucureşti mor aproximativ 7000 de persoane anual din cauza poluării cu pulberi. Cei mai expuşi sunt copiii. Peste 70% din poluarea cu pulberi din Capitală este produsă de traficul rutier. Cu toate acestea, doamna Firea s-a remarcat prin faptul că a interzis un eveniment care se desfăşura la sfârşit de săptămână pe un tronson din bulevardul Kiseleff, doar pentru a face mai mult loc traficului motorizat. În ciuda protestelor, argumentelor şi recomandărilor[1] experţilor în mobilitate urbană durabilă, decizia a rămas permanentă.

Lipsa oricărei încercări de dialog pe tema unor probleme majore ale Capitalei, modul arbitrar în care se iau deciziile în Primăria Capitalei, lipsa de transparenţă, decizia de încurajare a traficului motorizat individual în cea mai poluată şi congestionată capitală europeană precum şi lipsa oricărei iniţiative a administraţiei locale de a organiza, în Săptămâna Europeană a Mobilităţii, evenimente care să promoveze un stil de viaţă sănătos determină organizatorii Marşului Bicicliştilor să considere că administraţia locală este departe de a încerca să înţeleagă conceptul de „Oraş pentru Oameni” şi, astfel, să găsească soluţii viabile la problemele cetăţenilor.

Sâmbătă, 24 septembrie 2016, de la ora 14.30, toţi aceia care ne simţim stingheri într-un oraş al maşinilor, sunteţi aşteptaţi să cerem împreună un „Oraş pentru Oameni”. Traseul marşului poate fi parcurs cu bicicleta, rolele, trotineta sau chiar în alergare uşoară.

Pentru a veni în sprijinul bicicliştilor începători care ar dori să vină împreună pe biciclete, cu respectarea regulilor de circulaţie pe drumurile publice, sugerăm 6 puncte de adunare:

Metrou Gorjului – plecare la ora 14:00
Drumul Taberei – plecare la ora 14:00
Parcul Alexandru Ioan Cuza – plecare la ora 14:05
Lacul Tei – plecare la ora 14:15
Parc Tineretului – plecare la ora 14:15
Parcul Izvor – plecare la ora 14:20

Sunt permise şi chiar recomandate afişarea de pancarte cu mesaje pe tema motivelor de protest:

- neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră;
- încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitală europeană;
- lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii;
- menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete;
- neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Noutăţi despre organizarea evenimentului vor fi afişate pe pagina Facebook.

---------------------------
Organizatorii marşului se delimitează de orice mesaj sau acţiune politică ce poate fi asociată acestui protest. Acţiunea nu are nicio conotaţie politică, fiind în fapt o acţiune care vizează politicile de dezvoltare urbană. Considerăm că mediul politic este de fapt destinatarul final al acestui marş, astfel că invităm orice membru de partid care doreşte să se alăture marşului să o facă mai degrabă instituţional, prin decizii administrative care să conducă la o dezvoltare sustenabilă a oraşului.

Solicităm mediului politic să înţeleagă demersul ca fiind unul al cetăţenilor. Deşi membrii de partid sunt şi ei cetăţeni, aceştia sunt o categorie aparte care, odată prezenţi în această acţiune, va contamina politic un demers onest şi civic. Ne aşteptăm la responsabilitate şi respect faţă de cetăţeni.
----------------------------------------------
Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.


[1] Pagina 145 – Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti-Ilfov

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite