„Mai greşiţi şi voi, mai greşim şi noi…“

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
foto: aventuria.ro
foto: aventuria.ro

Primăria Capitalei şi Poliţia Rutieră au dat din nou cu bâta în baltă. Au afirmat că „bicicletele sufocă oraşul, traficul“! Sincer, până astăzi am crezut că maşinile sufocă oraşul şi oamenii. Oare cine are dreptate? Haideţi să aflăm !

Vineri, 18 martie 2016, invităm bucureştenii să-şi urce bicicleta pe maşină şi să meargă la muncă cu bicicleta pe maşină. Iar seara, la sfârşitul programului, stabilim un traseu comun în drumul spre casă. Să vedem, cine sufocă oraşul ? Bicicletele sau maşinile? 

Dacă întrebi şoferii, majoritatea o să-ţi spună că preferă mai multe biciclete în trafic decât să crească numărul de maşini. Totuşi, funcţionarii din Primărie şi Poliţie au rămas ancoraţi în secolul trecut. Ei încă nu fac legătura între deciziile pe care le iau şi faptul că Bucureşti a ajuns cel mai congestionat oraş al Europei. Ei încă dau vina pe cetăţeni. De parcă oraşul nu are administratori !

Ştiu… Nu se vede că oraşul e administrat, dar să ştiţi că pe statele de plată şi pe contracte se pare că semnează mulţi administratori. 

Aşadar… Vă rog să completaţi acest formular on-line. Iar joi veţi primi prin e-mail traseul pe care să vă întoarceţi acasă, cu bicicleta pe maşina. Experimentul o sa aibă loc vineri, după program. Pentru a lămuri exact cât spaţiu ocupă un biciclist atunci când merge cu maşina, vă rugăm ca pe plafonul maşinii să aveţi o singură bicicletă. Se vor respecta toate regulile de circulaţie (normal, nu ?!?).

Atenţie! Experimentul de vineri nu este un protest! Este doar un sfat primit din partea Primăriei Capitalei şi a Poliţiei Rutiere! Astfel, aşa cum cred funcţionarii din cele două instituţii, vom „debloca oraşul” şi vom „fluidiza traficul”. „Ajunge cu atâtea biciclete care sufocă oraşul !!! 

Ca orice experiment care se respectă, se vor face înregistrări foto-video pentru ca rezultatele să fie cunoscute în toată lumea, cu ocazia Orei Pământului (19 martie 2016). De asemenea, vor fi invitate televiziunile. Poate în urma experimentului aflăm că, de fapt, funcţionarii primăriei şi cei ai poliţiei au dreptate. În felul acesta vom contribui cu o soluţie românească la problemele de trafic din toate marile metropole. 

UPDATE - Ieri, Bogdan Neagu mi-a reprosat faptul ca am utilizat ideea lui "cu bicicleta pe masina", fara sa cer voie. A fost un schimb de mesaje, desfasurat pe mai multe ore. Pentru ca sa transmit mesajul cat mai corect, in conditiile in care, recunosc, n-am inteles ce dorea de la mine, i-am cerut sa-mi scrie mesajul pe care doreste sa-l afisez. Il redau, asa cum l-am copiat din mesageria Facebook:

Bogdan Neagu: "vreau textul asta postat peste tot pe unde ai anuntat evenimentul (pagina ta personala, pagina de fb optar, articolul de pe adevarul, postarile tale pe diferite grupuri: "trebuie mentionat ca ideea de protest cu bicicletele montate deasupra masinilor, pe suporti, e o idee mai veche care nu-mi apartine mie, ci Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti. Regret ca am lansat un eveniment bazat pe un concept ce nu imi apartine, fara sa-i mentionez ca si autori ai ideii. Stiu ca ar fi fost mai bine sa ma consult cu membrii CBB inainte de a lansa evenimentul, pentru a ma asigura ca sunt de acord cu folosirea ideii lor. "

Bogdan Neagu a precizat ca nu vorbeste in numele Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti.

Bogdan Neagu este a doua persoana care a revendicat ideea "cu bicicleta pe masina", in 24 de ore. Precizez ca niciodata nu am spus ca ideea este a mea. N-am inventat roata, nici nu intentionez s-o reinventez.

Recunosc, nici macar acum nu inteleg care a fost scopul discutiilor de ieri. Am publicat textul cerut de Bogdan pentru ca-l respect.

Pentru ca in text apare si Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti, am solicitat o pozitie oficiala a lor.

Mentionez ca nu agreez ideea de protest pentru evenimentul de vineri si nu ma pot implica sau asocia cu o astfel de actiune.


„Mai greşiţi şi voi, mai greşim şi noi…” 

În urmă cu vreo 4 ani, un grup de oameni, am solicitat Ministerului Transportului ca autostrada Bucureşti-Ploieşti să fie inaugurată de către biciclişti, prin parcurgerea traseului pe biciclete. Evenimentul purta numele de „Kilometrul verde”. La vremea respectivă au fost miniştri, pe rând, Nazare şi Fenechiu. Niciunul n-a avut curajul să aprobe acel eveniment. Acum, unul candidează la Primăria Sectorului 1, altul e la puşcărie. 

Într-o întâlnire de lucru cu voluntarii care se ocupau de organizarea evenimentului, a apărut ideea de a protesta împotriva ministerului. S-a propus realizarea unui tricou cu textul:
„Să mă mut în finister! Mai greşiţi şi voi, mai greşim şi noi…”


A fost textul-părinte al mult mai celebrului ”Puie Monta”. 

La momentul respectiv, am hotărât să nu protestăm împotriva deciziei aberante a funcţionarilor. Nu se va mai întâmpla asta!

Aşadar…

Mai greşiţi şi voi, mai greşim şi noi… 

Marian Ivan - membru fondator OPTAR


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite