Tramvaiele liniei 11 circulă pe sub Pasajul Basarab

0
Publicat:
Ultima actualizare:

TRANSPORT Cel mai nou model de tramvai, cu podea coborâtă şi 244 de locuri, circulă de ieri pe linia 11, care face legătura între terminalul Romprim şi Calea Giuleşti. După aproximativ patru ani de suspendare a rutei, Regia Autonomă de Transport Bucureşti a reluat circulaţia tramvaielor 11 pe sub Pasajul Basarab.

Lucrările la Pasajul Basarab sunt gata în proporţie de 95%, iar restricţiile de trafic de sub pod au fost ridicate şi pentru transportul public. După aproximativ patru ani, tramvaiul 11 şi-a reluat linia de bază, făcând legătura  între terminalul Romprim, de pe Şoseaua Olteniţiei şi Calea Giuleşti până la terminalul „Cartier 16 Februarie”.

Tot pe aici circulă şi cel mai nou prototip de tramvai. „Este un tramvai introdus în circulaţie de anul trecut, realizat în uzina proprie a RATB-ului. Celelalte sunt mai vechi însă în stare bună, funcţională”, a declarat Adrian Criţ, directorul Regiei Autonome de Transport Bucureşti.
Noul model are o capacitate de 244 de locuri, dintre care 43 pe scaune şi 201 în picioare, iar noutatea constă în faptul că este primul tramvai românesc cu podea parţial coborâtă şi are un consum cu 40% mai mic. Cu toate acestea, nu mulţi au norocul să circule cu astfel de tramvaie, pe acest acest traseu fiind doar unul.

Pensionarii au ieşit să verifice traseul
Bucureştenii care locuiesc în zonă sunt cei mai mulţumiţi de schimbare. „Mă bucur că am scăpat de autobuz. Era foarte aglomerat. Tramvaiul are mai multe legături cu alte mijloace de transport şi circulă şi mai rapid”, a spus Stela Hera, o bucureşteancă în vârstă de 57 de ani.
Alţii însă, au ieşit prin oraş doar pentru a verifica funcţionalitatea tramvaiului.

„N-am ieşit cu treabă. L-am luat special să văd cum circulă. Am stat tot timpul cu ochii pe şantierul ăsta. E foarte bine cu tramvai, circuli cu el de plăcere”, a spus şi Dionisie Vid, un pensionar care locuieşte în zonă.
Singurul dezavantaj pentru călători este faptul că nu au fost încă montate casele de bilete pe raza staţiilor care circulă pe sub Pasajul Basarab. “Este o zonă care se află în lucru, dar urmează a fi puse şi casele de bilete”, a mai spus directorul RATB.

De asemenea,  linia de autobuze 644 care ţinea locul tramvaiului, între Cartierul 16 Februarie şi terminalul Fluviului a fost desfiinţată.
În ceea ce priveşte tramvaiele care au trasee pe pasaj, ciculaţia acestora va fi posibilă din martie 2011, atunci când lucrările la Basarab vor fi finalizate, potrivit primarului general Sorin Oprescu.

“Sunt foarte mulţumit că au băgat tramvai din nou. Refugiile sunt înalte, urcăm imediat, vine destul de des şi circulă bine. Am văzut însă că nu sunt case de bilete, dar au ei grijă să le pună şi pe-astea”, a spus Victor Morariu, un pensionar.


„Mă bucur că am scăpat de autobuz. Era foarte aglomerat. Tramvaiul are mai multe legături cu alte mijloace de transport şi circulă şi mai rapid”, a spus Stela Hera, o bucureşteancă în vârstă de 57 de ani.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite