Proiectul privind construcţia unei noi linii de metrou în Capitală, de la Gara de Nord la Gara Progresul, în consultare publică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Suprafaţa ocupată pe raza Sectorului 5, a continuării Magistralei 4, va fi cea mai mare din proiect. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
Suprafaţa ocupată pe raza Sectorului 5, a continuării Magistralei 4, va fi cea mai mare din proiect. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea

Planul Urbanistic Zonal ce prevede construcţia unei noi linii de metrou în Sectorul 5 a intrat în etapa de consultare publică. Este vorba despre o nouă secţiune a Magistralei 4 de metrou ce vizează tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul.

Traseul liniei M4 de metrou Lac Străuleşti - Gara Progresul, Tronson Gara de Nord - Gara Progresul, are 13 staţii şi un depou suprateran, plus staţia Gara de Nord 2, existentă.

Traseul va avea aproximativ 10,84 km şi reprezintă o continuare a Magistralei 4 existente, Depoul Străuleşti – Gara de Nord, iar conexiunea se va realiza în statia Gara de Nord 2.

Suprafaţa ocupată pe raza Sectorului 5, a continuării Magistralei 4, va fi cea mai mare din proiect. 

„După staţia Gara de Nord 2, existentă, traseul se înscrie în ampriza străzii Gării de Nord, străzii Berzei, străzii Vasile Pârvan, unde se poate face legatura cu Magistrala 5 propusă. Continuă cu subtraversarea Râului Dâmboviţa, Magistralei 1 şi 3, apoi se  înscrie în ampriza străzilor Bogdan Petriceicu Haşdeu, lzvor, Calea 13 Septembrie,  bd. Tudor Vladimirescu, până in zona Pieţei Chirigiu, unde se poate face legatura cu Magistrala 7 propusă. În continuare, se înscrie în ampriza străzii Odoarei şi Şos. Viilor până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă şi Şos. Oltenitei, unde se poate face legatura cu Magistrala 2 existentă. Traseul liniei M4 de metrou continuă şi se înscrie în ampriza   Şoselei Giurgiului, intersectează străzile Toporaşi şi  Ghimpaţi unde se poate face  legatura cu Magistrala lnelară. Mai departe, continuă în ampriza  Giurgiului până la Gara CFR Progresul , unde va fi ultima staţie destinată călătorilor”, a anunţat , Primăria Sectorului 5 al Capitalei.

Procedura de consultare publică a Planului Urbanistic Zonal - Magistrala 4 - Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu fiind demarată luni, 19 iulie, de Primăria Sectorului 5, împreună cu Primăria Generală a Municipiului Bucureşti şi METROREX S.A.

Planul Urbanistic Zonal privind prelungire a Magistralei 4 pe tronsonul Gara de Nord  Gara Progresul sursa foto Facebook  Primăria Sectorului 5

Foto: Facebook Primăria Sectorului 5

Traseul liniei M4 de metrou Lac Străuleşti - Gara Progresul, Tronson Gara de Nord - Gara Progresul, are urmatoarele staţii: 

1. Gara de Nord 2, (existentă); 

2. Ştirbei Vodă; 

3. Bogdan Petriceicu Haşdeu; 

4. Uranus; 

5. George Rozorea; 

6. Chirigiu; 

7. Filaret; 

8. Eroii Revolutiei 2; 

9. George Bacovia; 10. Toporaşi; 

11. Nicolae Cajal; 

12. Luică; 

13. Giurgiului; 

14. Progresul.

„Staţiile, atât la suprafaţă cât şi în subteran, împreună cu toate componentele de suprafaţă, vor fi tratate ca elemente distincte de arhitectură şi vor fi avizate în Comisia Tehnică de Urbanism. Proiectul se va realiza în conformitate cu prevederile PUG şi PUZ coordonator Sector 5, aprobat cu HCGMB nr. 242/2020”, conform PS5.

De alfel, Ministerul Dezvoltării anunţase încă în noiembrie 2020 discutarea studiului de fezabilitate pentru construcţia acestei noi secţiuni a Magistralei 4 de metrou. 

Iar valoarea totală a proiectului estimată atunci era de 8.549.423.837,84 lei şi durata de execuţie de 60 de luni.

„Obiectivul va fi finanţat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”; conform Ministerului Dezvoltării.

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite