De ce vrea municipalitatea să ridice maşinile parcate neregulamentar în Capitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagine de Arhivă
Imagine de Arhivă

Acum doi ani, după ce instanţa a obligat Guvernul să readucă în actualitate ridicarea maşinilor parcate ilegal, Gabriela Firea spunea că nu va pune în practică măsura până nu vor fi suficiente locuri de parcare în Capitală. Se pare că municipalitatea consideră rezolvată această problemă deoarece recent a anunţat că va demara din nou programul de ridicare a maşinilor staţionate neregulamentar pe drumurile publice, potrivit unui proiect.

Activitatea urmează să fie prestată de Compania Municipală Managementul Traficului Bucureşti şi va avea un program de lucru de 24 de ore din 24. Tariful de ridicare este de 200 lei pentru maşinile sub 5 tone, cel de transport 150 lei, iar cel de depozitare de 150 lei/zi. Deci, pentru recuperarea maşinii trebuie achitată  suma minimă de 500 de lei.

Poliţiştii vor fi cei care vor constata contravenţiile, vor aplica amenzile prevăzute de legislaţie şi vor dispune ridicarea autovehiculelor staţionate neregulamentar.

20.000 de sesizari într-un an

Decizia este motivată de faptul că, în Bucureşti, maşinile parcate neregulamentar blochează în mod frecvent prima bandă, staţiile mijloacelor de transport în comun, trecerile de pietoni, trotuarele, chiar şi linia de tramvai. Documentul se află în dezbatere publică până pe 3 ianuarie.

„În decursul anului 2018, Direcţia Generală de Poliţie Locală şi Control a Municipiului Bucureşti a primit un număr de aproximativ 2.930 sesizări cu privire la autovehiculele staţionate neregulamentar care stânjeneau circulaţia rutieră şi blocau căile proprii de rulare a mijloacelor de transport în comun. Totodată, poliţiile locale de sector au înregistrat în acelaşi interval de timp 13.500 sesizări primite de la cetăţeni care reclamă autoturisme oprite/staţionate neregulamentar, solicitându-le intervenţia pentru deblocarea zonelor din preajma trecerilor de pietoni ori a staţiilor S.T.B. Menţionăm că lipsa unei reglementări în domeniu a făcut practic imposibilă luarea unor măsuri legale pentru îndepărtarea acestora”, se arată într-un document anexat proiectului de hotărâre.

Cum apar abuzurile

Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director executiv al Asociaţiei Proinfrastuctură, consideră că în principiu măsura ar fi bună pentru că „ar fi o armă împotriva şoferilor mai nesimţiţi care ba ocupă o bandă din cele două oprind maşina cu avariile pornite, ba parchează fix pe trecerea de pietoni punându-le astfel viaţa în pericol, ba lasă maşina pe linia de tramvai blocând traficul mijloacelor  de transport în comun. Este o măsură care poate rezolva punctual o problemă de trafic, un blocaj, o situaţie cu un potenţial pericol.”

Ionuţ Ciurea crede totuşi că lucrurile nu se vor opri aici. „Din păcate sunt sigur că atunci când va intra în vigoare hotărârea lucrurile nu vor rămâne la măsurile de bun simţ. Se vor face inevitabil abuzuri. Şi asta pentru simplul motiv că în Bucureşti nu s-au făcut locuri de parcare. Unul singur s-a deschis nou, cel de la Străuleşti, dar acesta este ocupat numai în proporţie de 20 la sută. Drept urmare există un deficit de locuri de parcare de aproximativ 30 la sută. Adică o treime din autoturisme nu au loc, dar, totuşi, trebuie şi ele garate undeva. Mare parte din ele sunt lăsate neregulamentar, dar de bun simţ, fără să încurce circulaţia. Mă tem că tocmai acestea vor fi vânate de angajaţii Companiei Municipale Managementul Traficului Bucureşti ”.

Uite ridicarea, nu e ridicarea

În 2016, Guvernul a fost obligat de Curtea de Apel Bucureşti să stabilească regulile pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar. Asta după ce Primăria Sectorului 1 s-a plâns în instanţă că autoturismele parcate neregulamentar pe partea carosabilă nu mai puteau fi ridicate de autorităţile locale în baza unei decizii a Curţii Supreme.

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite