Noile metrouri puse în funcţiune au transportat până acum circa 1,5 milioane de călători

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noile trenuri au transportat în jur de 1,5 milioane de călători FOTO Arhivă
Noile trenuri au transportat în jur de 1,5 milioane de călători FOTO Arhivă

În peste o lună de la punerea în funcţiune, cele şapte metrouri noi fabricate de compania spaniolă CAF au parcurs peste 80.000 de kilometri, transportând circa 1,5 milioane de călători.

În primele 40 de zile de la punerea în funcţiune, cele şapte metrouri noi fabricate de compania spaniolă CAF - Dunărea, Mureş, Prut, Olt, Ialomiţa, Someş, Siret –au parcurs 80.902 kilometri, transportând un număr de circa 1,5 milioane de călători. În perioada menţionată, pe Magistrala 2 de metrou au circulat în total un număr de circa  şase milioane de călători, trenurile noi preluând circa 25% din traficul total.

Ce sunt CAF-urile?

Fiecare trenul CAF are şase vagoane şi are o lungimea de 113,6 m şi o lăţimea de 3,2 metri. De asemenea, noile metrouri au o capacitate de 1.200 de călători şi ating o viteză maximă de 80 de kilometri pe oră, în timp ce viteza comercială este de 40 de kilometri pe oră.

cafuri noi

Din luna decembrie a anului trecut, trenurile au început să sosească eşalonat la Bucureşti. În perioada ianuarie – iunie 2014, metrourile produse de firma CAF au efectuat un program de probe statice/dinamice de tip şi un program de probe dinamice de anduranţă (de parcurgere a 20.000 km de către primul tren şi 2.000 km de către celelalte trenuri), pentru obţinerea Agrementului tehnic feroviar – document eliberat de Autoritatea Feroviară Română şi care certifică faptul că trenul fabricat de CAF îndeplineşte condiţiile impuse de standardele interne şi internaţionale, pentru utilizarea în domeniul transportului de călători cu metroul.

Care sunt avantajele aduse de noile metrouri?

Reprezentanţii Metrorex spun că noile metrouri erau necesare pentru că ajută la îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă şi a confortului călătorilor prin suplimentarea numărului de bare de susţinere, suplimentarea numărului de scaune (şase pentru fiecare tren), dar şi amenajarea unui loc special pentru biciclete.

De asemenea, acestea vor ajuta şi la îmbunătăţirea accesibilităţii persoanelor cu mobilitate redusă în/din tren, precum şi la dotările trenului, prin implementarea unui sistem nou de avizare şi avertizare exterioară sonoră şi vizuală a deschiderii/închiderii uşilor de acces ale trenului, crearea a două spaţii special amenajate pentru fixarea şi asigurarea scaunului rulant, aplicarea textului Braille pe butoanele de comandă a deschiderii locale a uşilor trenului, micşorarea distanţei dintre peron şi tren (de la 105 mm la 70 mm) şi bandă fluorescentă la pragul uşilor pentru accesul călătorilor în vagon.

cafuri noi

Uşor-uşor, conducerea Metrorex spune că doreşte să înlocuiască în totalitate vechile trenuri de tip IVA care circulă în acest moment prin subteran.

Printre avantajele aduse de introducerea în circulaţie a noilor metrouri se numără scăderea consumului de energie electrică cu aproximativ 5 % (datorită implementării unor soluţii tehnice performante în ceea ce priveşte tracţiunea şi frânarea trenurilor), scăderea costurilor cu mentenanţa pentru cele 16 trenuri cu aproximativ 40 % faţă de costul suportat pentru trenurile de construcţie veche, dar şi îmbunătăţirea siguranţei în exploatare prin dotarea trenurilor cu sisteme automate de protecţie şi operare de ultimă generaţie.

Citeşte şi:

Metroul din Drumul Taberei mai întârzie un an. Noul termen: 2017

Bucureştenii nu mai au acces la metrou cu ajutorul telefonului mobil

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite