Bucureşti

articolul anterior articolul urmator

Mijloacele de transport în comun, cuptoare pe roţi. Vatman: „Dacă închid uşa o să leşin aici din cauza căldurii“

1
13 Aug 2014 18:49:27
Autor: Cristina Răduţă
Termometrele din Capitală au indicat astăzi 36-38 de grade Celsius FOTO David Muntean
Termometrele din Capitală au indicat astăzi 36-38 de grade Celsius FOTO David Muntean

Mijloacele de transport în comun din Bucureşti s-au transformat în adevărate cuptoare pe roţi, iar cei care sunt nevoiţi să se deplaseze cu ajutorul acestora spun că nu mai suportă temperaturile ridicate. Cu toate acestea, reprezentanţii RATB susţin că au luat măsuri pentru îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie, în timp ce bucureştenii susţin că se topesc în aglomeraţia din mijloacele de transport.

Tramvaiele şi autobuzele Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) s-au transformat în ultimele zile în adevărate cuptoare. Temperaturile din interiorul mijloacelor de transport în comun sunt extrem de ridicate, iar călătorii sunt nevoiţi să deschidă toate geamurile în timpul călătoriei.

„Este absolut groaznic, nu se poate respira deloc aici. Încercăm să ne aşezăm pe locurile în care nu bate soarele, dar tot simţi că te topeşti“, explică o bucureşteancă care s-a urcat în tramvaiul 36.

Mijloacele de transport în comun sunt foarte aglomerate, iar temperatura din interiorul troleibuzelor este extrem de ridicată FOTO David Muntean

Înarmată cu un evantai, la fel ca majoritatea călătorilor, femeia spune că în majoritatea mijloacelor de transport în comun abia se poate respira. Chiar şi bara din tramvai de care se ţine este atât de fierbinte încât spune că nu a putut să pună mâna de la început pe ea.

Vatmanii merg cu uşa deschisă

În timp ce unii călători trebuie să suporte doar câteva minute căldura cumplită din vagoane, cei care conduc mijloacele de transport în comun au găsit soluţii pentru a putea să facă faţă temperaturilor extrem de ridicate. „Merg numai cu uşa deschisă, n-am ce să fac. Dacă aş închide-o aş leşina aici din cauza căldurii“, explică un vatman care lucrează pe linia tramvaiul 16.

În schimb, spune el, deşi cabina în care stă se mai răcoreşte cât de cât, apare o altă problemă cauzată de uşa larg deschisă. „Mă omoară curentul şi din cauza asta m-am şi îmbolnăvit de câteva ori. Mi se înroşesc ochii, strănut. Dar ce să facem când e singura soluţia să respirăm în tramvaiele astea“, povesteşte bărbatul.

Vatmanii circulă cu uşile deschise FOTO David Muntean

Dacă căldura din interiorul tramvaielor este insuportabilă, cea din autobuze cu greu poate fi descrisă. Spaţiul este mult mai mic, autobuzele şi troleibuzele mult mai aglomerate şi aerul de-a dreptul nerespirabil.

În schimb, cei care aleg să circule cu metroul nu au de suportat temperaturi extreme. Chiar dacă şi în trenurile din subteran este destul de cald, călătorii deschid geamurile şi „se poate respira“, după cum povestesc.

RATB răspunde

Reprezentanţii Regiei de Transport susţin că au în dotare aproape 1.800 de mijloace de transport în comun, dintre care doar o parte din autobuze fiind dotate cu aer condiţionat.  „Avem o flotă formată din 480 de tramvaie, 1.000 de autobuze şi 297 de troleibuze. Tramvaiele şi troleibuzele nu dispun de dotare cu sistem de aer condiţionat. Din numărul autobuzelor, 487 nu au aer condiţionat“, susţin reprezentanţii regiei.

În schimb, aceştia povestesc că pentru a „da o mână de ajutor“ vatmanilor şi călătorilor au decis ca la capetele liniilor să scoată în stradă asistenţi medicali care să intervină la nevoie şi să-i ajute pe oameni.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Hairy Potter
13.08.2014, 19:39:26

Ce conteaza ca autobuzele au AC ? Oricum nu este pornit niciodata. Cred ca exista un consemn "Nu dati drumul la AC - creste consumul de motorina. Lasati-i dracului sa se coaca - daca nu le place, sa-si ia masina". Merg zilnic cu linia 301 - inca nu am vazut nici macar un singur autobuz cu AC functionala anul acesta.

Modifică Setările