Când încep înscrierile în programele Rabla Clasic şi Rabla Plus şi cât este prima de casare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor organizează miercuri, 21 aprilie, începând cu ora 9.00, evenimentul de lansare a programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus pentru anul 2021.

Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus demarează pe 26 aprilie, iar bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) va fi prezentat în şedinţa de Guvern de miercuri, existând un termen de cinci zile după aprobarea bugetului AFM, a declarat miercuri ministrul Mediului, Tánczos Barna, într-o conferinţă de presă. A fost totodată introdusă şi la Rabla Clasic interdicţia de a vinde maşina care a beneficiat de acest sprijin, care deja exista la Rabla Plus, după ce a constatat că au existat câteva încercări de a exporta în alte ţări maşinile care au beneficiat de Rabla Clasic.

”Programele pe care le lansăm după aprobarea bugetului sunt primele cu care începem, sunt Rabla Clasic, Rabla Plus şi Rabla Electrocasnice. La Rabla Clasic, am majorat bugetul de la 6.500 lei la 7.500 lei, tichetul standard de sprijin este de 7.500 lei în 2021. Am majorat, de asemenea, eco-bonusurile pentru hibrid şi pentru maşinile care au emisii scăzute de dioxid de carbon, sub 96 de grame pe km. În paralel, am dublat bugetul pentru maşinile electrice, am păstrat aceleaşi condiţii, 45.000 lei sprijin pentru maşinile full electrice, 20.000 lei pentru cele hibrid plug in. Am introdus, foarte important, şi la Rabla Clasic, interdicţia de a vinde maşina care a beneficiat de acest sprijin. Am constatat că au fost câteva încercări de a exporta subvenţia din România, de a duce maşinile care au beneficiat de Rabla Clasic în alte ţări şi am introdus această limitare, această interdicţie care era deja existentă la Rabla Plus”, a declarat miercuri ministrul Mediului, Tánczos Barna.

După lansarea Rabla Clasic şi Rabla Plus, va urma programul Rabla Electrocasnice, unde au fost rediscutate toate categoriile de eficienţă energetică.

”Faţă de 2020, ele au fost modificate la nivel european, sunt alte clase de calitate de eficienţă energetică, alte standarde care trebuie respectate şi, în funcţie de aceste standarde, atât la maşinile de spălat, maşinile de uscat rufe, combine frigorifice, televizoare, toate echipamentele electrocasnice casnice care sunt în program, am reaşezat aceste clase de eficienţă energetică şi vom spijini prin acest program în special acea aparatură elecrocasnică care este cea mai energofagă şi cu care putem să economisim cel mai mult prin cumpărarea unor echipamente noi mai eficiente din punct de vedere energetic”, a adăugat oficialul.

De asemenea, în şedinţa de Guvern de miercuri va fi prezentat bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).

”AFM este instituţia care finanţează Rabla Clasic şi Rabla Plus, sunt programele prin care ministerul îşi doreşte ca parcul auto din România să fie reînnoit, îşi doreşte ca mobilitatea să fie în linie cu tendinţele europene şi mondiale. Ne dorim ca viitorul pe care îl pregătim pentru copiii noştri să fie unul mai curat, oraşele noastre să fie mai puţin poluate, aerul din Bucureşti şi din toate oraşele ţării să fie mai puţin poluate. Bugetul pe care îl prezentăm astăzi în Guvern are un buget dublu pentru maşinile electrice faţă de 2020. A fost o decizie prin care am venit în întâmpinarea tendinţelor internaţionale şi tenndinţelor de pe piaţa românească. În primele trei luni se vede că a crescut exponenţial numărul maşinilor electrice cumpărate în România în primele trei luni şi acest buget, acest sprijin vine practic în favoarea celor care se gândesc dincolo de mobilitatea şi confortul personal şi la impactul pe care îl lasă fiecare dintre noi asupra mediului înconjurător, emisiile de dioxid de carbon şi la reducerea acestora pentru a pregăti un viitor mai curat, mai sănătos pentru copiii noştri”, a declarat miercuri ministrul Mediului, Tánczos Barna.

Acţiunea a avut loc în faţa sediului MMAP şi va marca, de asemenea, startul etapei finale a competiţiei Best Electric Car in Romania 2021,urmând să fie expuse toate modelele electrice participante în competiţie.

Ministrul Mediului, Tancsoz Barna, a anunţat, luni, că în şedinţa de Guvern din această săptămână va fi prezentat bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu, iar acesta reprezintă un prim pas pentru pornirea programelor Rabla.

“În şedinţa de Guvern din această săptămână doresc să prezentăm bugetul AFM, un prim pas necesar pentru a porni programele. Am spus în luna martie îmediat după aprobarea bugetului naţional că în cel mai scurt timp, cu respectarea procedurilor legale de consultare publică vom prezenta în şedinţa de Guvern bugetul AFM. El va fi aprobat miercuri astfel încât să putem lansa cât se poate de repede cele trei programe: Rabla Clasic, Rabla Plus şi Rabla Electrocasnice”, a declarat ministrul Mediului la Digi24.

El a menţionat că a fost dublat programul Rabla Plus, cel care finanţează maşinile cu motorizare plug in şi electrice.

“Am dublat bugetul pentru Rabla Plus, acel program care finanţează maşinile cu motorizare Plug-in şi motorizare electrică, am dublat practic şi numărul de maşini care vor beneficia de un sprijin şi cu siguranţă la sfârşitul anului vom vedea că acest trend se păstrează şi poate o să fie şi mai pozitiv şi mai benefic pentru mediu şi poate va fi nevoie şi de suplimentare de buget”, a explicat ministrul Tanczos Barna.

În cazul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional Rabla Clasic 2020-2024, acesta va avea anul acesta un buget total de 440 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mare decât în 2020, care va permite achiziţionarea a peste 55.000 de autovehicule noi, mai puţin poluante.

Vor fi majorate: prima de casare de la 6.500 lei la 7.500 de lei; ecobonus tehnologie hibrid (nu plug-in) de la 2.500 lei la 3.000 de lei; ecobonus GNC/GPL/emisii sub 96 g CO2/km de la 1.000 lei la 1.500 de lei.

Suma maximă ce va putea fi decontată din costurile unei maşini noi prin Rabla Clasic este de aproximativ 2.250 euro, deoarece ecobonusurile pot fi combinate între ele şi adăugate la prima de casare.

În cazul Rabla Plus, Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024 va avea cel mai mare buget de la lansare - 400 de milioane de lei, dublu faţă de anul trecut.

Programul păstrează neschimbată cea mai mare primă din Europa pentru maşinile electrice: 10.000 de euro pentru full electric şi circa 4.500 de euro pentru maşini hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou.

Cu bugetul de anul acesta vor putea fi achiziţionate până la 6.600 de maşini full electrice şi aproximativ 5.000 de maşini hibride plug-in.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite