Pasajul suprateran Mihai Bravu, pe ultima sută de metri. Încep testele de rezistenţă pentru al doilea pod

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primul pod al noului pasaj Mihai Bravu-Splaiul Unirii din Capitală a fost inaugurat duminică, 1 iunie 2014 FOTO Sever Gheorghe
Primul pod al noului pasaj Mihai Bravu-Splaiul Unirii din Capitală a fost inaugurat duminică, 1 iunie 2014 FOTO Sever Gheorghe

Al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu, lucrare de infrastructură care ar putea soluţiona problemele de trafic din patru cartiere ale Capitalei, a intrat pe ultima sută de metri, după cum a precizat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, în studioul Adevărul Live. Edilul a precizat că în următoarele zile vor începe şi testele de rezistenţă, iar întreaga lucrare de infrastructură va fi gata la sfârşitul acestui an.

Prezent în studioul Adevărul Live, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anunţat că Pasajul Mihai Bravu a intrat în linie dreaptă şi până la sfârştiul acestui an se vor încheia lucrările şi la cel de-al doilea pod al pasajului suprateran.

„Aici (n.r. Pasajul Mihai Bravu) un an şi opt luni am stat degeaba. În decembrie este termenul pentru al doilea pod. Suntem deja la finisări, în câteva zile băgăm camionale pentru a face testele de rezistenţă. Dăm drumul la circulaţie în cele două sensuri, ne apucăm să lucrăm puţin şi sub, pe podul vechi, ca să îi dăm o notă de consolidare. E nerefăcut de 48 de ani“, a precizat edilul-şef.

35 de milioane de euro

Pasajul Mihai Bravu va avea două poduri paralele, peste Splaiul Unirii – Râul Dâmboviţa şi, respectiv, peste intersecţia Prelungirea Şoselei Mihai Bravu – Calea Văcăreştilor. Fiecare pod va avea două benzi de circulaţie. Costurile pentru realizarea întregii lucrări de infrastructură se ridică la 155,7 milioane de lei, inclusiv TVA, adică aproximativ 35 de milioane de euro.

Potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, pasajul va fi traversat zilnic de peste 48.000 de maşini şi va rezolva problemele de circulaţie a patru mari cartiere, însumând peste 600.000 de locuitori: Berceni-Olteniţei, Balta Albă, Pantelimon şi Colentina. Concret, pentru a ajunge din cartierele din sudul Capitalei în cele din nord, sau invers, şoferii nu vor mai fi obligaţi să tranziteze centrul oraşului.

Potrivit edilului-şef al Capitalei, Pasajul suprateran Mihai Bravu va ajuta, de asemenea, la descongestionarea traficului în zonele Brâncoveanu, Niţu Vasile, Bulevardul Berceni şi fosta Macaralei.

Întârzieri de peste un an

Deşi investiţia de la Pasajul Mihai Bravu a început în anul 2011, lucrările au fost oprite în anul 2012, după ce firma Romstrade, deţinută de afaceristul Nelu Iordache, câştigătoarea licitaţiei pentru construirea pasajului, a intrat în insolvenţă. Astfel, în decembrie 2012, contractul cu aceasta a fost reziliat, după ce municipalitatea plătise deja 37 de milioane de lei.

Timp de peste un an lucrările au fost îngheţate, deoarece a fost necesară realizarea unei noi licitaţii. În urma acesteia, lucrările au fost atribuite unui nou constructor, reprezentat de asocierea italiană Astaldi Spa – Astalrom SA.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite