Eveniment

articolul anterior articolul urmator

Şoferii de camion din UE nu sunt interesaţi să mai lucreze în Marea Britanie. Român: „Nimeni nu vrea să se întoarcă acolo”

14
1 Dec 2021 18:47:02
Autor: Cristina Morozan
Foto: Arhivă
Foto: Arhivă

Guvernul britanic încearcă să-i atragă pe şoferii de camioane din UE cu vize temporare, pentru a debloca criza de forţă de muncă din acest domeniu, care se regăseşte de altfel şi în alte state. Oamenii nu se grăbesc însă, deoarece, potrivit lor, sunt necesare mai multe investiţii pentru a îmbunătăţi condiţiile de muncă, relatează BBC.

Cosmin Vicenţiu, un şofer de TIR din România, este unul dintre cei care spun că nu se vor întoarce în Marea Britanie.

„În ultimele 6 luni am avut cel puţin 5-6 oferte să mă întorc în Anglia. Dar le-am refuzat”, a spus el pentru BBC.

Cosmin a plecat din Marea Britanie în 2020 şi acum lucrează în Italia.

„De exemplu, în Italia nu plăteşti pentru duşuri, pentru parcarea de noapte. Dacă vrei să mănânci au un restaurant şi o masă foarte bună costă aproximativ 15 euro”, spune el.

Industria transporturilor din Marea Britanie mai are nevoie de încă 80.000 de oameni.

Cosmin spune că nici colegii lui nu vor să se întoarcă la muncă în Marea Britanie.

„Nimeni nu vrea să meargă înapoi acolo”, subliniază el.

Guvernul britanic încearcă să aducă şoferi din UE oferindu-le vize temporare de lucru, dar acest lucru nu îi convinge pe oameni.

„Nu vreau să mă întorc să lucrez 3 luni sau 6 luni, nu e o variantă sigură pentru viitor”, spune Cosmin.

Mick Ward e şofer de camion şi lucrează în Marea Britanie de peste 30 de ani. El spune că problema sectorului este „modul în care sunt trataţi oamenii”.

„Lucrez 60-70 de ore pe săptămână şi condiţiile sunt la fel de rele ca acum 20 de ani. Salariile sunt mici de 15-20 de ani, au scăzut din cauza forţei de muncă ieftine din Europa de est”, spune el.

Guvernul britanic spune că investeşte 32,5 milioane de lire pentru a îmbunătăţi condiţiile de pe şosele.

În octombrie, doar 300 de şoferi din UE au depus cereri pentru cele 5.000 de vize temporare, iar autorităţile nu au furnizat datele pe luna noiembrie.

„E nevoie de investiţii majore în infrastructura industriei de transport, începând cu şoferii şi mergând în sus”, spune Mick.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

14 Comentarii

Dan Enache
1.12.2021, 19:11:12

Englezu' spera ca va fi platit cit un doctor... Sa astepte. Nu i-a placut concurenta soferilor din Estul UE. Iata ca si fara ei, salariul lui a ramas la fel. Brexitist cu rumegus in cap.

+13 (15 voturi)
Ludwig
1.12.2021, 22:02:15

Sa vina Nigel Farage sofer ca el zicea ca e bine daca ies din UE. IN uk sunt niste cozi lla benzina si la alimente ca la noi pe timpul lui Ceasca. Prostovani ce au iesit din UE cand toti se bat sa intre...

+12 (14 voturi)
maria ana
1.12.2021, 22:21:45

Nu spune nici un romanas cum au luat ei imprumut de la statul britanic in perioada covid, si-au luat masini sau l-au transférant in Ro, s-au car at ca sa nu trebuiasca sa il ramburseze.. cum sa se mai intoarca inapoi? 😂😂😂😂 romanul , tôt excroc.. dar nu ar recunoaste nicibpicurat cu ceara

-11 (21 voturi)
Gigihuma
1.12.2021, 21:30:13

si nu comparati soselele din Italia - UE cu cele din Anglia .

+2 (4 voturi)
Ploiesteanu Vasile
1.12.2021, 22:24:23

Englezii erau un popor mandru si incapatanat. Ramane de vazut cum vor iesi din situatia actuala, ca nu mai avem de-a face cu generatia care l-a tinut in sah pe Hitler, dar nu trebuie in nici un caza subestimati. Nu-i ingropati atat de repede.

+2 (4 voturi)

Vezi toate comentariile (14)

Modifică Setările