Bucureşti

articolul anterior articolul urmator

Metroul din Drumul Taberei nu va fi gata la 30 iunie. Care este noul termen

4
29 May 2020 00:19:38
Autor: M.T.
Există declaraţii contradictorii referitoare la noul termen de deschidere a Magistralei Drumul Taberei, pe care ministrul Transporturilor, Lucian Bode, nu a dorit să le comenteze. FOTO Asociaţia Pro Infrastructura
Există declaraţii contradictorii referitoare la noul termen de deschidere a Magistralei Drumul Taberei, pe care ministrul Transporturilor, Lucian Bode, nu a dorit să le comenteze. FOTO Asociaţia Pro Infrastructura

Oficialii Metrorex anunţă că, cel mai probabil, magistrala de metrou din cartierul Drumul Taberei nu va fi finalizată la termenul promis de premierul Ludovic Orban. Deşi responsabilii de proiect sunt optimişti şi speră să dea în folosinţă Magistrala 5 până la sfârşitul verii, liderii de sindicat avansează finalizarea şi mai mult din cauza lipsei de personal.

Reprezentanţii Metrorex susţin că pe şantier, lucrările au fost puţin îngreunate din cauza pandemiei de coronavirus pentru că unele materiale din import, mai ales cele din China şi Italia, au ajuns cu întârziere. De asemenea, infiltraţiile de apă au constituit probleme, anunţă Radio România Actualităţi.

„Lucrările sunt aproape de final, la partea de structură acestea sunt (n.r. finalizate în proporţie de) peste 99%, iar la finisaje şi instalaţii 97%. Noi estimăm că probele dinamice vor începe luna viitoare”, a declarat Constantin Mustăţea, director de investiţii la Metrorex, pentru sursa citată.

Pe de altă parte, liderii Sindicatului Liber din Metrou (USLM) susţin că Magistrala 5 ar putea fi dată în folosinţă abia la sfârşitul anului pentru că este necesară angajarea a aproximativ 1.000 de salariaţi pentru efectuarea lucrărilor de întreţinere.

„Sperăm spre sfârşitul anului, mai vorbim până atunci, să se dea în exploatare Magistrala 5. Ne trebuie 1.000 de angajaţi, pentru că vorbim de 10 staţii şi un depou. Nu e simplu să întreţii 10 staţii, la fel şi în cazul depoului. Este destul de mult de lucru în continuare pentru a face recepţia respectivă”, a declarat liderul de sindicat Ion Rădoi, citat de Hotnews.

Lucrările la Magistrala Drumul Taberei au început în 2011 şi aveau termen iniţial de finalizare 2015. Magistrala are o capacitate maximă 100 000 de călători pe oră în ambele sensuri. Spre deosebire de reţeaua construită înainte de 1989, cele zece staţii noi de metrou vor fi mai apropiate, la o distanţă de aproximativ 600 de metri. . Distanţa dintre staţiile existente deja în folosinţă este de peste un kilometru.
 
Ultimul termen de finalizare a lucrărilor a fost anunţat de către ministrul Transporturilor şi premierul Ludovic Orban, pentru 30 iunie 2020. Contactat de Mediafax, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, nu a vrut să comenteze subiectul.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

Bogdan Liviu
29.05.2020, 00:58:27

citez "spre sfârşitul anului " .... I rest my case !!

+1 (1 vot)
Badea Scârţan !
29.05.2020, 01:16:10

Pana la urma, ca se va inaugura acum, pe 30 iunie sau spre sfarsitul anului, tot e ceva...Dupa 30 de ani se mai dau in folosinta vreo 6-7 km de Metrou. Tot e ceva, adica decat nimic-nimic, mai bine un mic-nimic....Pai, nu ?! In ritmul asta, Metroul de la Sofia risca sa egaleze Tronsonul Drumul Taberei.

Adrian Vulpe
29.05.2020, 11:11:19

Ne trebuie 1.000 de angajaţi, pentru că vorbim de 10 staţii Micul Dumnezeu Ion Radoi nu se dezminte ........

+1 (1 vot)
Bogdan Liviu
29.05.2020, 19:14:19

@adrian mda ! si eu am crezut ca am citit gresit ... deci 10 statii = 1000 oameni. la aprox 51 de statii (nu mai vb de depouri) inseamna 5100 oameni . plus cei 1000 => peste 6000 de oameni . cred ca batem orice record de ineficienta din UE ... daca adugam si paznicii din statii + cei din trenuri : mor bugetari nemti de invidie !

+1 (1 vot)