Se desfiinţează o trecere de pietoni de pe Şoseaua Kiseleff, aflată în apropierea Pasajului Piaţa Presei Libere. Cum va arăta noul pasaj din Capitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările de la pasaj au ajuns pe ultima sută de metri FOTO Cristina Răduţă
Lucrările de la pasaj au ajuns pe ultima sută de metri FOTO Cristina Răduţă

De miercuri, 10 iunie, trecerea de pietoni de la intersecţia Şoselei Kiseleff cu Bulevardul Expoziţiei va fi desfiinţată. Măsura este luată în condiţiile în care în scurtă vreme urmează ca Pasajul Piaţa Presei Libere să fie deschis circulaţiei.

„Având în vedere implementarea treptată a noilor soluţii de trafic din zona Piaţa Presei Libere, impuse de apropierea datei de finalizare a lucrărilor la pasajul rutier denivelat inferior, începând cu data de 10.06.2015, ora 00.00, se desfiinţează trecerea de pietoni de la intersecţia Şos. Kiseleff cu b-dul Expoziţiei (intrarea în Parcul Herăstrău- terminalul liniei de tramvai 41), circulaţia pietonală urmând să se desfăşoare prin noul pasaj pietonal subteran“, anunţă reprezentanţii Primăriei Capitalei.

Cum o să arate Pasajul Piaţa Presei Libere

Pasajul Piaţa Presei Libere, singurul din Bucureşti cu bifurcaţie subterană, este amplasat la intersecţia a patru artere cu trafic intens: Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, Şoseaua Kiseleff, Bulevardul Mărăşti şi Bulevardul Poiligrafiei. Potrivit primarului general al Capitalei, această intersecţie este traversată în fiecare oră de aproximativ 12.000 de autoturisme, înregistrându-se o circulaţie greoaie, cu numeroase ambuteiaje.

Cum o să arate Pasajul Piaţa Presei Libere după finalizarea lucrărilor

Pasajul subteran Piaţa Presei Libere ar trebui să fie gata la sfârşitul lunii viitoare, urmând ca după finalizarea lucrărilor să aibă două benzi de circulaţie, bifurcându-se astfel: pasaj cu două benzi de circulaţie spre Şoseaua Kiseleff şi o ramură cu o bandă de circulaţie lărgită spre Bulevardul Mărăşti. Cu tot cu rampe, pasajul subteran va avea o lungime de circa 700 de metri. În total, costurile pasajului se ridică la aproximativ 60 de milioane de lei, fără TVA.

Urmează plantarea copacilor

Pentru realizarea pasajului, au fost tăiaţi circa 50-60 de arbori din zonă, potrivit oficialilor din cadrul Primăriei Generale.

„După finalizarea lucrărilor, se vor planta copaci în zona respectivă. Nu defrişăm sub nicio formă, probabil că, la final, vom avea mai mulţi copaci plantaţi decât la început“, declara, la scurt timp după deschiderea şantierului, directorul Direcţiei de Transporturi, Ion Dedu. Şi primarul general al Capitalei a anunţat că „pe parte de care nu este interesat constructorul se vor planta pomi“ astfel încât să se păstreze perdeaua de arbori din apropierea pasajului.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite