Bucureşti

articolul anterior articolul urmator

Transportul public din Bucureşti-Ilfov, reorganizat. Se vor crea benzi proprii pentru transportul în comun

6
4 May 2021 12:43:46
Autor: Maria Ţaga, News.ro
Reorganizarea vizează crearea de benzi proprii pentru transportul în comun, extinderea pistelor pentru biciclete şi încurajarea modurilor alternative de transport.
Reorganizarea vizează crearea de benzi proprii pentru transportul în comun, extinderea pistelor pentru biciclete şi încurajarea modurilor alternative de transport.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov anunţă, marţi, că, în perioada mai – septembrie, va reorganiza reţeaua de transport la nivelul întregii regiuni, în vederea optimizării acesteia. Noul sistem va avea în vedere dezvoltarea durabilă a regiunii până în anul 2030, ţinând cont şi de proiectele din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) Bucureşti – Ilfov 2016-2030 şi dezvoltarea continuă a zonei.

Reorganizarea vizează crearea de benzi proprii pentru transportul în comun, extinderea pistelor pentru biciclete, încurajarea modurilor alternative de transport şi alte măsuri. În acest sens, un exemplu ar fi benzile proprii realizate sau aflate în procesul de avizare şi execuţie, precum cele de pe Bd. Gh. Magheru, Calea Griviţei (în zona Gării de Nord, pe ambele sensuri), pe Calea Dorobanţi (între Piaţa Dorobanţi şi Şoseaua Ştefan cel Mare) sau Str. Dristorului”, a transmis, marţi, TPBI.

Sursa citată a precizat că, tot în acest an, vor fi puse bazele Proiectului de Tren Metropolitan, în vederea includerii în Programul integrat de transport a acestui mod foarte utilizat la nivel regional în toată Europa.

,,O altă măsură va fi eficientizarea liniilor urbane şi regionale, aşa cum a fost cazul liniei urbane 135, care pătrundea foarte mult în Judeţul Ilfov şi a fost reorganizată, prin înfiinţarea unei linii regionale şi reorganizarea unor linii urbane şi regionale. Întrucât în această perioadă ar putea apărea necesitatea unor modificări punctuale pe anumite linii, TPBI aşteaptă din partea călătorilor sugestii şi informaţii referitoare la funcţionarea liniilor de transport la adresa de e-mail office@tpbi.ro”, a mai transmis organizaţia.

Aceasta anunţă că, la rândul lor, specialiştii vor urmări atent gradul de încărcare a vehiculelor şi, acolo unde va fi cazul, TPBI va interveni punctual şi va adapta numărul de vehicule potrivit cererii, capacităţii de transport a operatorilor, dar şi în funcţie de bugetul primăriilor din cele 41 de localităţi membre.

TPBI este primul organism, creat la nivel regional, care a fost constituit sub forma unei structuri de cooperare a celor 42 de autorităţi publice locale din regiune, primind mandat din partea acestora pentru înfiinţarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea serviciului de transport public de călători pe toată aria de competenţă, conform Regulamentului CE 1370/2007.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

Sic+irit
4.05.2021, 13:35:07

Pai prin 2017 facuse si Firea banda unica pentru autobuzele RATB, au urlat multi ca nu este buna ideea. Acum inteleg ca este buna.....

-7 (13 voturi)
AltCineva
4.05.2021, 14:18:44

La fel o sa fie si cu taxa "de centru"...au urlat postacii din toti rarunchii... Cand Nicusor o sa o bage (din nou) no vor mai conteni cu laude conducatorului iubit :)))) in linii mari, se cheama IPOCRIZIE !

-1 (5 voturi)
Joe
4.05.2021, 15:17:11

Nu conteaza cine introduce aceste benzi, ideea este foarte buna. Numai ca: - trebuie foarte bine planificate - Bucurestiul este un oras mega-inghesuit, si mizerabil "gandit" de imbecilii de comunisti. Asa ca locurile unde se poate face asa ceva sunt extrem de limitate. - trebuie ca politia sa stea non-stop de paza, cu camere video fixe puse pe stalpi la fiecare cativa metri, ca altfel, la cati bizoni sunt pe aici, aceste benzi vor fi mereu pline de bemveuri vechi conduse de baieti de baieti. - trebuie ca aceste benzi sa se justifice dpdv al traficului - sa blochezi o banda ca sa treaca un autobuz pe ea din 10 in 10 minute este o idiotenie. - trebuie sa aiba continuitate - nu te ajuta cu nimic ca autobuz sa ai banda rezervata de aici pana acolo, daca peste 500m iti pierzi banda si te infunzi intr-un trafic infernal. - trebuie luate masinile parcate pe banda a I-a, indiferent de cat urla proprietarii. Dreptul la parcare nu este scris in constitutie. Daca pe langa banda a I-a plina de masini parcate (sau unele abandonate cu anii) mai iei si banda a II-a pentru autobuze, restul traficului pe unde se mai face ?

+2 (2 voturi)
Alexandru Preda
4.05.2021, 15:19:33

Aceeasi propunere a făcut-o și Firea și au sărit scandalagii ca arși. Deh, parul creț al lui Nicușor, precum și habarnismul acestuia în a conduce Capitala se pare ca au succes la bucureșteni. Mai ales după o iarna petrecuta în apartamente la 14 grade Celsius.

0 (4 voturi)
Cosmin H
4.05.2021, 16:05:23

Nu cred ca benzi pentru autobuze se justifica in Bucuresti. Acestea exista in general in orasele din vest unde nu mai exista retea de tramvai. Este mult mai util sa se reabiliteze reteaua de tramvai, sa i se creasca viteza si sa fie aceasta separata de trafic.

+1 (1 vot)

Vezi toate comentariile (6)

Modifică Setările