Schimbarea la faţă. După Băsescu urmează Oprescu

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
De ani de zile,
funcţionarii Primăriei încalcă legea atunci când blochează trotuarul cu maşini
parcate. Însă,  primarul Sorin Oprescu a anunţat schimbări radicale: „Politica municipalităţii este aceea de a descuraja folosirea
automobilelor individuale ”
De ani de zile, funcţionarii Primăriei încalcă legea atunci când blochează trotuarul cu maşini parcate. Însă,  primarul Sorin Oprescu a anunţat schimbări radicale: „Politica municipalităţii este aceea de a descuraja folosirea automobilelor individuale ”

Se ştie, campaniile electorale fac minuni. „Preşedintele Traian Băsescu, un susţinător împătimit al exploatării aurului de la Roşia Montană, s-a răzgândit în legătură cu proiectul şi a declarat că nu mai este un adept al utilizării tehnologiilor cu cianuri la Roşia Montană.” Ieri, primarul Sorin Oprescu a anunţat schimbări în modul de planificare a oraşului:

„Politica municipalităţii este aceea de a descuraja folosirea automobilelor individuale (...)”.

Dacă ar respecta această nouă direcţie anunţată, în acest moment ar trebui oprite toate lucrările la pasajele, supralărgirile şi străpungerile pentru care se intentionează cheltuirea a câteva mii de milioane de euro. Dar, înainte de a vorbi despre cheltuieli, primarul ar trebui să interzică parcarea maşinilor care blochează trotuarul din faţa Primăriei. Şi dacă tot există un poliţist acolo, acesta ar putea începe să dea amenzi celor care nu respectă legea.
 
Însă, în ce context a fost făcută această declaraţie?

„Politica municipalităţii este aceea de a descuraja folosirea automobilelor individuale (...)”.

Ieri, CGMB nu a aprobat alocarea sumei de 10 milioane de euro catre un proiect (necunoscut) pentru „implementarea unui sistem de  transport cu bicicleta în zona Centrală a Bucureştiului”. Evident, a fost panică! Este posibil ca în plină campanie electorală să se întâmple aşa ceva?

Au urmat negocieri, telefoane, calcule... şi a fost convocată încă o şedinţă. O sedinţă „de îndată”*.
Nu a fost suficienta. Circul a continuat pana aproape de miezul noptii.  A urmat a doua sedinta "de indata"*. Şi apoi a treia.

Se pare că de data aceasta negocierile au mulţumit pe toţi cei implicaţi. A fost unanimitate! Ce se putea schimba între prima şedinţă şi ultima?

Motivul invocat de consilierii care s-au abţinut de la vot a fost acela că nu cunosc proiectul. A fost prezentat între timp?

Nu ştim acest proiect. Însă am vrea să-l cunoaştem. Daca acest proiect (sau poate milioanele alocate?) au făcut să schimbe radical politica municipalităţii, înseamna că ...

Habar n-am ce înseamnă. Este campanie electorală. Şi Băsescu şi Oprescu fac afirmaţii contrare a tot ceea ce au făcut în ultimii ani.

Insă problemele cetăţenilor rămân. Iată de ce, la invitaţia ActiveWatch şi a Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti,  pe 7 mai voi participa la o dezbatere prilejuită de decizia Guvernului României de a aloca 44 milioane de lei Primăriei Municipiului Bucureşti pentru „infrastructură pentru biciclete” (prin OUG 17/19.04.2014).

OPTAR a prezentat primăriei un proiect de realizare de infrastructură pentru biciclete încă din februarie 2013. Şi, cu toate că proiectul a fost oferit gratuit Primăriei, acesta a fost ignorat, până acum.

Pe 7 mai, în dezbatere publică, putem afla care sunt proiectele pÄentru care merită investiţii de milioane de euro. Mă bucur că acum există fonduri pentru realizarea unei infrastructuri care să ofere bucureştenilor alternative la transportul individual motorizat. Important este ca, măcar de data aceasta, pistele să respecte criteriile calitative stabilite de experţi şi să fie materializate prin respectarea legii.  
 
Acum, din excedentul rămas prin închiderea inutilelor proiecte de infrastructură rutieră, Primăria poate aloca fonduri mai mari către spitale, crearea de noi parcuri, parcări, crearea de benzi dedicate transportului public... şi tot ceea ce bucureştenii îşi doresc de mult timp.
 
Pentru cei care nu se mulţumesc cu promisiuni, îi invităm să-şi exprime nemulţumirea în stradă. Pe 10 mai 2014, cu plecare din Parcul Herăstrău (oră 14.30, intrarea Charles de Gaulle), bucureştenii pot protesta faţă de modul în care administraţia le ignoră problemele.

Motivele protestului, aşa cum se regăsesc în notificarea transmisă depusă în luna ianuarie 2014:

 -neaplicarii măsurilor de siguranţă rutieră
 - încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitală europeană;
 - lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii;
 - menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete;
 - neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Pentru cei care se mulţumesc cu promisiuni, îi invităm să citească nişte articole mai vechi care conţin cuvintele „Oprescu promite piste”. Lectură placută!

01 noiembrie 2009 - Primarul Sorin Oprescu a promis că, odată cu trasarea pistelor, va bloca accesul maşinilor pe trotuare, dar până acum acest lucru nu a fost pus în practică

 23 septembrie 2010 - Oprescu promite încă 70 de kilometri de pistă pentru biciclişti până la sfârşitul anului

 24 octombrie 2011 - Sorin Oprescu, incantat de I’Velo,  promite terminarea lucrarilor la pista spre Gradina Zoologica

 2012 - In acest an vor fi refacute toate pistele de biciclisti, iar municipalitatea are in proiect o pista speciala pana la Gradina Zoologica. - Bilantul Primarului General, Sorin Oprescu, la 3 ani de mandat

 28 mai 2013 - Primarul Capitalei promite, din nou, ca va pune la punct pistele pentru biciclisti.

Vă rog să căutaţi promisiunile din 2014 .

Marian Ivan – membru fondator al OPTAR

Comunicatul ActiveWatch:

Guvernul României, prin Ministerul  Mediului şi Schimbărilor Climatice, a decis acordarea a sumei de 44 milioane de lei Primăriei Municipiului Bucureşti pentru “implementarea unui sistem de  transport cu bicicleta în zona Centrală a Bucureştiului”. Ieri, 29 aprilie, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat proiectul de hotărâre “Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti”, fără ca această să fie dezbătut public. Proiectul a fost votat de-abia în cadrul celei de-a treia sedinţe de îndată organizate ieri, după cum se arată în comunicatul Primăriei, fapt extrem de neobişnuit pentru o autoritate publică locală. Având în vedere proiectul eşuat al municipalităţii din perioada 2008-2012 (peste 100 de km de pistă declarate ilegale de Poliţia Rutieră din Bucureşti), organizatorii consideră absolut necesar un demers de proiectare atent, astfel încât  această alocare guvernamentală să fie o investiţie într-un proiect bun pentru Bucureşti.

În acest context, dezbaterea de săptămâna viitoare va aduce la aceeaşi masă reprezentanţi ai Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice, reprezentanţi ai Primăriei Municipiului Bucureşti, precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor non-guvernamentale de profil din Bucureşti. Vor fi discutate aşteptările Ministerului cu privire la proiectul pe care doreşte să-l finanţeze, proiectul propus de Primărie, precum şi posibile soluţii veninte din partea societăţii civile.

*sedinţe de îndată: şedinţe cu caracter excepţional, reglementate de Legea 215/2001 asftel: Art. 40, (4) “În caz de forţă majoră şi de maximă urgenţă pentru rezolvarea intereselor locuitorilor comunei sau ai oraşului convocarea consiliului local se poate face de îndată.“


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.
Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.
Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !
Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR.

 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite