Primarul Sectorului 4, Cristian Piedone, cere Protecţiei Consumatorului ca bucureştenii cărora le-a curs apă rece pe ţeava de apă caldă să nu o plătească

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cristian Piedone a făcut o reclamaţie la ANPC FOTO Arhivă
Cristian Piedone a făcut o reclamaţie la ANPC FOTO Arhivă

După ce bucureştenii din patru sectoare ale Capitalei au rămas fără apă caldă pentru că Distrigaz a limitat cantitatea de gaze livrată Electrocentrale Bucureşti (Elcen), din cauza unei datorii de 88,86 de milioane de lei, primarul sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a făcut o reclamaţie la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC).

După ce timp de cinci zile bucureştenii din mai multe sectoare ale Capitalei au rămas fără apă caldă, printre care şi locuitorii sectorului 4, edilul Cristian Popescu Piedone a făcut o reclamaţie la ANPC, precizând faptul că nu este normal ca cei care au dat drumul la apă caldă şi au primit apă rece să plătească cantitatea consumată ca fiind apă caldă.

Redăm integral adresa înaintată de edilul sectorului 4 ANPC:

„Stimate Domnule Preşedinte,

Conform Legii 215/2001, Primarul este garantul respectării drepturilor cetăţenilor de pe raza unităţii administrativ teritoriale pe care o are în responsabilitate. Şi aceasta, în special atunci când este vorba despre aspecte care vizează probleme de utilitate publică, după cum o reprezintă cazul de faţă.

Textului de Lege se alătură conştiinţa profesională şi cuvântul dat de Primar în faţa oamenilor, prin promisiunea fermă de a nu dezamăgi. Demersului iniţiat de cetăţeni, care reclamă disperaţi că le sunt încălcate drepturile, iar cei în măsură să rezolve situaţia îi ignoră sistematic, trebuie să i se alăture în astfel de cazuri Primarul şi Primăria de Sector, chiar dacă instituţional nu există pârghie şi nu sunt trasate prerogative la nivel local.

Acestea sunt, în principal, raţiunile care stau la baza prezentei reclamaţii, pe care o formulez în numele tuturor asociaţiilor de proprietari de pe raza Sectorului 4, care au avut de suferit din cauza lipsei furnizării apei calde la temperatura prevăzută prin contract.

Astfel, contractul încheiat între asociaţiile de proprietari şi RADET stipulează faptul că temperatura de livrare a apei calde către populaţie la intrarea în imobil trebuie să se încadreze între 55̊ şi 60̊ C. Ori, zile în şir, cetăţenii Sectorului 4 au primit la robinet apă cu mult sub această temperatură.

Iar ceea ce este mai grav decât faptul că acestor oameni li s-a refuzat dreptul la o viaţă în condiţii decente şi civilizate, deşi au facturile achitate la zi, este modalitatea de facturare. Şi aceasta deoarece pentru toată perioada în care RADET a  încălcat clauzele contractuale care prevăd o anumită temperatură de livrare a apei, în baza a ceea ce au înregistrat apometrele, locuitorii Sectorului 4 vor trebui să plătească facturile ca şi cum ar fi consumat apă caldă.

Se pare că abuzul este mai mult decât flagrant, în măsura în care, pe lângă faptul că nu au beneficiat de drepturile lor legale, cu toate că şi-au îndeplinit obligaţiile contractuale, achitând în termenul impus facturile, acum vor fi nevoiţi să plătească pentru un serviciu de care nu au beneficiat. Faţă de cele expuse anterior, vă solicităm ajutorul, ca Instituţie a Statului responsabilă cu protejarea drepturilor consumatorilor şi vă rugăm să decideţi în consecinţă, anexând prezentei sesizările înaintate Primăriei Sectorului 4 de asociaţiile de proprietari care au avut de suferit în urma acestei situaţii“.

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite