De ce ai vrea să-ţi creşti (omori) copilul în Bucureşti?

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cetăţenii din anumite zone din Bucureşti, Braşov şi Iaşi au fost expuşi în mod aproape continuu unor niveluri nesănătoase de PM10 încă din 2007, potrivit ultimelor rapoarte din 2012 - comunicatul Comisiei Europene
Cetăţenii din anumite zone din Bucureşti, Braşov şi Iaşi au fost expuşi în mod aproape continuu unor niveluri nesănătoase de PM10 încă din 2007, potrivit ultimelor rapoarte din 2012 - comunicatul Comisiei Europene

Aproximativ 230 de nou-născuţi au murit în perioada 2004-2009 din cauza poluării cu pulberi din Bucureşti. 230 de suflete care au murit doar pentru că au avut ghinionul să se nască în cel mai poluat oraş al Europei. Acesta este rezultatul unui studiu realizat în România, în anul 2011.

Dintre cifrele studiului am ales doar statistica nou-născuţilor, cu toate că numărul adulţilor morţi din cauza poluării este mult mai mare.

De la finalizarea studiului au trecut 3 ani. Între timp, un alt studiu, realizat la nivel european, arată că bucureştenii sunt cei mai expuşi poluării cu pulberi.

Ani au trecut. Traficul, principala sursă de poluare a oraşului, a crescut.

În urmă cu o lună, Comisia Europeană a solicitat României să ia măsuri pentru a diminua poluarea aerului.

România nu îşi protejează cetăţenii de poluarea cu particule fine (PM10). Aceste particule fine provin din emisiile generate de industrie, trafic şi încălzirea locuinţelor şi pot cauza astm, afecţiuni cardiovasculare, cancer pulmonar şi deces prematur. În conformitate cu legislaţia UE, statele membre au obligaţia de a limita expunerea cetăţenilor la particulele de acest tip. Cetăţenii din anumite zone din Bucureşti, Braşov şi Iaşi au fost expuşi în mod aproape continuu unor niveluri nesănătoase de PM10 încă din 2007, potrivit ultimelor rapoarte din 2012. Comisia consideră că România nu a întreprins acţiunile necesare încă din 2007 pentru protejarea sănătăţii cetăţenilor şi solicită României să ia măsuri de perspectivă rapide şi eficiente pentru ca perioada de neconformitate să fie cât mai scurtă posibil.(…) Dacă România nu acţionează, Comisia poate sesiza cazul Curţii de Justiţie a UE.

Aşadar, trăim într-un oraş care ne omoară la fiecare inspiraţie.

Ştim principala cauză. Traficul!

Atunci, de ce am vrea să ne creştem (omorâm) copiii în Bucureşti?

Congestiile din trafic generează şi alte probleme: costuri mari de călătorie, costuri mari pentru infrastructură, costuri mari pentru sănătate, costuri mari cauzate de accidente, creşterea nivelului de stres, timp pierdut în trafic etc.

Teoretic, specialiştii ştiu ce măsuri trebuie aplicate pentru rezolvarea acestor probleme.

Ei bine, ieri am prezentat Grupului de lucru pe mobilitate din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti o soluţie simplă, ieftină şi cu implementare rapidă care poate rezolva toate aceste probleme. Bucureştenii ar putea să se deplaseze mult mai repede prin oraş, mai ieftin, mai sănătos, într-un mediu mai curat, fără să fie nevoie de investiţii majore.

Aceasta prezentare doreste să pună în dezbatere necesitatea adoptării unor măsuri eficiente de creştere a mobilităţii urbane.  

Asta dacă nu vrem să ne omorâm copiii obligându-i să trăiască într-un mediu poluat.

Marian Ivan
membru fondator al OPTAR


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite