FOTO Cum arată primele tuneluri ale metroului din Drumul Taberei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tunelurile magistralei 5, din staţia Academia Militară, capătă formă. FOTO Metrorex
Tunelurile magistralei 5, din staţia Academia Militară, capătă formă. FOTO Metrorex

Cârtiţa Sfânta Varvara, care a început să sape tunelurile pentru metroul din Drumul Taberei pe 25 septembrie, a înaintat vizibil în aproape o lună. De la jumătatea lunii noiembrie va intra în activitate şi celălalt utilaj, botezat Sfânta Filofteia. Ambele vor continua săpăturile tot anul următor.

„Utilajele înaintează teoretic cu 30 de metri pe zi, deşi noi ştim că acest lucru se întâmplă cu o viteză de circa 15-20 de metri pe zi. Apoi transbordarea (mişcarea de la o staţie la forarea unui nou tunel a utilajului-nota red.) se face în circa o lună. Noi am calculat că forarea tunelurilor o să dureze circa un an“, a declarat, în luna septembrie, pentru adevarul.ro, Aurel Radu, directorul Metrorex.

Acesta a mai adăugat că există destui bani şi că modul în care vor avansa lucrările depinde strict de firmele constructoare.

„Avem deja banii pentru lucrări şi în scurt timp vor începe să curgă primii bani din fodurile europene. Atât şantierul pentru Magistrala 5, cât şi cel pentru extinderea Magistralei 4 sunt acoperite. La magistrala 4 vorbim de cele două staţii, Laromet şi Lac Străuleşti, unde se lucrează de la sfârşitul anului trecut, ele trebuind să fie gata în 2015“, a mai explicat directorul Metrorex. 

De altfel, cele două staţii de metrou ar urma să schimbe complet Nordul Capitalei.

Tronsonul de metrou Parc Bazilescu – Lac Străuleşti va fi realizat de compania italiană Astaldi, contractul fiind atribuit anul trecut în luna iulie. Astaldi va realiza elementele de structură, tunele, galerii, staţii, depou, dar şi terminalul multimodal de la capătul liniei. Astaldi este aceeaşi firmă italiană care lucrează şi la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei.

Încă din aprilie, Comisia Europeană a aprobat ca magistralele de metrou din Drumul Taberei până la Universitate şi cea dinspre Străuleşti spre Parcul Bazilescu să fie făcute cu fonduri europene.

Pe aceeaşi temă:

Metroul din Drumul Taberei, cel din Străuleşti, dar şi Autostrada Turda vor fi terminate cu bani europeni

Proiectul noii magistrale de metrou Parc Bazilescu - Lacul Străuleşti ar putea schimba total nordul Capitalei

Cum s-ar putea transforma Bucureştiul după extinderea Magistralei 4 de metrou

Astaldi a câştigat contractul pentru tronsonul Străuleşti. Cum va arăta noua staţie de metrou

Contractul pentru execuţia lucrărilor pentru extinderea până în Străuleşti a fost semnat astăzi

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite