Vremea murăturilor. Soluţii simple la probleme „complicate”

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
testul castravetilor

În ultima vreme vorbim des despre infrastructură „pentru oameni”. „Oraş pentru oameni”. Ce-o fi însemnând asta? În urmă cu vreo 15 ani am început să văd pentru prima oară maşini care parcau frecvent pe trotuarele din Bucureşti. Acum, a devenit o obisnuinţă ca maşinile să fie parcate pe trotuare, iar oamenii să le ocolească pe carosabil.

Cei care au peste 40 de ani inca mai tin minte cum era sa te joci pe aleea din spatele blocului. Acum, in locurile unde se mai bate mingea intre blocuri, alarmele masinilor se declanseaza la fiecare sut mai puternic.

Tinerii de 20 de ani au crescut printre masini parcate pe strada, pe spatiul verde, pe trotuare, in fata Primariei... Pentru ei, aceasta este normalitatea.

Suntem intr-o situatie pe care unii o accepta. Dar, din fericire, exista si oameni care stiu ca nu este normal ca masinile sa invadeze spatiul oamenilor.

Am masina. Am doua biciclete. Merg cu transportul public si pe jos. De aceea mi-a fost usor sa inteleg ca bucurestenii nu au alternative viabile de transport.

Cresterea mobilitatii urbane durabile se poate face respectand, in acelasi timp, 4 principii:

- incurajarea mersului pe jos
- incurajarea mersului cu bicicleta
- incurajarea mersului cu transportul public
- descurajarea transportului motorizat individual

Exista persoane, chiar si din randul specialistilor, care nu inteleg conceptul de “descurajare a transportului motorizat individual”. Stiu ca pe unii ii scandalizeaza cum suna. Insa nu e nici pe departe atat de rau cum au unii senzatia. Este vorba de o “dezvoltare echilibrata a tuturor modalitatilor de transport”.

In acest moment, cele mai eficiente moduri de transport (mersul pe jos, cu bicicleta sau cu transportul public) sunt mult mai putin dezvoltate decat transportul motorizat individual.

Asociatia OPTAR a venit cu solutii concrete pentru a sprijini incurajarea mersului pe jos si cu bicicleta.
Drumuri Verzi in Bucuresti (DVB) este singurul proiect de acest gen care a fost discutat vreodata in sedintele Grupului de lucru pe mobilitate urbana durabila din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti.

Pentru a explica principiile aplicate in cadrul proiectului DVB, am apelat la “testul castravetilor”.

DVB este un proiect de voluntariat care respecta principiile dezvoltarii durabile a mobilitatii. Cetatenii sunt invitati sa gaseasca solutii de implementare a unei infrastructuri dedicate biciclistilor si pietonilor, fara a afecta transportul public si oferind alternative viabile pentru parcarile auto ale riveranilor.

Cei care doresc sa se implice voluntar in acest proiect sunt invitati sa completeze formularul de inregistrare.

Marian Ivan
membru fondator al OPTAR


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite