PMB: Programul serviciilor de evidenţa persoanelor va fi prelungit pentru cei fără acte de identitate care vor să voteze

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO MAI
FOTO MAI

Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Bucureşti a extins programul de lucru al serviciilor publice comunitare, în vederea eliberării actelor de identitate pentru persoanele cu drept de vot care nu deţin astfel de documente sau ale căror acte au temenul de valabilitate expirat, informează, vineri, Primăria Capitalei.

Decizia a fost luată în contextul organizării alegerilor locale din 5 iunie.

Astfel, sâmbătă, 4 iunie, programul de lucru cu publicul va fi între orele 08.00 şi 16.00, iar în ziua în care vor avea loc alegerile locale, programul de lucru cu publicul va fi între orele 07.00 şi 21.00.

Cartea de identitate se întocmeşte şi se eliberează pe baza cererii scrise a persoanei şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române şi a domiciliului.

“Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de şapte lei şi se achită la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor din sectoarele 1, 3 şi 6, unităţile CEC Bank în sectorul 5, la oficiile poştale în sectorul 2 şi 4 sau ghişeele direcţiilor de impozite şi taxe locale pentru sectorul 4”, precizează sursa citată.

În situaţiile în care nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovezi cu privire la domiciliu, etc.), se va elibera carte de identitate provizorie, caz în care se vor depune şi trei fotografii 3/4 cm şi taxa de un leu, achitată în acelaşi mod ca şi în cazul cărţilor de identitate.

Pentru eliberarea unui nou act de identitate (carte de identitate sau carte de identitate provizorie), ca urmare a expirării termenului de valabilitate, pierderii, furtului, deteriorării sau distrugerii actului de identitate, cetăţenii vor prezenta şi un timbru fiscal de cinci lei.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite