Bucureşti

articolul anterior articolul urmator

Klaus Iohannis testează luni linia ferată spre Otopeni, cu o Săgeată Albastră

1
20 Sep 2020 12:34:13
Autor: Elena Deacu
Calea ferată Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni FOTO CFR Infrastructură
Calea ferată Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni FOTO CFR Infrastructură

Preşedintele Klaus Iohannis va testa luni linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. Preşedintele va parcurge acest traseu cu un tren care aparţine CFR Călători, respectiv cu o Săgeată Albastră, scrie Club Feroviar.

De vineri, două automotoare Siemens Desiro (cunoscute ca „Săgeata Albastră”) fac teste pe noua conexiune feroviară spre Aeroportul Henri Coandă Otopeni, care este aproape de finalizare, potrivit Club Feroviar.

Toate aceste pregătiri au fost făcute pentru că luni este aşteptat preşedintele Klaus Iohannis, care vrea să meargă cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Şeful statului a cerut imperativ ca materialul rulant să aparţină operatorului feroviar de stat CFR Călători, şi nu unei firme private, pentru a nu da naştere la speculaţii.

Aceasta este una dintre numeroasele participări recente ale preşedintelui la inaugurarea unor proiecte de infrastructură, în contextul în care suntem în plină campanie electorală. În această săptămână, Klaus Iohannis a mai participat şi la inaugurarea metroului din Drumul Taberei, dar şi la deschiderea a 18 kilometri din Autostrada Transilvania. 

Marţea treacută, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a călătorit şi el de la Gara de Nord la Otopeni, însă la bordul unui automotor aparţinând Transferoviar Călători (TFC), operator deţinut de omul de afaceri Călin Mitică, ce mai deţine şi reparatorul de material rulant Remarul 16 Februarie din Cluj Napoca. Societatea gălăţeană Arcada Company a închiriat un automotor de la TFC pentru că acest operator a răspuns mai prompt solicitării decât CFR Călători.

Lucrările la linia ferată spre Aeroportul Otopeni sunt realizate în proporţie de 98%. Lucrările sunt executate de către firma românească Arcada Company. Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Lucian Bode a anunţat marţi seara că noua conexiune feroviară va fi dată în folosinţă din data de 12 decembrie.

„Eu am fost astăzi (marţi – n.red.) într-o probă-test, într-o verificare pentru tot ceea ce credem noi că se va întâmpla undeva la sfârşitul lunii octombrie, când vom finaliza cei 8 kilometri de linie dublă. De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 km între Mogoşoaia şi Baloteşti se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero”, spunea ministrul Transporturilor.

În ceea ce priveşte durata unei călătorii, şefii companiei feroviare de infrastructură precizează că aceasta va fi cuprinsă între 17 şi 25 de minute, în funcţie de numărul de opriri.

Şeful CFR Călători, Dan Costescu, declara recent că este posibil ca pe noua linie să circule un singur automotor la un interval de 50 de minute, precizând, însă, că CFR Călători poate asigura material rulant şi pentru un interval de circulaţie mai mic, de 30 sau 40 de minute.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

asamura tanabe
20.09.2020, 17:32:17

Nu cred ca e o odee buna sa fie lasat CFR-ul sa opereze tronsonul, desi ar parea, poate, la prima vedere. De ce? Pai ca sefii CFR sunt usor mituibili de catre mafia taxiurilor, ceva spaga si or sa bage trenuri cu frecventa mica, sa nu deranjeze mafiotii. Chiar recent, un sef de la CFR sustinea ca vor circula aceste trenuri, pentru inceput, o data / 50 minute, ceea ce e descurajant. Mersul Trenurilor mereu a fost influentat de proprietarii de firme de autobuze/microbuze care au dat spaga ofifialilor CFR sa fie scoase trenuri, inclusiv de navetisti, sau sa fie legaturi total aiurea... Exemple au fost cu sutele. Mai mult, cu investitii mici, foarte mici, se poate optimiza legatura. Amanunte: https://www.contributors.ro/solutie-trenuri-la-aeroportul-otopeni-la-cadenta-de-10%E2%80%B2/ asa ca probabil o firma privata ar avea interesa sa introduca trenuri cu frecventa mare pe aceasta linie...

0 (2 voturi)
Modifică Setările