Bucureşti

articolul anterior articolul urmator

Transportul bucureştean, aproape de colaps: Metroul ar putea circula doar dimineaţa. Care este problema

19
26 Sep 2019 16:32:57
Autor: Afrodita Cicovschi

Metroul bucureştean ar putea avea, de luni, un program extrem de redus, urmând să circule doar o treime din program, adică doar dimineaţa sau seara sau la o treime din capacitate, din cauza datoriilor uriaşe pe care le are faţă de compania care-i asigură mentenanţa.

UPDATE Reacţia Metrorex: prima tranşă de 25 de milioane, plătită în perioada imediat următoare. Ce spune despre limitarea programului de circulaţie - detalii aici
 
Alstom ameninţă cu suspendarea serviciilor de mentenanţă la metrou începând de luni, reclamând faptul că Metrorex nu i-a achitat facturi vechi de aproape un an. 
 
Contactat telefonic, Gabriel Stanciu, şeful Alstom România a declarat pentru „Adevărul” că Metrorex nu a mai efectuat plăţile din octombrie 2018. „Practic, prin neplata facturilor, Alstom a creditat/subvenţionat activitatea Metrorex. Am notificat încă de acum 6 luni. Ştim că sunt nişte paşi de urmat. dar am ajuns la plafonul maxim de îndatorare. Ne blocăm total financiar şi nu mai prezentăm credibilitate în faţa niciunei bănci”, a declarat Stanciu pentru „Adevărul”.
 
Anterior, şeful Alstom afirmase pentru economica.net că datoriile Metrorex către Alstom însumează 132 de milioane de lei. 
 
„Discutăm cu oficialii Metrorex. putem accepta şi un calendar de eşalonare a plăţilor, pentru că nu vrem să sufere bucureştenii. Dar, dacă nu primim nişte termene clare de plată vom suspenda serviciile de mentenanţă către Metrorex”, a adăugat Stanciu pentru „Adevărul”.
 
Acesta a explicat că începând de luni se va asigura doar o treime din serviciul public de transport cu metroul.
 
„Ce înseamnă o treime din serviciul de transport public cu metroul nu decidem noi. Metrorex va stabili dacă va funcţiona dimineaţa sau seara sau doar cu o treime din din capacitate”, a încheiat Stanciu.
 
Contractul de mentenanţă a fost încheiat cu Alstom în 2004 şi are o valoare totală de 240 de milioane de euro. Acesta a presupus preluarea de către Alstom a depourilor şi uzinei de reparaţii. De asemenea, prevede ca tuturor trenurilor ieşite din garanţie din parcul Metrorex să li se asigură mentenanţa de către Alstom. Adică inclusiv noilor garnituri cumpărate de Metrorex, după ce acestea ies din perioada de garanţie oferită de constructor. Facturarea se face la numărul de kilometri parcursi de un tren.
 
Contractul actual pentru serviciile de mentenanţă la metrou expiră pe 31 decembrie 2019, iar Metrorex nu a lansat nici până acum licitaţia pentru un contract nou.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

19 Comentarii

ileana iliescu
26.09.2019, 16:45:18

foarte bine,sa circule numai dimineata in zilele cu sot,in cele fara sot va duce firea cu vorba.se apropie de sfarsitul mandatului si circulatia in capitala s a fluidizat,scolile si spitalele sunt dotate la nivel occidental.

+9 (11 voturi)
elfu
26.09.2019, 16:48:14

cate invarteli se fac pe spinarea contribuabililor .... cati directori / manageri de institutii de stat cu acte false cate firme au capusat si capuseaza economia romaneasca si cate si mai cate ... si ce nepasare din partea societatii civile ... (noi doar injuram si mergem mai departe...)

+9 (9 voturi)
Hoher Herman
26.09.2019, 16:50:21

Nu-i asa banditilor, ca Alstom este o companie pe actiuni de garsoniera? Gabitzo, ca tu tu nu ai nici o vina ca (absolut intamplator) Nea Pandele are bani grei bagati in bisnitzu' ala, prin domnu' Avramescu? Ghici ciuperca ce-i!

+6 (8 voturi)
Nici nu stiu
26.09.2019, 17:06:01

După știrea cu Cumpănașul, nu m-aș mira ca Metrorex să achite 132 milioane lei pe an pentru dreptul de autor la pânzele de paianjen de pe liinile de metrou. Cu alte cuvinte, banii sunt cheltuiți prost ca și la alte companii ale statului.

+6 (6 voturi)
Red Reddington
26.09.2019, 17:23:51

Reclame,chirii magazine prin statii,o rata de aproape 100% calatori platitori,investitii minime,preturi mari pentru calatorii,finantare de la guvern...si tot este o afacere proasta?Probabil prea multe capuse in companie,cu salarii exorbitant de mari. La nivelul in care se aflta,Metrorex nu ar trebui sa aiba in conducere mai mult de 5 persoane,incluzant asistenta cu buze mari care face cafeaua sefului.

+7 (7 voturi)

Vezi toate comentariile (19)

Modifică Setările