România ar putea atrage cicloturişti fără să facă investiţii importante

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe vremea când nu ştiam să merg cu bicicleta, în urmă cu 19 ani, Radu Mititean scria primul proiect care trebuia să facă posibilă marcarea unei reţele de trasee cicloturistice în România. Proiectul s-a plimbat (decenii!!) prin zeci de sertare din diverse ministere. Şi, de mai multe ori, era cât pe ce să fie adoptat.

Eu am aflat despre proiect după ce deja făcusem câteva concedii pe bicicletă în ţară şi străinătate. La  acel moment, Ministerul Afacerilor si Internelor nu a înţeles despre ce este vorba, reducând traseele de cicloturism la „piste". 

Acum, Ministerul Economiei a pus în dezbatere proiectul. Pentru că oamenii se întreabă ce treabă are Ministerul Economiei cu turismul, iată explicaţiile lui Radu:

Iniţiator e autoritatea publică centrală pentru turism, care la ora actuală este „Autoritatea Naţională pentru Turism” (ANT), agenţie guvernamentală care de o vreme nu mai are rang de minister. ANT nu poate figura oficial că iniţiator de proiecte de hotărâre de guvern. E pusă ierarhic în subordinea Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiei cu Mediul de Afaceri (MECRMA), şi prin acesta poate promova iniţiative legislative, de aceea, oficial, iniţiator este Ministerul Economiei.

În această perioadă (august 2016), veţi găsi proiectul la acest link. Propunerile, sugestiile şi opiniile privind proiectul de act normativ se primesc până pe data 12 august 2016 la adresa de e-mail: dezbateri_publice@minind.ro

Pentru că mulţi n-au avut posibilitatea sau curiozitatea de a merge pe trasee de cicloturism amenajate în Europa, iată aici un articol mai vechi pe care l-am scris despre traseul de cicloturism EuroVelo6.

Dacă vreţi să vedeţi prima mea tură de cicloturism în afara ţării, filmul e disponibil aici. Iar dacă vă întrebaţi ce ar putea vedea cicloturiştii în România, cred că e bine să vă rezervaţi două ore pentru a vedea prima mea tură de cicloturism în România: Tur prin România (2010) (prima parte / a doua parte).

Culmea este că lipsa unei infrastructuri dedicate bicicletei este un avantaj pentru cicloturismul din România. Includerea drumurilor forestiere şi a potecilor în această reţea, prin marcarea şi realizarea de hărţi, este un pas important. Astfel de trasee sălbatice (neamenajate) sunt foarte căutate.

Federaţia Bicicliştilor din România şi mai multe asociaţii au trimis deja cereri pentru organizarea unei dezbateri pentru a discuta pe marginea proiectului de hotărâre. Vă invităm să urmăriţi subiectul, dacă doriţi ca zonele uitate din România să ajungă pe hărţile de cicloturism din toată lumea.

Iată aici textul scris de Radu Mititean, preşedintele Federaţiei Bicicliştilor din România cu ocazia pregătirii noii dezbateri pe tema proiectului de lege.

Marian Ivan - membru fondator OPTAR


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite