Autobuze electrice în Bucureşti: primul autovehicul a intrat în circulaţie pe linia 104. Pasagerii nu plătesc călătoria

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autobuzul electric va circula pe linia 104 două săptămâni FOTO Roberto Sălceanu
Autobuzul electric va circula pe linia 104 două săptămâni FOTO Roberto Sălceanu

Autobuze electrice în Bucureşti. Primul autobuz electric a intrat în circulaţie pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon – Piaţa Operei, bucureştenii putând circula gratis cu acesta. Dacă după cele două săptămâni de testare pe străzile Capitalei se va ajunge la concluzia că autobuzul electric este potrivit pentru Bucureşti, în 2016, în flota RATB ar putea ajunge primele autobuze de acest tip.

 „Autobuzul electric a ajuns în Bucureşti zilele trecute. Este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia“, au declarat reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB).  Acesta va fi testat timp de două săptămâni pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon – Piaţa Operei, urmând să se stabilască care sunt avantajele şi dezavantajele introducerii în circulaţie a autobuzelor electrice.

Autobuze electrice în Bucureşti: şase curse pe linia 104

Cei care se vor urca în autobuzul electric nu vor trebui să plătească nimic, întrucât autobuzul nu este dotat cu validatoare pentru cardurile de călătorie. Reprezentanţii RATB susţin că acesta poate parcurge în jur de 150 de kilometri după şase, şapte ore în care bateriile au fost încărcate 100%. 

Autobuzul electric FOTO Roberto Sălceanu

autobuze electrice in bucuresti
autobuze electrice in bucuresti

„Traseul liniei 104 are în jur de 25 de kilometri şi autobuzul ar trebui să parcurgă după o încărcare completă şase curse tur – retur. Există posibilitatea ca la capăt de linie să fie reîncărcate bateriile între curse. Rămâne de văzut cum se comportă în condiţiile de trafic din Bucureşti“, a precizat Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. Autobuzul are pe bord un dispozitiv care îi arată şoferului cât la sută din baterie s-a consumat. În momentul în care bateria ajunge la 20%, şoferul trebuie să ducă autobuzul la bază să încarce bateriile.

Când bateria ajunge la culoarea galbenă, şoferul trebuie să meargă să încarce bateriile FOTO Roberto Sălceanu

autobuze electrice in bucuresti
autobuze electrice in bucuresti

Autobuzul electric a mai fost testat într-o staţiune montană din Europa şi din acest motiv nu are aer condiţionat pentru pasageri, ci doar în cabina şoferului. În primul rând, autobuzul electric nu poluează, după cum susţin reprezentanţii RATB. Deşi preţul pentru un asemenea autobuz se ridică la aproximativ 450.000 de euro, investiţia se amortizează, în primul rând, prin lipsa alimentării cu carburant. „Este important de ştiut că nu se schimbă uleiul, nu se schimbă filtrele şi o mulţime de alte lucruri asemănătoare. De asemenea, încălzirea nu consumă curent“, au spus reprezentanţii RATB.

Autobuze electrice în Bucureşti din 2016

Preţurile autobuzelor electrice variază în funcţie de producător, iar pentru un singur asemenea mijloc de transport în comun Primăria Capitalei ar trebui să scoată din buzunar sute de mii de euro. 

Aşa se încarcă autobuzl electric FOTO Roberto Sălceanu

autobuze electrice in bucuresti
autobuze electrice in bucuresti

„În acest moment nu avem bani, dar o mulţime de fonduri europene susţin astfel de achiziţii. Trebuie să vedem dacă aceste autobuze vor face faţă condiţiilor de circulaţie din oraş. Dacă se dovedesc avantajoase, până la sfârşitul acestui an pregătim toate documentele pentru finanţare“, a precizat Ion Dedu. Cu alte cuvinte, din 2016, în Bucureşti am putea avea autobuze electrice pe străzi dacă se va dovedi că sunt potrivite pentru transportul public din Capitală.

Autobuze electrice în Bucureşti: călătorii sunt încântaţi

Primii călători care s-au urcat în autobuzul electric ieri s-au declarat încântaţi, dar spun că nu cred că în următoarea perioadă pe străzile Bucureştiului ar putea circula mai multe. „Este frumos, elegenat, spaţios. Cele vechi fac zgomot“, spune Ştefan Ionescu, un bucureştean care s-a urcat în autobuzul electric. De asemenea, un alt călător susţin că este încântat de noul autobuz, însă ar trebui stabilite nişte reguli clare pentru călători pentru a menţine autobuzele curate.

Autobuzul electric vs autobuzul Citaro

Noul autobuz electric care a fost pus în circulaţie ieri poate parcurge, după o încărcare completă a bateriilor, 150 de kilometri, în timp ce autobuzele Mercedes Citaro – cele care circulă acum pe străzile Capitalei – parcurg în jur de 250 de kilometri zilnic. Noul autobuz electric are o capacitate de 85 de locuri, în timp ce vechile autobuze pot găzdui 101 pasageri. 

De asemenea, autobuzul electric care va circula pe străzile Capitalei în următoarele două săptămâni are o lungime de 10,5 metri, în timp ce autobuzele Citaro măsoară 12 metri lungime. Reprezentanţii RATB susţin că preţul unui autobuz Mercedes Citaro se ridică la circa 200.000 de euro, în vreme ce un autobuz electric poate costa aproape 500.000 de euro. Noul autobuz din Bucureşti poate circula cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, în vreme ce autobuzele Mercedes au limitare de viteză la 50 de kilometri pe oră.

Totodată, în Bucureşti vor ajunge în următoarele săptămâni alte două autobuze electrice fabricate în China care vor fi testate aproape o lună pe străzile din Bucureşti. 

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite