Menţinerea instalaţiilor şi curăţenia propriului apartament, o obligaţie legală

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nu doar asociaţia de proprietari are obligaţia de a realiza igienizarea spaţiilor comune sau intervenţia asupra acestora. Proprietarul are şi el astfel de obligaţii, pentru ceea ce reprezintă proprietatea sa.

Mulţi proprietari au transformat propriul apartament într-un depozit de gunoaie. Strâng tot felul de resturi pe care le depozitează în apartament. Sursă dn infectie şi loc prielnic pentru gândaci care să invadeze întreaga comunitate.

Un miros greu de suportat şi o atitudine de sfidare a proprietarilor. O întreagă comunitate pusă în situaţia de a tolera un astfel de comportament.

La fel, mulţi proprietari manifestă un total dezinteres faţă de instalaţiile din propriul apartament, instalaţii care sunt în proprietatea acestuia şi prin urmare are o obligaţie legală de a menţine aceste instalaţii şi echipamente în bună stare de funcţionare.

Cum asociaţia de proprietari are obligaţia de a menţine în bună stare de funcţionare partea comună şi are obligaţia de a suporta costul cu repararea, întreţinerea, mentenanţa şi autorizarea acestora aşa şi proprietarul are obligaţia de a îşi menţine în bună stare de funcţionare propriile instalaţii. Are obligaţia de a suporta costul necesar bunei funcţionării a instalaţiilor care îi aparţin.

Avem şi reglementare legală în acest sens:

Art. 30 din Legea nr. 196/2018 prevede:

„(3) În condiţiile prezentei legi şi cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare privind calitatea în construcţii, proprietarul este obligat să menţină proprietatea sa individuală, locuinţă sau spaţiu cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, în stare bună din punct de vedere tehnic şi funcţional, pe propria cheltuială.

(4) În cadrul proprietăţii individuale, proprietarul are obligaţia să păstreze şi să întreţină în stare de funcţionare şi siguranţă spaţiile interioare, echipamentele şi instalaţiile din dotarea tehnică a proprietăţii individuale, respectiv instalaţiile sanitare, de încălzire, canalizare, alimentare cu energie electrică, gaz, apă, precum şi altele de această natură, pe cheltuiala sa, astfel încât să nu aducă prejudicii celorlalţi proprietari din condominiu”.

În ceea ce priveşte igiena locuinţei, fac trimitere la art. 36 din Ordinul nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei cu modificările şi completările ulterioare, care prevede că:

„(3) Cetăţenii sunt obligaţi să respecte întocmai măsurile stabilite de primărie pentru asigurarea igienei publice şi salubrităţii localităţii, precum şi regulile elementare de igienă în gospodăria sau locuinţa proprie, astfel încât să nu creeze disconfort vecinilor şi să nu constituie pericol pentru sănătatea publică a comunităţii”.

În situaţia în care proprietarul găsit într-o astfel de ipoteză nu doreşte să-şi igienizeze apartamentul sau nu îşi repară sau întreţine instalaţia, asociaţia de proprietari sau oricare proprietar afectat are deschisă calea sesizării instanţei de judecată şi obţine chiar autorizarea pătrunderii în imobil şi realizarea, cu personal calificat, a igienizării apartamentului sau intervenţiei şi reparaţiei instalaţiei, urmând ca proprietarul vinovat să suporte costul.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite