FOTO În ce stadiu sunt lucrările la metroul din Drumul Taberei. Asociaţia Pro Infrastructură: S-ar putea deschide abia în toamna lui 2019

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Asociaţia Pro Infrastructură
FOTO Asociaţia Pro Infrastructură

Metroul din Drumul Taberei s-ar putea deschide abia în toamna anului 2019, dacă se va semna în următoarele două luni contractul privind sistemul de siguranţă şi automatizare a circulaţiei, asta deşi termenul era primul semestru al anului, estimează reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

GALERIE FOTO 

Reprezentanţii Asociaţiei au vizitat sâmbătă magistrala de metrou M5 Drumul Taberei-Eroilor şi public o serie de fotografii, prezentând în acelaşi timp stadiul lucrărilor. „Am ales să mergem la Eroilor, Academia Militară şi Râul Doamnei, punctele care sunt cele mai întârziate. În plus, am ajuns şi la Valea Ialomiţei, acolo unde stadiul este foarte avansat atât la staţie, cât şi la depou. Pe forum găsiţi tot fotoreportajul (250 poze), explicaţii şi multe detalii, unele în premieră. Au trecut 5 luni de la ultima noastră vizită - puteţi compara cu stadiul din martie”, arată reprezentanţii Asociaţie.

Când se va inaugura linia? Dificil de spus, subliniază ei, deoarece, în continuare, licitaţia sistemului de siguranţă şi automatizare a circulaţiei nu are un deznodământ. Oficialii Metrorex se pare că doresc să semneze, acum în septembrie, contractul pentru acest sistem cu firma desemnată câştigătoare, chiar dacă bătălia în instanţă nu s-a terminat, compania contestatoare putând face recurs. „Din momentul în care contractul este parafat, trebuie să aşteptăm cel puţin 9 luni de zile operaţionalizarea sistemului de management al traficului, fără de care trenurile de metrou nu pot circula având călători la bord”, potrivit lor. Testele (fără pasageri) sunt programate a începe în ianuarie.

Realist vorbind, spune asociaţia, estimarea în acest moment este că deschiderea va fi undeva în toamna lui 2019, dacă se va semna în următoarele 30-60 de zile contractul privind sistemul de siguranţă şi automatizare a circulaţiei şi dacă se vor accelera lucrările în staţiile întârziate.

Pe de altă parte, Metrorex şi ministrul Transporturilor Lucian Şova sperau anterior să inaugureze noua linie de metrou în prima jumătate a anului viitor.

Documentaţia licitaţiei pentru achiziţia noilor trenuri de metrou ale acestei magistrale a fost trimisă pe SICAP (platforma care înlocuieşte SEAP). Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) trebuie să îşi dea acordul şi apoi pot fi depuse ofertele. Intenţia Metrorex este de achiziţiona, într-o primă fază, 13 garnituri pe Drumul Taberei-Eroilor şi apoi încă 13 aferente secţiunii Eroilor-Iancului (când aceasta va fi construită).

„Cert este că la inaugurare pe M5 vom avea garnituri Bombardier luate de pe alte linii. Rămâne de văzut cum va fi afectat traficul (şi aşa aglomerat) de pe restul reţelei”, mai arată Asociaţia.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite